روز جهانی قدس امسال،‌ محکم‌تر از فولاد/ لزوم رعایت شروط رهبری در مذاکره با اروپایی‌ها

تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 - ساعت : 12:39

کد مطلب: 50856 چاپ به اشتراگ گذاشتن

هادی ابراهیمی

روز جهانی قدس امسال،‌ محکم‌تر از فولاد/ لزوم رعایت شروط رهبری در مذاکره با اروپایی‌ها

مازندشورا: همزمان با ایران صدها میلیون نفر از شهروندان کشورهای مختلف در کشورهای‌شان امسال در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند. اما راهپیمایی روز جهانی قدس امسال پیامهای مهمی را برای همگان به همراه داشت که تبیین و بازشناسی آن یک ضرورت اساسی است.

مازندشورا:گروه سیاسی خبرگزاری فارس مازندران/ مردم روزه‌دار کشورمان با حضور میلیونی خود در سی‌ونهمین سال پی‌درپی حمایت خود از آرمان فلسطین را اعلام کردند.

همزمان با ایران صدها میلیون نفر از شهروندان کشورهای مختلف در کشورهای‌شان امسال در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند. اما راهپیمایی روز جهانی قدس امسال پیامهای مهمی را برای همگان به همراه داشت که تبیین و بازشناسی آن یک ضرورت اساسی است.

اولین پیام آن به طرفداران تئوری نه غزه و نه لبنان بود، آنهایی که شعار محوریشان طی این سال‌ها تضعیف محور مقاومت بود از این رو بعد از حضور شوم داعش در سوریه و یک انقلاب دروغین که پایه‌گذار تروریست منطقه‌ای در این کشور شد، عده‌ای شعار نه غزه نه لبنان را تئوری‌سازی و گسترش داده و از حضور مستشاری ایران در منطقه برای مقابله با تروریست انتقاد و آن را نفی می‌کردند. جالب اینجاست که این افراد دیپلماسی را راه مقابله با داعش خونخوار عنوان می‌کردند و حتی برخی از آنان داعش را روشنفکر نامیدند. اما امروز پیام مردم به این جریان انحرافی بسیار حساب شده و محکم بود.

دوم اینکه مردم عزیزمان در راهپیمایی دیروز نشان دادند که به جمهوری اسلامی علاقمند و به اصول ان پایبند هستند، هرچند واکاوی دقیق شعار جمهوری ایرانی نشانگر گوشه‌ای از گرایشات فکری طراحان آن است و نیازمند مجال و مقالی گسترده‌تر است. اما توصیف مختصات «جمهوری ایرانی» نیازمند شرح نقطه مقابل آن- البته از نگاه مخالفان- یعنی «جمهوری اسلامی» است. برای شرح مختصر مختصات «جمهوری اسلامی»، این پرسش ضروری است که «ویژگی‌های نظام سیاسی و ساختار حکومتی مطلوب اسلام چیست؟» اسلام به واسطه برخورداری از کلام وحی و وصلت با متون الهی مکلف به ارائه رهنمود است. به دیگر عبارت، تکلیف اسلام، ترسیم خطوط و جهت‌دهی حرکت زندگی است. بنابراین جمهوری ایرانی مثل مکتب ایرانی اقدامی انحرافی است.

سوم اینکه، حمایت از مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگری، ابتدایی‌ترین اقدامی است که در جهت حل مسئله می‌توان به کار بست. این حمایت می‌تواند از جنبه‌های گوناگون مادی و معنوی انجام پذیرد. سیاست جمهوری اسلامی ایران نیز در طول 35 سال گذشته، بر همین مدار حرکت کرده است. امام خامنه‌ای در تبیین این مهم می‌فرمایند: «این استقامت را، این روحیه را باید در مردم هرچه می‌توانید پایدار کنید... این مقاومت و مبارزه، متوقف است بر حفظ روحیه‌ی این مردم، حفظ امید این مردم، نگه داشتن مردم در صحنه. این، به نظر من، بزرگ‌ترین کاری است که مجموعه‌های فلسطینی و سازمان‌های فلسطینی، مبارزان فلسطینی باید انجام بدهند.» که البته حرکت انقلابی دیروز مردم عزیز کشورمان درخور تحسین است.

