امروز شنبه 13 آذر 1395 ساعت 23:12:10

آرشیو ارتباط با ما ثبت نام کاندیدا

مازندشورا - مدیریت شهری و شوراهای اسلامی استان مازندران

کد مطلب : 4392 -تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تیر 1395 -ساعت : 14:51

چاپ به اشتراگ گذاشتن

معاون وزیر راه و شهرسازی در شورای شهر تهران مطرح كرد:

راه آهن به تعهدات خود در قبال مناطق ۱۷ و ۱۸ عمل کرده است/ لزوم اتصال خط سه مترو به ایستگاه راه‌آهن/ طراحی ایستگاه‌های درون شهری با مشاور بین‌المللی/ پیشنهاد احداث ایستگاه قطار سریع‌السیر در عباس‌آباد برای اتصال به فرودگاه امام

مازندشورا: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه "از مجموع بندهای صورت جلسه، شرکت راه آهن وظایف خود را انجام داد" گفت: اراضی راه‌آهن در اختیار شهرداری قرار گرفت و قرار بر این شد معادل آن، زمین و یا معادل ریالی ارزش زمین به راه‌آهن پرداخت شود.

مازندشورا:به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محسن پور سید آقایی روزسه شنبه با حضور در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: شرکت راه آهن به تعهدات خود در مناطق ۱۷ و ۱۸ عمل کرده اما شهرداری هنوز تعهداتش را اجرایی نکرده است.

وی افزد: اواخر سال ۹۲ از شورای شهر و شهرداران منطقه برای تعیین تکلیف اراضی اطراف خطوط راه آهن و رفع مشکلات مناطق ۱۷ و ۱۸ دعوت کرد و با حضور آنان صورت جلسه‌ای تهیه شد. اما از آنجا که شهرداری با سیاست راه‌آهن برای ایجاد فضای تجاری و فرهنگی در اراضی راه‌آهن موافق نبود، مقرر شد شهرداری متولی زمین‌های راه‌آهن در این دو منطقه شود. بر این اساس اراضی راه آهن در اختیار شهرداری قرار گرفت و قرار بر این شد معادل آن زمین و یا معادل ریالی ارزش زمین‌ها را به راه آهن بدهد. با بیان اینکه "از مجموع بندهای صورت جلسه، شرکت راه آهن وظایف خود را انجام داد" خاطر نشان کرد: تعریض قلعه مرغی، ایجاد گذر خیابان امین الملک، ایجاد گذر صدقی، تعریض خیابان آیت‌الله سعیدی از سوی شهرداری در زمین‌های راه‌آهن انجام شده است.

به گزارش ایسنا، آقایی با تاکید بر اینکه این مصوبه در تیر ماه سال ۹۴ مورد موافقت و ابلاغ مدیر کل املاک شهرداری تهران قرار گرفت، تصریح کرد: از آن تاریخ تاکنون، شرکت راه‌آهن به دلیل مشغله شهردار، موفق به گرفتن وقت از شهردار برای رفع مشکل نشده است. پس بهتر است به جای پیغام رسانه‌ای در عمل برای رفع مشکلات قدم برداریم.

وی افزود: موضوع انتقال خطوط به زیر زمین باید مورد بررسی قرار گیرد که آیا کار درستی است یا خیر؟ در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا از جمله توکیو و لندن خطوط راه‌آهن از مرکز شهر و از کنار مراکز تجاری مهم عبور می‌کند.

پورسیدآقایی با اشاره به انتقال ایستگاه شهر قم به خارج از شهر به عنوان یک تجربه در داخل کشور افزود: در سال‌های گذشته ایستگاه راه‌آهن شهر قم به محمدیه در ۱۷ کیلومتری شهر منتقل شد که با موجی از اعتراضات مردم همراه شد. بر همین اساس دو سال قبل بار دیگر این ایستگاه به داخل شهر قم و در جوار حرم منتقل شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای طراحی ایستگاه‌های درون شهری با مشاور بین‌المللی که طراحی ایستگاه‌های شهرهای اروپایی را انجام داده بود قراردادی منعقد و مقرر شد برای ایستگاه‌های تهران طراحی‌های مناسبی را انجام دهد. در این طراحی‌ها چند وجهی بودن ایستگاه‌ها مورد تاکید قرار گرفته است به طوری که بتوان در مجموعه ایستگاه‌ها حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی نیز مد نظر قرار گیرد.

