امروز یکشنبه 14 آذر 1395 ساعت 11:46:04

آرشیو ارتباط با ما ثبت نام کاندیدا

مازندشورا - مدیریت شهری و شوراهای اسلامی استان مازندران

کد مطلب : 3257 -تاریخ انتشار : یکشنبه 25 فروردین 1392 -ساعت : 10:44

چاپ به اشتراگ گذاشتن
نقدی بر تحریف شهادت حضرت فاطمه (س) + عکس

نقدی بر تحریف شهادت حضرت فاطمه (س) + عکس

مازند شورا: نقدی بر تحریف شهادت حضرت فاطمه (س) + عکس

مازند شورا: امسال که تقریبا با ایام فطمیه آغاز شده است فرصت بسیار مناسبی برای الگوپذیری از زندگی فاطمی در جامعه اسلامی مخصوصا برای قشر زنان جامعه ماست. لذا از این منظر شاید تمامی اصحاب رسانه و تریبون این روزها درحال تبیین و تبلیغ سیره‌ی فاطمی باشد اما این نوشتار پیرامون آسیب شناسی برخی از مراسمات، رسانه ها و.. در این ایام می‌پردازد که بیش از آنکه در راستای تعمیق مکتب تشیع باشد سبب ایجاد شبهه در تاریخ و روایات ما می‌گردد.

آنچه در ادامه می‌آید راجع به مسئله‌ای است پیرامون بزرگداشت شهادت حضرت فاطمه (س) که در ایام فاطمیه نمود بیشتری دارد و آن استعمال عباراتی همچون "رحلت "، " وفات "، " عروج ملکوتی " و ... در تراکت‌ها و بنر‌ها و غیره است. اگرچه استعمال لفظ رحلت به خودی خود برای بیان درگذشتن و از این دنیا رفتن ناصحییح نیست اما کلمه‌ی رحلت بیانگر نحوه‌ی درگذشتن فرد نمی‌باشد که این رحلت به دلیل شهادت بوده است یا به دلیل وفاتِ طبیعی. لذا استعمال عنوان رحلت برای شهدا، شهادتشان را دچار شائبه خواهد نمود حال آنکه استعمال لفظ شهادت برای شهدا علاوه براینکه خبر از رحلت ایشان می‌دهد نحوی رحلت ایشان که همانا شهادت می‌باشد را نیز بیان می‌دارد.

روزنامه بهار مورخ 24 فروردین شهادت حضرت زهرا س را وفات خواند

حال که مورّخین تاریخ از شیعه و عامه با اسانید معتبر شهادت حضرت فاطمه (س) تایید نموده‌اند و از جمله عبدالکریم بن احمد شافعی شهرستانی (548 - 479 ق) که نقل نموده است: «اِنعُمَرَ ضَرَبَ بَطْنَ فاطِمَةَ یَوْمَ الْبَیْعَةِ حَتی اَلْقَتْاَلْجَنینَ مِنْ بَطْنِها ،به راستی عمر در روز بیعت، ضربتی به فاطمه علیهاالسلام وارد کرد که بر اثر آن، جنین خویش را سقط نمود.» (الملل و النحل، عبدالکریم شهرستانی، ج1، ص57)

و ده‌ها سند دیگر از منابع اهل سنت که همگی خبر از چگونگی شهادت حضرت فاطمه (س) و حضرت محسن (ع) می‌دهند حال چگونه عده‌ای هنوز در استعمال لفظ شهادت در پیشوند نام مبارک امّ المؤنین حضرت فاطمه (س) تردید دارند؟

با آنکه در و دیوار مدینه شهادت می‌دهند که حسن بن علی (ع) شاهد سیلی خوردن صورتِ پاره‌ی تن پیامبر (ص) بود صورتی که خود صورت حق بود، اما از شهدای هشت سال دفاع مقدس مان نیز می‌خواهیم شهادت دهند همچونان که خود در کربلای ایران مظلومانه به شهادت رسیده‌اند مادر معصومه شان مظلومانه‌تر در کربلای مدینه بین در و دیوار به عنوان اول شهید در دفاع از حریم ولایت به شهادت رسیده است.

