امروز یکشنبه 14 آذر 1395 ساعت 19:46:02

آرشیو ارتباط با ما ثبت نام کاندیدا

مازندشورا - مدیریت شهری و شوراهای اسلامی استان مازندران

کد مطلب : 1287 -تاریخ انتشار : یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 -ساعت : 08:26

چاپ به اشتراگ گذاشتن
134 شاخص برای انتخاب مدیران/ انجمن اسلامی معلمان احزاب18 گانه اصلاحات

قاسمی اظهار داشت:

134 شاخص برای انتخاب مدیران/ انجمن اسلامی معلمان احزاب18 گانه اصلاحات

مازند شورا: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد:

مازند شورا: سید علی قاسمی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته معلم در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، با تاکید براینکه مدیران مدارس دولتی به اجبار نمی‌توانند از اولیای دانش آموز پولی دریافت کنند، اظهار داشت: به دلیل محدودیت منابع مالی دولت، اولیای دانش آموزان با مدرسه مشارکت می‌کنند.

*1.5 میلیون تومان سرانه هر دانش‌آموز مازندرانی

وی با اشاره به اینکه دولت برای هر دانش آموز مازندرانی بیش از 1.5 میلیون تومان هزینه می‌پردازد، افزود: در مناطق دور دست و مدارس شبانه‌روزی مازندران سرانه هر دانش‌آموز 4.5 میلیون تومان است.

قاسمی با بیان اینکه بیشترین سرانه دولت در آموزش  و پرورش به منابع انسانی سوق می‌یابد، ادامه داد: به دلیل محدودیت منابع دولتی سرانه مدارس سال 91 پرداخت نشد، اما در سال 92 سرانه‌ای ناچیز آنهم برای مدارس شبانه‌روزی اختصاص داده شد.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت اولیا در مدارس نباید منجر به اجبار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از نیمه تمام بودن 280 پروژه آموزشی زیر نظر نوسازی مدارس در استان خبر داد و گفت: اعتبار دولتی که سالانه به تکمیل پروژه‌ها اختصاص می‌یابد پاسخگوی کل هزینه‌ها نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌های آموزشی مازندران بیش از 10 سال نیمه تمام مانده‌اند، تصریح کرد: سه ماهه پایان سال 92 بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز سیستم گرمایشی به مازندران تعلق گرفت.

*مدارس کوهپایه‌ای مازندران فاقد ایمنی هستند

این مسئول اولویت نوسازی مدارس مازندران را ایمن‌سازی فضاهای آموزشی دانست و گفت: بیشترین مدارس کوهپایه‌ای مازندران فاقد ایمنی هستند.

قاسمی درباره احداث خانه علم که بیش از 10 سال در بهشهر کلنگ آن به زمین زده شد و تاکنون اقدامی برای ساخت آن نشده است، یادآور شد: نخستین خانه علم در مساحت 270 هزار متر مربع در پایان دولت هشتم مورد پیگیری قرار گرفت اما در دو دولت گذشته بدون پشتوانه مالی کلنگ آن به زمین خورد.

وی افزود: اجرای طرح خانه علم را در سطح کلان تعقیب می‌کنیم تا با استفاده از منابع ملی موفق به ساخت آن شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در تغییر دولت‌ها جابه‌جایی مدیران هم برای اجرای دقیق اهداف دولت انجام می‌شود، گفت: آموزش و پرورش برای پاسخ به انتظارات دولت به دور از نگاه سنتی روش نوین را برای انتخاب مدیران اتخاذ کرد.

*134 شاخص برای انتخاب مدیران

وی افزود: با تشکیل کمیته انتصاب در استان با تعیین 134 شاخص کارشناسانه در فضایی دموکراتیک نیروهایی کشف شدند که تاکنون فرصتی برای عرضه خود نداشتند.

قاسمی با بیان اینکه تاکنون کمتر از 6 درصد جابه‌جایی در حوزه مدیریتی آموزش و پرورش داشتیم،  متذکر شد: برای نخستین بار مدیران از متن آموزش و پرورش انتخاب شدند.

وی مهم‌ترین برنامه‌های خود را در دولت تدبیر و امید مبتنی بر تفکر و روحیه مشارکتی با محوریت برنامه‌ریزی، عنوان کرد و گفت: شاخص جدی ما برای انتخاب مدیران آنانی هستند که برنامه ارائه دهند.