لزوم مکمل شدن ایستگاه های راه آهن و مترو در تهران

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم مکمل شدن ایستگاه‌های راه آهن و مترو گفت: باید خط سه مترو به صورت مستقیم به سکوهای راه آهن متصل شود در حالیکه امروز تنها یک ورودی در حیاط راه آهن در خط سه مترو در نظر گرفته شده است. در شهر ری نیز باید ایستگاه راه آهن با خطوط یک و شش ایستگاه مکمل داشته باشد تا از این طریق تعامل مناسب بین بخش‌های مختلف حمل و نقل پایتخت برقرار شود. همچنین ایده‌ای برای احداث ایستگاهی در میدان آزادی داریم تا در این ایستگاه نیز راه آهن با مترو در خط چهار یک ایستگاه مکمل داشته باشد.

پور سید آقایی در انتقال خطوط سریع السیر به مرکز شهر تاکید کرد و افزود: خط تهران – قم و قم – اصفهان که می‌تواند مسافرین را راس دو ساعت به اصفهان برساند باید در مرکز شهر ایستگاه داشته باشد. پیش بینی شده با طراحی و اجرای این خط که قطارهای آن بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارند مسافرین را در سریعترین زمان ممکن به فرودگاه امام خمینی (ره) نیز برساند ولی لازمه این کار احداث ایستگاهی در مرکز شهر است تا انگیزه استفاده از قطار سریع السیر در مسافرین ایجاد شود.

وی درباره مشکلات و معضلات شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ در رابطه با وجود خط راه آهن نیز گفت: انتقال این خطوط به داخل تونل کاری غیر اصولی بوده است چرا که با هزینه‌های امروز این طرح معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشت در حالیکه می‌توانست این هزینه در مسیری انجام شود که برای مردم منطقه دستاوردهای بهتری داشته باشد.

برقراری امکان تردد قطار در تونل واقع در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران تا در عرض یک سال

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تا سال ۱۳۹۲ علی رغم ساخته شدن تونل امکان تردد قطار در آن وجود نداشت که نهایتا با تکمیل تاسیسات تونل توانستیم در سال ۹۳ امکان تردد قطار در این مسیر را فراهم کنیم. پس از تردد قطار در این مسیر حدود ۲۶ هکتار زمین در این محدوده آزاد شد و کار مشاور برای بهره‌گیری از زمین‌های آزاد شده در بخش‌های مختلف اعم از فضای سبز و ... آغاز شد.  

به گزارش مهر، وی ادامه داد: از مجموع بندهای صورت جلسه موجود راه آهن تمام وظایف خود را انجام داد و اجازه احداث آبنما، تعویض گذرها، دسترسی‌ها و معابر را به شهرداری تهران داد در حالیکه پس از ۱۸ ماه از صورت جلسه، شهردای در مرداد ماه سال ۹۴ این دستور جلسه را ابلاغ کرد.

احداث پارکینگ ۷۵ هزار مترمربعی برای رفاه شهروندان از سوی راه آهن

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تشریح اقدامات این شرکت در دو منطقه ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران گفت: ۷۵ هزار متر مربع فضای پارکینگ در طبقه فوقانی تونل احداث شده در نظر گرفته شده است. این اقدام جهت افزایش رفاه شهروندان منطقه انجام شد و برای ایجاد آرامش بیشتر شهروندان دیوارهای صوتی نیز در محدوده این دو منطقه نسب شد.

