تاریخ انتشار : سه شنبه 01 خرداد 1397 - ساعت : 15:16

کد مطلب: 50400 چاپ به اشتراگ گذاشتن

شهرداری هر سه ماه گزارش معاملات را ارائه بدهد

مازندشورا: شهردارآنلاین: عضو شورای شهر تهران در خصوص الزام شهرداری به اعلام عمومی اطلاعات معاملات، گفت: شهرداری موظف باشد در دوره اجرای آزمایشی این طرح که ۹ ماه است، هر سه ماه گزارشی ارائه دهد.

مازندشورا: احمد مسجدجامعی در جلسه روز سه شنبهشورای اسلامی شهر تهران در خصوص اعتراض فرمانداری به افزایش ۵۰ درصدی کرایه های اتوبوسرانی در ساعات ۲۲ لغایت پنج صبح گفت: در این باره ما دو نوع افزایش داریم که یکی افزایش سالانه است و بر مبنای نرخ تورم سنجیده و تعیین می شود و نوع دیگر هم افزایش ضریب خدماتی است که محدود به فعالیت خطوط اتوبوسرانی در ساعات ۲۲ لغایت ۵ صبح است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در مورد مصوبه شورا و افزایش کرایه ها باید گفت افزایش مورد نظر مربوط به ضریب خدماتی است و با افزایش سالانه که باید متناسب با  نرخ تورم باشد تفاوت دارد.

وی اظهار داشت: افزایش نرخ ضریب خدماتی که امسال ۵۰ درصد به تصویب رسیده مطابق با نرخ خدماتی سال گذشته بوده که فرمانداری به آن اعتراضی نداشته و شورای جدید هم افزایشی در سال ۹۷ به این ضریب نرخ خدمات، نداده است.

مسجدجامعی در بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به انجام الکترونیکی و اعلان عمومی اطلاعات معاملات شهرداری» گفت: ضروری است کیمسیون برنامه و بودجه گزارشی از اجرای این مصوبات ارائه دهد عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه بیان کرد: لازم است در طرح، بندی اضافه و به این نکته تأکید شود که شهرداری موظف باشد در دوره اجرای آزمایشی این طرح که نه ماه است، هر سه ماه گزارشی ارائه دهد تا بر حسن اجرای این طرح نظارت لازم به عمل آید.

این طرح که با قید یک فوریت ارائه شده بود به تصویب رسید.

احمد مسجدجامعی در ادامه و در خصوص تغییر نام ایستگاه مترو «البرز» به «اتمسفر» اظهار کرد: واژه اتمسفر، خارجی است و مطابق ضوابط نامگذاری، نمی توان اسامی خارجی را به کار گرفت.

وی در ادامه به اهمیت واژه البرز پرداخت و تأکید کرد: البرز نام مهمی است و آرش کمانگیر از البرز تیر خود را رها و مرز ایران را تعیین کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با پیشینه تاریخی ارتفاعات البرز اشاره کرد و گفت: ارتفاعات البرز که روزگاری مانع از نفوذ هندوها به حوزه مسلمانان می شد، به هندوکش معروف بوده است.

مسجدجامعی ادامه داد: دلیل این نامگذاری صعب العبور بودن ارتفاعات البرز بود، که باعث می شده هندی ها نتوانند وارد افغانستان شوند و اگر هم دست به چنین اقدامی می زدند، در ارتفاعات جان خود را از دست می‏دادند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه به موضوع دیگری که اهمیت واژه البرز را نشان می دهد اشاره کرد و گفت: علاوه بر این ها البرز یک نام اساطیری، تاریخی و فرهنگی است، نام کوهی است در ایران و نام دماوند از آن برخاسته. نام البرز در ادبیات و فرهنگ و هنر و بسیاری از حوزه های دیگر وجود دارد البرز نام بزرگی است.

وی در پایان اظهار داشت: ایستگاه البرز حد فاصل بین استان های تهران و البرز است و حیف است که این نام را نداشته باشد.

منبع:مهر


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #البرز #افزایش #ادامه #تهران #شورای #خدماتی #شهرداری #ارتفاعات #مسجدجامعی #ارائه #اسلامی #اظهار #اجرای #فرهنگی #اجتماعی #ایستگاه #تأکید #نامگذاری #اشاره #شورای شهر #تاریخی #اهمیت #خارجی #اتمسفر #تصویب #اتوبوسرانی #ساعات #کرایه #فرمانداری #معاملات #لغایت #سالانه #گزارشی #نداشته #مطابق #تعیین #کمیسیون

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : شهرداری هر سه ماه گزارش معاملات را ارائه بدهد

*

*


X https://sport45.site/