علت حدوث انقلاب اسلامی، رمز تداوم و بقای آن است

تاریخ انتشار : جمعه 18 خرداد 1397 - ساعت : 20:16

کد مطلب: 50842 چاپ به اشتراگ گذاشتن

استاد صمدی املی در یادواره سردار شهید سید علی دوامی

علت حدوث انقلاب اسلامی، رمز تداوم و بقای آن است

اختصاصی مازندشورا: استاد صمدی آملی بیان داشت: ‌‌‌‌‏دنیا بداند که شهدای ما و جانبازان قطع نخاعی و شیمیایی و پدران و مادران شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در سوریه و عراق به تمام مظاهر مادی فانی دنیا که افول پذیرند پشت پا زده و در این بازار و سوق معامله‌گری هوشمندانه مزد و اجر جهاد خویش را از دنیا و اهل دنیا که آفل و فناپذیرند مطالبه ننمودند.

اختصاصی مازندشورا: این استاد حوزه علمیه ادامه داد: ‌‌‌‌‌‌‏تاریخ جهان و جوانان امروز ایران بدانند که محور و شاکله حرکت رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس بر اساس دو قاعده کلی توحید قرآنی بوده است. محور نخست بر مشرب نفس ابراهیمی(ع) به شیوه نفی و برائت از هر چه که فانی و افول پذیر می‌باشد بوده است که امثال شهید دوامی و شهید علمدار فریاد زده و بر قاعده نفس ابراهیمی(ع) فرمودند:«إنّی لااُحِبُّ الآفلین»

 

یادگار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: ‌‌‌‌‏در مناطق عملیاتی شمال عراق در فتح القائمیّه و همچنین در سوریه در فتح ابوکمال در بین رزمندگان کتائب و گردان‌های حزب الله عراق و لبنان و سایر مجاهدین سوری، افغانی، ایرانی، پاکستانی و یمنی عرض کردم: رزمندگان ما زیر باران آتش و سیل خون در مکتب امام حسین (ع) درس آموختند و مظلومانه هشت سال فقط و فقط برای رضای خدا جهاد نمودند.

 

‌‌‌‌‌‌‏در مناطق عملیاتی سوریه عرض کردم: خدا را گواه میگیرم که شهدای هشت سال دفاع مقدس و خانواده آنان جز تحصیل رضای وجه الهی هیچ در سر نداشتند و بر مشرب قرآنی علی(ع) به تمام عالم گفتند:«انما نطعمکم لوجه الله: ما در این جهاد نفس گیر فقط برای کسب رضای وجه الهی حاضر شدیم» و در ادامه خانواده آنان در طول این چهل سال  فرمودند:«لا نُریدُ منکم جزاء و لا شکورا: دنیا و اهل دنیا بداند ما نه تنها هیچ اجر و مزدی برای اهدای جان عزیزان خویش نمی‌خواهیم حتی انتظار تشکر و قدردانی را هم از کسی نداریم.»

صمدی آملی افزود: ‌‌‌‌‌‏مادران شهید به دفعات به حقیر فرمودند: حاج آقا ما هیچ طلبی از امام و انقلاب و ملت ایران نداریم چرا که ما فرزندمان را در راه خدا و فقط برای رضای خدا دادیم لذا اصلا طلبی از مردم و امام و انقلاب نداریم. ما معامله با خدای نظام هستی و سیدالشهدا نمودیم و جز از آنان از احدی چیزی نمیخواهیم

 

‌‌‌‌‌‌‏مادران شهید دوامی و شهید علمدار به مادران شهدای کربلا اقتدا نمودند آنگاه که سر مبارک وهب قطع و بسوی مادرش پرتاب نمودند مادر وهب سر فرزندش را محکم بسوی دشمن پرتاب نمود و با صدای بلند برای همیشه تاریخ فرمود: «ما سری را که در راه خدا دادیم بازپس نخواهیم گرفت» و کربلا سیره تمام پدران و مادران شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم شد.

 

این استاد حوزه بیان داشت: ‌‌‌‌‌‏علیرغم گلایه های مردم از نقائص و ضعف‌های موجود اما به لطف الهی مردم ایران همچنان قدر خون شهدا و احترام و تکریم خانواده شهدا را در دفاع از ناموس و خاک وطن و دین و ارزش‌ها به خوبی می‌دانند و حضور باشکوه در مراسم یادبود شهدا جلوه‌هایی از این اظهار ارادت مردم شریف و قدرشناس است.

 

رزمنده دفاع مقدس افزود: ‌‌‌‌‏بی‌شک آنچه علت حدوث انقلاب اسلامی بوده می‌تواند رمز تداوم و بقای آن نیز باشد و تمام چالشها و بحرانها را تبدیل به فرصت ترقی و توسعه نماید و آن رمز همانا «انجام کار برای رضای خدا» و «حذف روحیه سهم خواهی نخبگان سیاسی از انقلاب» است. اللهم ارزقنا قتل فی سبیلک. آمین


برچسب ها : #صمدی آملی #شهید دوامی #ساری #مازندران #مازندشورا


 علت حدوث انقلاب اسلامی، رمز تداوم و بقای آن است

 علت حدوث انقلاب اسلامی، رمز تداوم و بقای آن است

 علت حدوث انقلاب اسلامی، رمز تداوم و بقای آن است

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : علت حدوث انقلاب اسلامی، رمز تداوم و بقای آن است

*

*


X https://sport45.site/