*اجرای شتاب‌زده طرح 6-3-3

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه طرح 6-3-3 به صورت شتاب‌زده در کشور اجرا شد، افزود: هر طرح نواقصی دارد آفت این طرح خالی ماندن یک پایه تحصیلی به مدت هفت سال است.

وی ادامه داد: تا هفت سال معلمانی داریم که کلاسی برای تدریس ندارند و از لحاظ اقتصادی به دولت آسیب وارد می‌شود.

قاسمی زمان امتحان پایان سال دانش‌آموزان را از 27 اردیبهشت اعلام کرد و یادآور شد: امتحان دانش‌آموزان ابتدایی از سوم خرداد شروع می‌شود.

وی بیشترین درخواست مراجعه کنندگان در روز ملاقات عمومی را اشتغال دانست و گفت: 40 درصد به صورت مستقیم و همین میزان به صورت غیر مستقیم درخواست اشتغال از آموزش و پرورش را دارند.

قاسمی اضافه کرد: بخش ناچیزی از ملاقات کنندگان نسبت به تبدیل وضعیت اقدام می‌کنند.

وی تعامل نماینده‌های مردم استان در مجلس شورای اسلامی را با آموزش و پرورش مثبت ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از مشکلات را از طریق نمایندگان پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مدرسه را نهاد اجتماعی دانست و افزود: جداسازی مدرسه از جامعه امکان ناپذیر نیست، برای کاهش تهدیدات اجتماعی در مدارس برنامه‌های پیشگیرانه را با هدف مشاور محوری در استان تعقیب می‌کنیم.

*انجمن اسلامی معلمان احزاب18 گانه اصلاحات

وی انجمن اسلامی معلمان را از نهادهای موثر سیاسی و از احزاب 18 گانه  گروه‌های اصلاحات عنوان کرد و یادآور شد: این انجمن اسلامی در دوره دفاع مقدس خدمات قابل قبولی ارائه داد و برنامه‌هایی هم برای فعالیت خود دارد.

قاسمی مازندران را فاقد طرح مهرآفرین دانست و گفت: اگر ابلاغ وزارتخانه‌ای بشود ما در مازندران پیگیر می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه در مدارس غیردولتی به دنبال کیفی‌سازی آموزش هستیم، تصریح کرد: نگاه همه در زیر نظام‌های آموزشی کیفی‌سازی است.

*تعیین تکلیف معلمان پیش‌دبستانی با وزارتخانه است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی استان گفت: تصمیم‌گیری از تعداد از مربیان با وزارتخانه متبوع است.

وی افزود: مازندران حدود 24 هزار نوآموز دارد که برای این تعداد حدود یک‌هزار و 285 مربی پیش دبستانی در نظر گرفته شد.

قاسمی طرف قرارداد معلمان پیش‌دبستانی را تعاونی‌ها و شرکت‌های خصوصی دانست و یادآور شد: نوآموزان در غالب بخش خصوصی از فضای دولتی خدمات دریافت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: سیستم آموزش و پرورش هیچ تعهدی نسبت به تعیین و تکلیف مربیان پیش دبستانی ندارد.

*دستگاه قضایی در حال پیگیری اختلاس میلیاردی

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سئوال دیگر فارس درباره پیگیر اختلاس میلیاردی از این اداره کل، گفت: پرونده ماجرای اختلاس در مراجع قانونی در دست بررسی است.

وی با تاکید براینکه بنا داریم انضباط اقتصادی در آموزش و پرورش استحکام یابد، تصریح کرد: هدف ما تکیه بر اصل صرفه جویی، تصمیم‌گیری درست، کنترل هزینه‌ها و تنظیم اسناد مطابق قانونی است.

قاسمی اذعان داشت: پرونده اختلاس در آموزش و پرورش متعلق به دوره گذشته است و همچنان از سوی مراجع ذیصلاح در حال بررسی است./فارس

 



لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : قاسمی - نشست خبری - آموزش و پرورش - مازندران - انجمن اسل - انتخاب مدیران - -

نظر شما در مورد : 134 شاخص برای انتخاب مدیران/ انجمن اسلامی معلمان احزاب18 گانه اصلاحات

*

*


http://mazandconf.ir/

آخرین اخبارپربازدیدها

نه به کودک آزاری

کانال آپارات مازندشورا