امروز یکشنبه 08 اسفند 1395 ساعت 20:16:36

آرشیو ارتباط با ما ثبت نام کاندیدا

مازندشورا - مدیریت شهری و شوراهای اسلامی استان مازندران

کد مطلب : 12167 -تاریخ انتشار : یکشنبه 05 دی 1395 -ساعت : 11:40

چاپ به اشتراگ گذاشتن
جلسه مشاوره رسانه های استان به شهرداری ساری

با حضور مدیر جدید روابط عمومی شهرداری؛

جلسه مشاوره رسانه های استان به شهرداری ساری

مازندشورا: بعید می‌دانم کسی مخالف این نگرش باشد که در خدمت‌رسانی به مردم باید فراجناحی عمل کرد و رنگ و بوی حزبی و سیاسی نداشت. باور من در فعالیت روابط عمومی همین است. اینکه به دور از هر گونه نگاه جریانی و سیاسی، همراه با همه رسانه‌ها با هر نگرشی فقط به خدمت‌رسانی و توسعه ساری فکر کنیم که قطعا توسعه مازندران را در پی خواهد داشت

مازندشورا: هفته گذشته شهرداری ساری کانون توجه بسیاری از رسانه‌های استان بود. برخی مسائل پیش آمده در این شهر سبب شد تا شهردار دست به تغییراتی در ساختار اداری بزند که این تغییرات البته شامل بخش فرهنگی شد. «مهدی عبوری» در حکمی «ناصر معیل» را از سمت معاونت فرهنگی و هنری شهرداری ساری برکنار کرد و مسئولیت هدایت فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهرداری ساری را به «محمد محبوب» سپرد. هم‌زمان با این تغییر، عبوری یک جابه‌جایی دیگر هم در شهرداری انجام داد که آن هم شامل فعالیت‌های فرهنگی می‌شود. با حکم عبوری، «محمد لزگی» اتاق روابط عمومی شهرداری ساری را ترک کرد و به جای او «یاسر رضازاده» این مسئولیت را بر عهده گرفت.

رضازاده دانش‌آموخته رشته ارتباطات است و اکنون مسئولیت روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان را نیز به عهده دارد. او معتقد است؛ قصد دارد با نگاهی حرفه‌ای به روابط عمومی و رسانه، تحولی در ارتباط بین رسانه‌ها و شهرداری ساری  ایجاد کند. البته از زمان نشستن عبوری بر کرسی شهرداری مرکز استان، بسیاری از رسانه‌ها معتقد بودند که این تحول ایجاد شده و روابط خوب شهرداری ساری با رسانه‌ها مؤید همین موضوع است. از سوی دیگر بسیاری از کارشناسان و منتقدان بر این باورند که عمده رسانه‌های استانی که فعالیت‌های شهرداری ساری را پوشش می‌دادند، در چند سال اخیر نتوانستند در جایگاه واقعی خود برای مرکز استان ایفای نقش کنند و صرفا در مقام گزارش دهنده موفقیت‌ها و گاهی هم برجسته‌کننده اقدام‌های انجام شده در جامعه خودنمایی کرده‌اند تا از نگاه فرهنگی ایجاد شده در شهرداری ساری و بودجه‌های فرهنگی میلیاردی که از زمان روی کار آمدن عبوری در بودجه سالانه شهرداری تعریف می‌شود، سهمی ببرند.

ترمیم ارتباط بین روابط عمومی و رسانه‌ها

مسئول جدید روابط عمومی شهرداری ساری معتقد است؛ این نگرش‌ها باید در نخستین گام ترمیم شود تا روابط عمومی و رسانه بتوانند ساری را به عنوان پیشانی مازندران به سوی پیشرفت هدایت کنند. «یاسر رضازاده» در گفت‌وگویی که با خبرنگاران داشت تأکید کرد: طی دوران فعالیتم در عرصه روابط عمومی هرگز به ارتباط رپرتاژی بین روابط عمومی و رسانه اعتقاد نداشته‌ام و کماکان نیز بر این موضوع اصرار می‌ورزم. معتقدم رسانه باید به وظایفی که قانون برای او در نظر گرفته، متعهد باشد و در چارچوب آن وظایف کارهایی را که باید انجام دهد. بنابراین با این روند که رسانه‌ها بابت انتشار هر خبر یا گزارش و گفت‌وگو مبلغی طلب کنند، مخالفم. این روند در ارتباط بین روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران و رسانه‌ها نیز مشهود است.

