مازندشورا - مدیریت شهری و شوراهای اسلامی استان مازندران

کد مطلب : 28539 -تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1396 -ساعت : 14:11

چاپ به اشتراگ گذاشتن
احداث باند دوم گردنه حیران تا پل آق چای تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

احداث باند دوم گردنه حیران تا پل آق چای تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه

مازندشورا: مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث باند دوم راه گردنه حیران تا پل آق چای تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه می‌باشد.

مازندشورا:به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: احداث باند دوم راه گردنه حیران تا پل آق چای و تبدیل به بزرگراه به طول ۲۰ کیلومتر تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه می‌باشد.

وی گفت: راه گردنه حیران از تونل تا پل آق چای در حوزه استحفاظی استان گیلان قرار گرفته که نگهداری از راه ارتباطی را همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به عهده دارند ولی وظیفه ذاتی نگهداری بر عهده استان گیلان می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با توجه به حساسیت مردم و پیگیری مسئولین استانی مسئولیت نگهداری از حوزه استحفاظی تا پل آق چای بر عهده ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گذاشته شده است.

حیدری تصریح کرد: نزدیک سه سال قبل مطالعات امکان‌سنجی این پروژه انجام شده است و به جهت آمار بیش از اندازه ترافیک بالا از محل تونل تا آق چای بالاجبار باید احداث باند دوم مصوب و به‌صورت بزرگراهی به طول ۲۰ کیلومتر ایجاد شود.

وی گفت: سال قبل تلاش ما بر اینکه این پروژه در پیوست ۱ قانون بودجه قرار بگیرد متأسفانه انجام نشد امسال این موضوع را با استاندار اردبیل و مجمع نمایندگان استان قرار دادیم که آخرین وضعیت گردنه حیران چگونه می‌باشد. نهایتاً سعی و تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان بر این است که امسال با همت استاندار و مجمع نمایندگان استان این پروژه را در ردیف ۱ قانون بودجه قرار داده و اگر این مسئله اتفاق بیافتد خود به خود اجرای ۲۰ کیلومتر بزرگراه ‌حل می‌شود و از لحاظ مالی ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در مورد عملیات تعریض راه گردنه حیران از تونل تا پل آق چای به علت شیب بیش از استاندارد منطقه و آمار ترافیکی بسیار بالا امکان تعریض با توجه به توپوگرافی منطقه امکان‌پذیر نمی‌باشد و تنها راه چاره احداث باند دوم می‌باشد.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت موجود از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برای اولین بار در سطح استان با آسفالت جدید بنام Sma نزدیک به ۶ کیلومتر انجام گرفت و امسال ۵ کیلومتر دیگر از این مسیر را در برنامه داریم.

حیدری افزود: نقش آسفالت Sma جلوگیری از جمع شدگی در آسفالت می‌باشد که تمام تکنولوژی و پلیمری آن از کشور آلمان هست که انشاالله برنامه‌ریزی و پیگیری می‌نماییم تا باند دوم احداث شده و مشکلات ترافیکی مسیر حل بشود.


منبع : وزارت راه و شهرسازی/جاده ای


لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : استان - اردبیل - شهرسازی - کیلومتر - می‌باشد - حیران - گردنه - احداث - اداره - مدیرکل - منطقه - پروژه - امسال - نگهداری - حیدری - ترافیک - آسفالت - استاندار - بودجه - نمایندگان - ترافیکی - قانون - وضعیت - تعریض - گیلان - استحفاظی - بزرگراه - راه‌حل - راهداری - جاده‌ای - پیگیری - افزود - نزدیک -

مطالب مرتبط با : احداث باند دوم گردنه حیران تا پل آق چای تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه
نظرات کاربران در مورد : احداث باند دوم گردنه حیران تا پل آق چای تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه
  • نادر علیمحمدیپاسخ0یکشنبه 22 مرداد 1396