چهارم اینکه دستور مقام معظم رهبری به سازمان انرژی اتمی مبنی بر آمادگی برای غنی‌سازی اورانیوم در حد ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام، با موازین حقوق بین الملل در خصوص اقدام متقابل در برابر نقض یک تعهد بین‌المللی (برجام) از سوی امریکا، مطابقت دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در واکنش به اقدام دولت ترامپ در نقض برجام و خارج کردن امریکا از این توافق بین‌المللی و با اشاره به برخی حرف‌های بعضی مسئولان اروپایی گفتند: به نظر می‌آید این دولت‌ها توقع دارند ملت ایران هم تحریم‌ها را تحمل کند، هم از فعالیت‌های هسته‌ای که نیاز قطعی آینده ایران است دست بردارد، ملت ایران دیروز با حضورگسترده خود در راهپیمایی و تبعیت از رهبری نشان دادند که از حقوق مسلم شان عدول نخواهند کرد.

پنجم اینکه به تعبیر یکی از کارشناسان، دولت جدید آمریکا از ابتدا حرفش این بود که علاوه بر محدودیت‌هایی که در بحث هسته‌ای به واسطه برجام به ایران تحمیل شده، ایران باید مسائل موشکی و منطقه را نیز به برجام اضافه کند که اروپایی‌ها نیز این خواسته را با ادبیات دیگر بازگو می‌کنند. بنابراین دلیلی ندارد که ما هم تحریم‌های ظالمانه را تحمل کنیم و هم فعالیت‌های هسته‌‌ای‌مان را به حالت تعلیق نگه داریم، بنابراین تنها راه مقابله با اروپایی‌ها ایستادگی در برابر خواسته‌های نامشروع آنهاست. در واقع ما باید تمام تلاش خود را به کار بندیم تا ضربه پیش دستانه‌‌ای به طرف‌های غربی وارد کنیم تا آنها مجبور شوند که از خواسته‌های غیرمتعارف خود عقب نشینی کنند.

ششم اینکه تأکید بر ضرورت مشخص شدن و ترسیم نقشه راه برای اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی، جزء مطالبات مردم است. «شناسایی و تمرکز بر فعالیتها و زنجیره‌های مزیت‌دار اقتصادی» تا از این طریق، راه‌های متعدد دیگری در تحکیم و رونق اقتصادی گشوده شود. «احیا و به حرکت درآوردن تولید داخلی»، به مسئولان برای اقدام و عمل در روند اقتصاد مقاومتی یک ضرورت اساسی است.

«خودداری جدی از خریدهای خارجی که قدرت تولید داخلی را تضعیف کند» و «مدیریت پول‌ها و منابع مالی ایران که از خارج وارد کشور می‌شود: البته تاکنون پولهای ایران با شیطنت امریکایی‌ها و تحت تأثیر برخی عوامل دیگر به داخل نیامده اما به هرحال باید مراقب بود این منابع مالی اسراف نشود.

و هفتم اینکه، مردم ایران وفادارترین مردم دنیا به نظام خود هستند که ما باید قدردان این سرمایه مردمی باشیم و آن را نیز تقویت و حفظ کنیم. در چنین شرایطی باید فضا را آرام، منطقی، اسلامی، ملی و انقلابی نگه داریم و انتظار داریم همه احزاب و گروه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی شرایط امروز کشور را درک کنند و با تبعیت کامل از فرامین رهبری عزیز نقشه‌های شوم دشمن را ناکام گذارند و متوجه قاسطین، مارفین و ناکثین داخلی و خارجی باشند.

هادی ابراهیمی
عضو هیأت علمی دانشگاه

86018/ع


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #جمهوری #اینکه #اسلامی #رهبر #برجام #راهپیمایی #اقدام #ایرانی #رهبری #البته #مقابله #دیروز #مقاومت #داریم #ضرورت #برابر #اروپایی‌ها #امسال #فلسطینی #حمایت #بنابراین #داخلی #اسلام #انقلابی #بین‌المللی #تبعیت #اقتصادی #مقاومتی #تولید #خارجی #منابع #اقتصاد #خواسته‌های #مسئولان #فعالیت‌های #هسته‌ای #خامنه‌ای #امریکا #نیازمند #اساسی #لبنان #تضعیف #انقلاب #تبیین #فلسطین #جهانی #سیاسی #کشورمان #تروریست #منطقه #مختصات #واسطه #ترسیم #ابراهیمی #دادند #می‌کردند #امروز #انحرافی #اقدامی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : روز جهانی قدس امسال،‌ محکم‌تر از فولاد/ لزوم رعایت شروط رهبری در مذاکره با اروپایی‌ها

*

*


X https://sport45.site/