همچونان که به مرور در طول تاریخ شهادت خاتم انبیا (ص) را تحریف نمودند در حالی که قرآن فرموده است: ﴿وَ ما مُحَمَدٌ إلا رَسُولٌ قَد خَلت مِن قَبلِهِ الرُّسُل أفإن ماتَ أَو قُتِلَ إنقَلَبتُم عَلی أَعقابِکُم وَ مَن یَنقَلِب عَلی عَقِبَیهِ فَلن یَضُرَّ اللهَ شَیئاً وَ سَیَجزي اللهُ الشاکِرینَ﴾ (آل عمران /144) (و محمد تنها فرستاده ای از جانب خداوند است که فرستادگان دیگری پیش از او گذشته اند. آیا اگر او بمیرد یا کشته شود شما به گذشته خویش (دوران جاهلیت) باز می‌گردید؟ و هر آن کس به گذشته خویش بازگردد، هرگز به خدا زیانی نمی رساند و خداوند به زودی سپاس گزاران را پاداش خواهد داد).

روزنامه شرق مورخ 24 فروردین شهادت حضرت زهرا س را عروج ملکوتی خواند

و نیز برخی بزرگان عامه خود بر این باورند که پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) به شهادت رسیده‌اند. از آن جمله: بیهقی که گفته است: «اگر نُه بار قسم بخورم که رسول خدا (ص) کشته شده، برای من بهتر است از این که یک بار قسم بخورم که او کشته نشده است، و این به خاطر آن است که خداوند او را نبی گردانید و او را شهید کرد». (السیرة النبویه، ابن کثیر الدمشقی، ج4، ص449؛ مسند أحمد بن حنبل ج1، ص408؛ المعجم الکبیر، طبرانی، ج10، ص109؛ مصنف، صنعانی، ج5؛ ص268)

و نیز در روایات آمده است که رسول خدا (ص) فرمودند: «ما من نبيٍّ أو وصيٍّ إلا شهیدٌ» «هیچ نبی و یا وصی نیست مگر این که شهید می‌شود» (بحارالانوار، علامه مجلسی، ج17، ص405 و ج40، ص139)

در روایت دیگری فرمودند: «ما منا إلا مسمومٌ أو مقتول» «هیچ یک از ما نیست مگر این که یا مسموم یا کشته می شود». (وسائل الشیعه، شیخ حر عاملی، ج14، ص2 و ص18)

از امام حسن مجتبی (ع) نیز آمده است که: «والله ما منّا إلا مقتول شهید»  «به خدا سوگند هیچ یک از ما نیست مگر این که مقتول و شهید است». همین روایت از امام صادق و امام رضا (علیهما السلام) هم نقل شده است. (عیون الاخبار، شیخ صدوق، ج1، ص287 از امام رضا (ع))

حال پرسش این است پس از تحریف یکی پس از دیگری شهادت معصومین (علیهم السلام) در آینده شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یاران با وفایش در صحرای کربلا به چه سرنوشتی دچار خواهد شد؟

لذا اگر نسبت به دستاویز برخی در تحریف شهادت حضرت فاطمه (س) بی‌تفاوت باشیم این جفا بر اهل بیت صدها بار بدتر از شهادت به ضرب سیلی است چراکه همه‌ی حیثیت و دلیل حقانیت شهید، همان شهادتش می‌باشد.

لذا بر مسلوین و مدیران شهری است که با همکاری خود علاوه بر در هرچه با شکوه تر مراسمات مذهبی بکوشند باید مانع از تحریف و ورود شهبات به اعقاید و باورهای مذهبی شهروندان نیز گردند

امید است عالمان و مبلّغین دینی و سازمان‌های مسئول نسبت به سهو در بیان شهادت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) متذکر بوده و ضمن جبران آنچه که بر شهادت پیامبر (ص) رفته است نسبت به این مهم بی‌تفاوت نباشند. چراکه اهل بییت عصمت و طهارت (علیهم السلام) نسبت به شیعیان خود بی تفاوت نبوده و نیستند.

لذا اگر می خواهیم در نزد مهدی فاطمه (ع) شرمنده نباشیم و در این گفتار خود صادق باشیم که بی خیال سیلی مادر نمی‌شویم باید بی خیال تحریف در شهادت مادر نشویم.
 



لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : فرهنگی، مذهبی، شهادت - -

مطالب مرتبط با : نقدی بر تحریف شهادت حضرت فاطمه (س) + عکس
نظر شما در مورد : نقدی بر تحریف شهادت حضرت فاطمه (س) + عکس

*

*


http://mazandconf.ir/

آخرین اخبارپربازدیدها

نه به کودک آزاری

کانال آپارات مازندشورا