وی ادامه داد: تا کنون مجموعا ۵۲۴ میلیارد تومان برای این پروژه پول پرداخت شده و ۲۰ میلیارد تومان نیز بدهی باقی مانده است. البته هنوز تاسیسات تونل و سیستم‌های ایمنی اجرایی نشده که این بخش نیز نیازمند بودجه‌ای معادل ۲۱۳ میلیارد تومان است. در حقیقت مجموعا این پروژه در سیکل ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است که معادل هزینه آن به نرخ امروز حدود یک هزار و دویست میلیارد تومان خواهد بود. البته زمین‌های آزاد شده در راستای اجرای این طرح بیش از هزینه ساخت این تونل خواهد بود.

قابلیت احداث ساختمان های پنج طبقه بر روی تونل راه آهن مناطق ۱۷ و ۱۸

وی تاکید کرد: تمام این تونل به نحوی ساخته شده است که قابلیت ساخت و ساز تا پنج طبقه روی آن پیش بینی شده است. در اوایل تشکیل دولت یازدهم راه‌آهن پیش قدم شد و با تشکیل جلسه‌ای مشترک که بین شورا و شهرداری برای تعیین تکلیف زمین‌های آزاد شده برگزار شد، در نهایت مقرر شد شهرداری متولی اجرای پروژه‌های عمرانی در این زمین‌ها شود. همچنین در این جلسه مصوب شد که این اراضی کارشناسی شود و معادل آن زمین ماعوض و یا وجوه آن به شرکت راه‌آهن پرداخت شود. البته راه‌آهن موافقت کرد تا زمان پایان کارشناسی، گذرها و دسترسی‌ها روی این زمین‌ها ایجاد شود.


منبع : وزارت راه و شهرسازی/مسکن و شهرسازی


لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : راه‌آهن - ایستگاه - شهرداری - تهران - احداث - معادل - میلیارد - تومان - منطقه - ایجاد - مناطق - تاکید - زمین‌های - هزینه - ایستگاه‌های - اراضی - شهروندان - طراحی - انتقال - اسلامی - شورای - حالیکه - امکان - امروز - جمهوری - اجرای - مشاور - افزود - مسافرین - ادامه - گرفته - زمین‌ها - مشکلات - گزارش - آقایی - البته - السیر - تشکیل - ایستگاهی - همچنین - پرداخت - مجموعا - پروژه - پارکینگ - کارشناسی - محدوده - تاسیسات - ساخته - گذرها - مختلف - قابلیت - برساند - دسترسی‌ها - اصفهان - موافقت - جلسه‌ای - تکلیف - تجاری - فرهنگی - متولی - تعیین - اجرایی - اتصال - تعهدات - بین‌المللی - فرودگاه - دویست - اینکه - مجموع - شهردار - تصریح - شهرهای - منتقل - ایستگاه‌ها - ابلاغ - شهرسازی - بندهای - وظایف - تعریض - خیابان - بخش‌های -

مطالب مرتبط با : راه آهن به تعهدات خود در قبال مناطق ۱۷ و ۱۸ عمل کرده است/ لزوم اتصال خط سه مترو به ایستگاه راه‌آهن/ طراحی ایستگاه‌های درون شهری با مشاور بین‌المللی/ پیشنهاد احداث ایستگاه قطار سریع‌السیر در عباس‌آباد برای اتصال به فرودگاه امام
نظر شما در مورد : راه آهن به تعهدات خود در قبال مناطق ۱۷ و ۱۸ عمل کرده است/ لزوم اتصال خط سه مترو به ایستگاه راه‌آهن/ طراحی ایستگاه‌های درون شهری با مشاور بین‌المللی/ پیشنهاد احداث ایستگاه قطار سریع‌السیر در عباس‌آباد برای اتصال به فرودگاه امام

*

*


http://mazandconf.ir/

آخرین اخبارپربازدیدها

نه به کودک آزاری

کانال آپارات مازندشورا