امروز جمعه 19 آذر 1395 ساعت 22:45:10

آرشیو ارتباط با ما ثبت نام کاندیدا

مازندشورا - مدیریت شهری و شوراهای اسلامی استان مازندران

کد مطلب : 1574 -تاریخ انتشار : جمعه 02 اسفند 1392 -ساعت : 18:12

چاپ به اشتراگ گذاشتن
نهادينه كردن فرهنگ مدرسه محوری اولويت تعليم و تربيت باشد

سید علی قاسمی:

نهادينه كردن فرهنگ مدرسه محوری اولويت تعليم و تربيت باشد

مازند شورا: مديركل آموزش و پرورش مازندران گفت: نهادينه كردن فرهنگ مدرسه محوري اولويت تعليم و تربيت باشد تا به اهداف مختلف آموزش و پرورش جامه عمل پوشانده شود.

مازند شورا: سيد علي قاسمي بعد از ظهر پنجشنبه در همايش "مديران مدارس بعنوان رابطين كميته امداد در مدارس" در سالن كانون فرهنگي بهشهربيان داشت : در دنياي پر از رقابت امروز  و با توجه به چالش هاي مختلفي كه با آن روبرو هستيم بايد در جهت توانمندسازي مدارس و مربيان تلاش كنيم.

وي افزود: ارتقاء كيفي آموزش و پرورش بايد در تمام زمينه هاي مختلف زير ساختها و نظام هاي مختلف مربوط به مدرسه، ساختمان سازي، اداره مدرسه، اردو، برگزاري مراسمات ديني و ارزشي و... مورد توجه جدي قرار گيرد.

به گفته قاسمي، اصلي ترين عنصر آموزش و پرورش، نقش آفريني معلم است و در واقع اين نهاد بدون وجود و حضور همه جانبه معلمان  بازدهي نخواهد  داشت و از وظايف همه ما است كه به ارتقاء همه جانبه معلم توجه كنيم.

وي گفت: توانمند سازي، مشاركت دادن معلم در برنامه هاي مختلف، ايجاد اعتماد به معلم، ارائه آموزش مناسب، توجه به مسائل معيشتي و رفاهي و مسائل مهم ديگر از مهمترين اولويت ها در جهت ارتقاء معلمين است.

مدير كل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: اكنون جامعه ما از سنتي به سوي پيشرفته و هسته اي در حال حركت است و پياده كردن نگاه و رفتار سنتي و گذشته در  آموزش و پرورش، اين نهاد را با چالش روبرو مي كند.

قاسمي افزود: براي ما مدرسه و فعاليتهاي مختلف در آن اصل است و لذا فعاليتها ي وزارتخانه در اختيار و خدمت به اداره كل، از اداره كل در اختيار ادارات آموزش و پرورش، اداره در خدمت مدرسه، مدرسه در خدمت كلاس و كلاس در خدمت دانش آموز است.

وي گفت: تمام برنامه ها بايد طوري برنامه ريزي شود كه معلم در قبال دانش آموز به وظايف خود بدرستي عمل كند و براي مدرسه محوري بايد مديران خود را بالا بكشند و تنها مديريت اجرايي نباشند بلكه فعال عمل كرده و رهبر آموزشي باشند.

اين مسئول فرهنگي ادامه داد: آنچه در مديريت آموزش و پرورش كارآيي دارد برگه كاغذ نيست بلكه آن است كه معلمين ما را بپذيرند و ما رهبري آموزشي داشته باشيم.

قاسمي اضافه كرد: بايد شيوه مديريتي تغيير كند و با نگاه رو به آينده وارد شويم و افق ديد آينده را ببينيد و توجه داشته باشيد كه مديريت امروز با توجه به پيشرفتهاي مختلف پاسخگوي مطالبات آموزش و پرورش در دراز مدت و افق بلند نيست و بايد مديران در جهت ارتقاء همه جانبه مديريت خود تلاش كنند.

وي گفت: اعمال مديريت حرفه اي، مشاركت پذيري و استفاده از مشورت و خرد جمعي از مسائل مهمي است كه نبايد ناديده گرفته شود و بايد از كمك نهادهاي مختلف، اولياء، دانش آموزان و تمام دلسوزان آموزش و پرورش در جهت بالندگي همه جانبه و توانمندي آن بهره بگيريم تا تعالي و پيشرفت در نهاد آموزش و پرورش حاصل شود/ مهر



لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : سید علی قاسمی - آموزش و پرورش - قاسمی - مدرسه محوری - -

مطالب مرتبط با : نهادينه كردن فرهنگ مدرسه محوری اولويت تعليم و تربيت باشد
نظر شما در مورد : نهادينه كردن فرهنگ مدرسه محوری اولويت تعليم و تربيت باشد

*

*


http://mazandconf.ir/

آخرین اخبارپربازدیدها

کانال آپارات مازندشورا