 وی با اشاره به مشکلات اقتصادی رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های بومی اظهار کرد: هرگز مخالف پشتیبانی مالی از رسانه‌ها نیستم. اما بر این باورم که رسانه‌ها باید در ازای گام‌های مناسبی که برای جامعه برمی‌دارند، حمایت شوند، نه اینکه صرفا  مثل یک بنگاه اقتصادی فعالیت کنند. برای رونق گرفتن این روال هم قطعا برنامه‌هایی ارائه خواهم کرد تا همه رسانه‌های بومی و سراسری امکان و انگیزه لازم برای همکاری را داشته باشند.

هدف مشترک

 مسئول روابط عمومی شهرداری ساری با اشاره به اینکه همه مسئولان و رسانه‌ها قطعاً یک هدف مشترک دارند که آن هم خدمت به مردم است، افزود: بعید می‌دانم کسی مخالف این نگرش باشد که در خدمت‌رسانی به مردم باید فراجناحی عمل کرد و رنگ و بوی حزبی و سیاسی نداشت. باور من در فعالیت روابط عمومی همین است. اینکه به دور از هر گونه نگاه جریانی و سیاسی، همراه با همه رسانه‌ها با هر نگرشی فقط به خدمت‌رسانی و توسعه ساری فکر کنیم که قطعا توسعه مازندران را در پی خواهد داشت.

رضازاده با انتقاد از فرایند موجود در ارتباط کنونی بین رسانه‌ها و برخی روابط‌عمومی‌ها گفت: معتقدم اگر قرار است حمایتی از رسانه‌ها از سوی شهرداری انجام شود باید در قالب انجام کارهای نتیجه‌بخش اجتماعی باشد. مثلا اینکه رقمی از بودجه‌ این بخش را برای فعالیت‌های رسانه‌ای انجام شده  در مورد کارهای پژوهشی درباره شهر ساری اختصاص دهیم. مانند اینکه از رسانه‌ها بخواهیم درباره مسائل گوناگون موجود در شهر ساری گزارش‌های پژوهشی میدانی انجام دهند. در این صورت است که رسانه نقش اساسی خود را ایفا و به عنوان بازوی نهادی مانند شهرداری عمل می‌کند . بخش زیادی از نیاز نهادهایی مانند شهرداری که مستقیم با مردم سر و کار دارد در برنامه‌ریزی، انجام پژوهش است که این نیاز را رسانه‌ها با تولید گزارش‌های شهری مناسب می‌توانند برطرف کنند.

بال‌های پرواز

رضازاده رسانه و روابط عمومی را بال‌های پرواز هر نهاد و سازمان دانست که باید در کنار هم باشند و گفت: مسئولان روابط عمومی باید از توان رسانه‌ها برای شناسایی ابعاد گوناگون نیازهای جامعه هدف هر سازمان استفاده کنند. اگر رسانه‌ها نتوانند این نقش را ایفا کنند یعنی از مسیر اصلی فعالیت خود دور شده‌اند. مسئولان روابط عمومی نیز باید همین را بخواهند تا هم جامعه از حضور رسانه‌های بومی بهره‌مند شود و هم رسانه‌ها از پشتیبانی‌های درست و اصولی یک نهاد مانند شهرداری بهره‌مند شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما و رسانه‌ها افزایش سواد رسانه‌ای جامعه است، افزود: این وظیفه و هدف زمانی محقق می‌شود که فعالیت‌های رسانه‌ای انجام شده در جامعه اصولی پیش برود. مهم‌تر این‌ است که بدانیم همه ما با رسانه‌ای بزرگ‌تر به نام شهر روبه‌رو هستیم. معتقدم شهر یک رسانه زنده است که هر روز در حال انتشار خبرهای حال خودش است. اگر رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها از وظیفه اصلی خود دور شوند، از رسانه بزرگی به نام جامعه و شهر عقب می‌مانند.


جلسه مشاوره رسانه های استان به شهرداری ساری

جلسه مشاوره رسانه های استان به شهرداری ساری

جلسه مشاوره رسانه های استان به شهرداری ساری

نویسنده :
منبع : همشهری مازندران


لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : رسانه های استان - رسانه های مازندران - روابط عمومی شهرداری -

مطالب مرتبط با : جلسه مشاوره رسانه های استان به شهرداری ساری
نظر شما در مورد : جلسه مشاوره رسانه های استان به شهرداری ساری

*

*


آخرین اخبارپربازدیدها

کانال آپارات مازندشورا