    2 روز بعد از سخنان مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان اردبیل رئیس اداره راه و شهرسازی استارا فرمودن امادگی نگهداری کل حیران و داریم و فرماندار استارا هم گفتن پیگیر تحویل گرفتن کامل حیران از اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل هستیم و ...
    چرا باید اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برای گردنه حیرانی که جزو محدوده گیلانه از حق مردم اردبیل و از اعتبارات استانیمون هزینه کنه چه برای ساخت جاده حیران در دهه های قبل و حالا نگهداریش.
    چرا باید اسفالتهای حیران رو با هزینه استان اردبیل با اسفالتهای المانی که در مقابل نور افتاب جمع نمیشن و در سرما ترکیدگی پیدا نمیکنند تعویض بشه و تله کابین و سورتمه و ... زده بشه .
    مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان اردبیل اعتبار 200 میلیارد تومانی رو برای دو بانده کردن جاده سرچم و ... استان خودمون هزینه کنید.
    کدام عقل سلیمی اینو میپذیره که برای ساخت و عمران همسایه از اعتبارات خودمون استفاده کنیم
    بجای این هزینه های بیخود برای درست کردن حیرانی که گیلان هرگز حاضر به تحویل کامل اون به اردبیل نخواهد شد جاده سرچم رو دو بانده کنید یا روند پروزه راه اهن اردبیل میانه رو سرعت ببخشید و عملا گیلان رو از مسیر اردبیل تهران خارج کنید.
    تا زمانیکه استارا در اختیار رشته چرا نباید هزینه هاش بر عهده رشت باشه
    شاید مسئولین اردبیل تصور میکنند مسئولین استان گیلان هم تقریبا حیران رو متعلق به اردبیل میدونن
    نه برادر
    گیلان هرگز حیرانو به اردبیل نخواهد داد و تنها دلیل حرکت جدی اونها هم ساخت و ساز و صرف انرزی و اعتبار استان اردبیله و مفت و مسلم داریم کاری که اساسا بر عهده اونها ست رو انجام میدهیم.
    اجازه بدهید حیران رو خودشون اداره کنند همانند مدیریتی که در جاده اسالم میکنند تا شهروندان استارایی تفاوت مدیریت ها را درک کنن.
    نمیشه که ادعای مالکیت استارا رو داشته باشی ولی هزینه هاش رو بر عهده نگیری

  • نادر علیمحمدیپاسخ0دوشنبه 23 مرداد 1396

    چرا باید اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برای گردنه حیرانی که جزو محدوده گیلانه از حق مردم اردبیل و از اعتبارات استانیمون برای ساخت جاده حیران در دهه های قبل و حالا نگهداریش هزینه کنه
    چرا باید اسفالتهای حیران با پول و اعتبارات استان اردبیل با اسفالتهای المانی که در مقابل نور افتاب جمع نمیشن و در سرما ترکیدگی پیدا نمیکنند تعویض بشن و تله کابین و سورتمه و … زده بشن.
    جالبه دو روز قبل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای دو بانده کردن حیران خبر داده
    کدام عقل سلیمی اینو میپذیره که برای ساخت و عمران همسایه از جیببت مایه بزاری
    بجای این هزینه های بیخود برای دو بانده کردن جاده سرچم هزینه کنید و عملا گیلان رو از مسیر اردبیل تهران خارج کنید.
    تا زمانیکه استارا در اختیار رشته چرا نباید هزینه هاش بر عهده رشت باشه
    گیلان هرگز حیران رو به اردبیل نخواهد داد
    اجازه بدهید حیران رو هم همانند جاده اسالم اداره کنند تا شهروندان استارایی تفاوت مدیریت ها درک کنن.
    نمیشه که ادعای مالکیت استارا رو داشته باشی ولی هزینه هاش برعهده ات نباشه

نظر شما در مورد : احداث باند دوم گردنه حیران تا پل آق چای تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه

*

*


آخرین اخبارپربازدیدها