امروز پنج شنبه 18 آذر 1395 ساعت 00:01:06

آرشیو ارتباط با ما ثبت نام کاندیدا

مازندشورا - مدیریت شهری و شوراهای اسلامی استان مازندران

کد مطلب : 4957 -تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مرداد 1395 -ساعت : 12:40

چاپ به اشتراگ گذاشتن

جاویدتاکید كرد:

تكميل شبكه بزرگراهي شمال تهران با ساخت فضاهاي زير سطحي

مازندشورا: معاون فني و عمراني شهردار تهران از تكميل شبكه بزرگراهي شمال تهران از طريق ساحت فضاهاي زير سطحي خبر داد.

مازندشورا:

بلدیه|عليرضا جاويد با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر شبكه بزرگراهي شهر تهران براساس طرح جامع و تفصيلي اول شهر در غرب، شرق و جنوب به طور كامل گسترده شده است.وي ادامه داد: اين در حالي است كه در پهنه مركزي با توجه به وجود بافت تاريخي و ارزشمند امكان توسعه بزرگراه و شبكه معابر شهري وجود ندارد.
به گفته معاون شهردار تهران؛ همچنين در بخش شمال شهر نيز به دلیل شرایط توپوگرافی جدید و وجود ارتفاعات،  قیمت بالای اراضی و املاک امکان ساخت بزرگراه امکان‌پذیر نيست.
وي با اشاره به اينكه براي حل اين مشكل در دو پهنه مركزي و شمال پايتخت بهترين گزينه توسعه تونل‌هاي شهري و فضاهاي زيرسطحي است، بيان كرد: طبق برنلمه‌ريزي‌هاي انجام شده براي روان سازي ترافيكي در محدوده مركزي در حال طراحي پايتخت تونل شهيدصياد شيرازي را به طول  10 کیلومتر از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان هستيم.
جاويد در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به امكان مشاركت بخش خصوصي در توسعه شبكه بزرگراهي و فضاهاي زير سطحي طبق مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران يادآور شد: برآورد اوليه ما درخصوص هزینه براي ساخت تونل شهيد صياد شيرازي بين 3 تا 4 هزار ميليارد تومان است. چنانچه بخش خصوصي در ساخت طرح‌هاي بزرگراهي و يا تونل‌هاي شهري سرمايه‌گذاري كنند، امكان اخذ عوارض در بزرگراه‌ها و يا تونل‌هاي شهري وجود خواهد داشت.
وي با بيان اينكه شهرداري تهران از مشاركت بخش خصوصي در حوزه توسعه و اجراي طرح‌هاي بزرگ شهري استقبال مي‌كند، تاكيد كرد:  شوراي شهر تهران نيز در تبصره بودجه  سال 95 استفاده از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری‌های مدرن مانند BOT و BOLT را پیشنهاد کرده است. اکنون سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران نيز در حال امكان سنجي سرمايه بخش خصوصي كه تمايل به مشاركت در پروژه‌هاي شهري دارند؛ است تا در صورتي كه سرمايه گذار تمايل به مشاركت داشته باشد پيشنهاد مالي وي براي اخذ عوارض را براي تصويب به شوراي شهر تهران تقديم كند.
به گفته معاون فني و عمراني شهردار تهران؛ طبق توصيه‌هاي شوراي شهر برای پروژه‌های سنگینی که در حوزه طرح‌های تکمیل زیرساخت شهري مطرح می‌شوند، مانند پروژه تونل شهیدصیاد شیرازی و یا مشابه آن روندی تبین شده تا  با استفاده از سرمایه بخش خصوصی؛ شهرداری تهران این پروژه ها را تكميل كند.
وي با بيان اينكه طبیعتا پیشنهاد مالی سرمایه‌گذار خصوصی در شورای  شهر بررسی و عوارضی برای عبور از این سازه‌ها تصویب خواهد شد، گفت: این روش در دنیا تجربه شده است و در برخی کشورها از هر خودرو عوارض سالیانه به صورت درون شهری و برون شهری می گیرند. به عنوان مثال در برخی از شهرهای دنیا مانند توکیو برای هر عبور خودرو از بزرگراه و تونل شهری عوارض دریافت می‌کنند. به طوری که خودروها هر بار که وارد شبکه بزرگراهی می‌شوند 700 ین عوارض مي‌پردازند.


منبع : بلدیه


لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : تهران - عوارض - مشاركت - امكان - خصوصي - بزرگراه - توسعه - بزرگراهي - شوراي - اينكه - تونل‌هاي - مركزي - فضاهاي - سرمايه - شهرداری - پیشنهاد - سرمایه - تمايل - می‌شوند - خودرو - پروژه - مانند - خصوصی - استفاده - شيرازي - تكميل - پايتخت - معاون - تهران؛ - ادامه - شهردار - طرح‌هاي - جاويد - اشاره -

نظر شما در مورد : تكميل شبكه بزرگراهي شمال تهران با ساخت فضاهاي زير سطحي

*

*


http://mazandconf.ir/

آخرین اخبارپربازدیدها

کانال آپارات مازندشورا