امروز یکشنبه 21 آذر 1395 ساعت 17:15:34

آرشیو ارتباط با ما ثبت نام کاندیدا

مازندشورا - مدیریت شهری و شوراهای اسلامی استان مازندران

کد مطلب : 4952 -تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مرداد 1395 -ساعت : 11:42

چاپ به اشتراگ گذاشتن

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران عنوان کرد

استفاده از مشارکت بخش خصوصی در ساخت تونل‌های شهری

مازندشورا: معاون فنی و عمرانی شهردار تهران از تکمیل شبکه بزرگراهی شمال تهران از طریق ساحت فضاهای زیر سطحی خبر داد.

مازندشورا:

بلدیه| علیرضا جاوید با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر شبکه بزرگراهی شهر تهران براساس طرح جامع و تفصیلی اول شهر در غرب، شرق و جنوب به طور کامل گسترده شده است.وی ادامه داد: این در حالی است که در پهنه مرکزی با توجه به وجود بافت تاریخی و ارزشمند امکان توسعه بزرگراه و شبکه معابر شهری وجود ندارد.
به گفته معاون شهردار تهران؛ همچنین در بخش شمال شهر نیز به دلیل شرایط توپوگرافی جدید و وجود ارتفاعات،  قیمت بالای اراضی و املاک امکان ساخت بزرگراه امکان‌پذیر نیست.
وی با اشاره به اینکه برای حل این مشکل در دو پهنه مرکزی و شمال پایتخت بهترین گزینه توسعه تونل‌های شهری و فضاهای زیرسطحی است، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای روان سازی ترافیکی در محدوده مرکزی در حال طراحی پایتخت تونل شهیدصیاد شیرازی را به طول  10 کیلومتر از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان هستیم.
جاوید در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به امکان مشارکت بخش خصوصی در توسعه شبکه بزرگراهی و فضاهای زیر سطحی طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: برآورد اولیه ما درخصوص هزینه برای ساخت تونل شهید صیاد شیرازی بین 3 تا 4 هزار میلیارد تومان است. چنانچه بخش خصوصی در ساخت طرح‌های بزرگراهی و یا تونل‌های شهری سرمایه‌گذاری کنند، امکان اخذ عوارض در بزرگراه‌ها و یا تونل‌های شهری وجود خواهد داشت.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران از مشارکت بخش خصوصی در حوزه توسعه و اجرای طرح‌های بزرگ شهری استقبال می‌کند، تاکید کرد:  شورای شهر تهران نیز در تبصره بودجه  سال 95 استفاده از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری‌های مدرن مانند BOT و BOLT را پیشنهاد کرده است. اکنون سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران نیز در حال امکان سنجی سرمایه بخش خصوصی که تمایل به مشارکت در پروژه‌های شهری دارند؛ است تا در صورتی که سرمایه گذار تمایل به مشارکت داشته باشد پیشنهاد مالی وی برای اخذ عوارض را برای تصویب به شورای شهر تهران تقدیم کند.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهردار تهران؛ طبق توصیه‌های شورای شهر برای پروژه‌های سنگینی که در حوزه طرح‌های تکمیل زیرساخت شهری مطرح می‌شوند، مانند پروژه تونل شهیدصیاد شیرازی و یا مشابه آن روندی تبین شده تا  با استفاده از سرمایه بخش خصوصی؛ شهرداری تهران این پروژه ها را تکمیل کند.
بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، وی با بیان اینکه طبیعتا پیشنهاد مالی سرمایه‌گذار خصوصی در شورای  شهر بررسی و عوارضی برای عبور از این سازه‌ها تصویب خواهد شد، گفت: این روش در دنیا تجربه شده است و در برخی کشورها از هر خودرو عوارض سالیانه به صورت درون شهری و برون شهری می گیرند. به عنوان مثال در برخی از شهرهای دنیا مانند توکیو برای هر عبور خودرو از بزرگراه و تونل شهری عوارض دریافت می‌کنند. به طوری که خودروها هر بار که وارد شبکه بزرگراهی می‌شوند 700 ین عوارض می‌پردازند.


منبع : بلدیه


لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : تهران - خصوصی - مشارکت - عوارض - امکان - بزرگراه - بزرگراهی - سرمایه - توسعه - تونل‌های - شورای - شیرازی - طرح‌های - شهرداری - مانند - اینکه - شهردار - معاون - پیشنهاد - استفاده - مرکزی - تمایل - شورای شهر تهران - پروژه - سرمایه گذار - خودرو - تصویب - پروژه‌های - می‌شوند - تکمیل - پایتخت - جاوید - عنوان - عمرانی - ادامه - تهران؛ - شهیدصیاد - فضاهای - اشاره - سرمایه‌گذاری -

نظر شما در مورد : استفاده از مشارکت بخش خصوصی در ساخت تونل‌های شهری

*

*


http://mazandconf.ir/

آخرین اخبارپربازدیدها

کانال آپارات مازندشورا