امروز سه شنبه 16 آذر 1395 ساعت 06:16:15

آرشیو ارتباط با ما ثبت نام کاندیدا

مازندشورا - مدیریت شهری و شوراهای اسلامی استان مازندران

کد مطلب : 4996 -تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1395 -ساعت : 12:51

چاپ به اشتراگ گذاشتن

قائم مقام معاون حمل ونقل و ترافیک:

تبلیغات محیطی به کمک اصلاح رفتارهای ترافیکی می آید

مازندشورا: قائم مقام معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران نمادسازی خط سفید را اساسی ترین رویکرد برای دستیابی به ارتقاء فرهنگ ترافیک خواند وگفت: با توجه به اینکه در حال حاضر مشکل ترافیک و آلودگی هوا جزو بزرگترین معضلات شهر تهران است، در برنامه دوم پنج ساله شهرداری تهران، تغییر فرهنگ ترافیک و مقابله با مشکل آلودگی هوا از سیاست های مهم این سازمان است.

مازندشورا:

بلدیه|حجت الله بهروز با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات کلانشهر تهران ترافیک است و ایجاد تغییر در فرهنگ ترافیکی شهر نیازمند راهکارهای کارشناسی است، گفت: طی دو سال اخیر در شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک همواره تلاش بر این بوده تا در دو بخش سلبی و ایجابی برنامه ها طراحی شده و زمینه های تغییر فرهنگ را نیز به صورت جدی ایجاد کند. البته اقدامات ایجابی دیرتر به نتیجه می رسد و نتیجه اقدامات سلبی سریعتر حاصل می شود .قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تصریح کرد: با توجه به برنامه ۵ ساله دوم شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران یکی از رویکردهای اساسی مدنظر شهرداری نگاه فرهنگی و ایجاد تغییرات در فرهنگ ترافیکی شهر تهران است .
وی تصریح کرد: در این سال ها سعی کرده ایم  تا با استفاده از امکانات  تکنولوژیک، اقدامت سلبی را گسترش داده و در خصوص فرهنگ سازی که یکی از بخش های بسیار مهم  آن ” آموزش” است ، توسعه کمی و کیفی  ایجاد کنیم . در زمینه اقدامات آموزشی می توان به عنوان نمونه به تاسیس دانشگاه برای  حرفه تاکسیرانی اشاره کرد.
وی در ادامه افزود: بخش دیگری که طی دوسال اخیر به آن پرداخته شده ارتقا سطح کیفی تجهیزات و علایم راهنمایی و رانندگی از جمله تابلو ها، خط کشی ها، تقاطع ها، چراغ های راهنمایی و رانندگی و تجهیزات ایمنی است. با توجه به اینکه تجربه خوبی در تونل نیایش و پل صدر داشته ایم اصلاح زیر ساخت ها و هوشمند سازی معابر منطقه به منطقه در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.
بهروز با اشاره به طرح خط سفید که از پروژه های در دست کار در معاونت حمل و نقل است، گفت: در پروژه خط سفید سعی شده است مفهوم خطوط سفید افقی دوباره پر رنگ شود . بنابر این امیدواریم که بتوانیم خط سفید و مفهوم آن را دوباره به شهر باز گردانیم .
وی اهداف اجرای طرح نمادسازی خط سفید را تحت عنوان های  کاهش ترافیک با محوریت کاهش آلودگی هوا، ارتقای فرهنگ نظم و انضباط و قانونگرایی و گسترش فرهنگ صبر، آرامش و مهربانی خواند .
بهروز تصریح کرد: اصلاح زیرساخت ها و خط کشی معابر اقدامی است که نمی توان انتظار داشت یک شبه در سطح کلانشهر تهران به اتمام برسد. این در حالیست که با توجه به حجم ترددهای روزانه تخریب و آسیب دیدگی خطوط امری اجتناب ناپذیر است .
وی در ادامه با اشاره به تبلیغات محیط ترافیکی در سطح شهر تهران گفت: این اقدام نیز همسو با اصلاح زیرساخت های ترافیکی صورت گرفته تا با یادآوری قوانین ترافیکی و رفتارهای فردی در رانندگی تغییراتی موثر را در نوع رفتارهای شهروندی ایجاد کنیم .


منبع : بلدیه


لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : تهران - فرهنگ - ترافیکی - شهرداری - ترافیک - ایجاد - اصلاح - رانندگی - بهروز - اشاره - رفتارهای - تصریح - اقدامات - تجهیزات - راهنمایی - مفهوم - دوباره - زیرساخت - ادامه - پروژه - منطقه - معابر - زمینه - تغییر - کلانشهر - تبلیغات - معاونت - ایجابی - گسترش - نتیجه - معاون - عنوان -

نظر شما در مورد : تبلیغات محیطی به کمک اصلاح رفتارهای ترافیکی می آید

*

*


http://mazandconf.ir/

آخرین اخبارپربازدیدها

نه به کودک آزاری

کانال آپارات مازندشورا