گرفته شدن جلوی مصرف داروی شیمیایی با زالو درمانی/ زالوهای عمومی باید 4 ماه قرنطینه شوند

تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1397 - ساعت : 12:55

کد مطلب: 50931 چاپ به اشتراگ گذاشتن

پزشک عمومی فعال در طب سنتی مطرح کرد

گرفته شدن جلوی مصرف داروی شیمیایی با زالو درمانی/ زالوهای عمومی باید 4 ماه قرنطینه شوند

مازندشورا: یک پزشک عمومی فعال در طب سنتی گفت: کار با زالو دنیای جدیدی است و به‌عنوان طب مکمل باید جدی گرفته شود و با استفاده از این روش درمانی می‌توانیم جلوی مصرف داروی شیمیایی را بگیریم و بیماران را به‌راحتی با استفاده از طب سنتی درمان کنیم.

مازندشورا:عباد اسدی یکی از پزشکان مازندران و مدیرکل اسبق سازمان ملی جوانان مازندران است که در بخش زالودرمانی به موفقیت‌های دست پیدا کرده است وی امروز درباره پیشرفت‌های زالودرمانی و وضعیت مازندران در این زمینه در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز زالو درمانی در جهان مورد توجه بسیاری قرار گرفته است؛ به‌طوری‌که به‌عنوان یکی از تجهیزات درمانی در اتاق عمل مورد توجه قرار گرفته ولی در کشور ما به آن صورت جدی گرفته نشده است.

وی بیان کرد: از زالو به‌عنوان جراح کوچک نام برده می‌شود، به‌دلیل وجود بیش از 100 نوع آنزیم در بزاق آن موجب شده پیوند عضو راحت‌تر اتفاق بیفتد.

این پزشک عمومی فعال در طب سنتی ادامه داد: موضوع دیگر تأثیر زالودرمانی در التیام زخم‌ها است که کشورهای دیگر از آن بهره‌های فراوان می‌برند.

*زالودرمانی؛ بهترین درمان برای بیماران میگرنی

اسدی تصریح کرد: زالو بهترین درمان برای افراد دچار میگرن است، فردی که مبتلا به سردردهای میگرنی است باوجود اینکه درمان میگرن ناشناخته است ولی مواردی بسیاری داشتیم افراد دچار بیماری مشکل‌شان حل شده است.

وی یادآور شد: همچنین این روش درمانی برای بیماران قلبی عروقی بدون اینکه جراحی صورت گیرد است، بیمارانی داشتیم که حتی قادر به 10 قدم برای پیاده‌روی نبودند ولی اکنون به‌راحتی کیلومترها پیاده‌روی می‌کنند.

این پزشک عمومی فعال در طب سنتی با بیان اینکه بیماران عروق مغزی نیز پاسخ خوبی با این روش درمانی دریافت کردند، افزود: حتی بیماران دیابتی داشتیم که پزشک دستور قطع پا داده بود ولی با روش زالودرمانی موفق شدیم جلوی این کار را بگیریم، البته اگر به استخوان نرسیده باشد و عضو بدن بیمار حفظ شده است.

*کار با زالو دنیای جدیدی از درمان است

اسدی با تأکید بر اینکه کار با زالو دنیای جدیدی از درمان است و به‌عنوان طب مکمل باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: با استفاده از این روش درمانی می‌توانیم جلوی مصرف داروی شیمیایی را بگیریم و بیماران را به‌رراحتی با استفاده از طب سنتی درمان کنیم.

*برخی قصد سرکیسه کردن مردم را دارند

وی اظهار کرد: موضوعی که ما را نگران می‌کند بحث مراکزی است که دارای مجوزهای لازم نیستند و تنها قصد سرکیسه کردن مردم را دارند در حالی‌که باید تأییدیه کار به پزشک داده شود.

این پزشک عمومی فعال در طب سنتی یادآور شد: موضوع دیگر بحث پیگیری کوچک‌ترین شکایت از سوی وزارت بهداشت است در حالی‌که طب سنتی نیز همانند پزشکی ممکن است شاهد واکنش ساده عفونی باشیم ولی حمایتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد که انتظار داریم در این زمینه حمایت لازم در دستور کار قرار گیرد.

اسدی در پاسخ به سؤوال خبرنگار فارس درباره فرآیند تهیه زالوهای درمانی، گفت: زالوهای درمانی از مراکز پرورشی دارای مجوز تهیه می‌کنیم و مدتی در قرنطینه قرار داده و سپس مورد استفاده قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: صیادی در این زمینه کار اشتباهی است، با توجه به اینکه مازندران دارای منابع خوب زالو است نباید برداشت بی‌رویه در این زمینه صورت گیرد.

این پزشک عمومی فعال در طب سنتی با اشاره به اینکه برخی افراد از زالو خوددرمانی می‌کنند، افزود: استفاده از زالوهای عمومی به این دلیل که امکان دارد گزشی از قبل داشته باشد و با گزش مجدد احتمال انتقال بیماری وجود دارد اصلا توصیه نمی‌شود.

* زالوهای عمومی باید 4 ماه قرنطینه شوند

اسدی یادآور شد: زالوهای عمومی باید چهار ماه قرنطینه شوند سپس مورد استفاده قرار گیرند به همین دلیل توصیه نمی‌شود افراد نسبت به این کار اقدام کنند.

وی اظهار کرد: درخواست ما از وزارت بهداشت این است بحث زالودرمانی را به‌عنوان کار آکادمیک در پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان وارد کند و در این حوزه برای این افراد امتیازات خاصی داده شود ولی در حال حاضر در کشور ما به سمت طب سنتی باتوجه به نبود امنیت شغلی بسیار پایین است.

این پزشک عمومی فعال در طب سنتی در پایان گفت: اعتقاد داریم مردم ما نه تنها در بحث درمان، بلکه در بحث بهداشتی با مشکلاتی مواجه هستند که اگر به این مسائل توجه کنند نیاز به داروهای کمتری خواهد بود.

86034/ج


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #عمومی #درمانی #درمان #اینکه #زمینه #استفاده #زالودرمانی #بیماران #افراد #زالوهای #گرفته #به‌عنوان #قرنطینه #مازندران #یادآور #اظهار #دارای #داشتیم #نمی‌شود #دنیای #جدیدی #سرکیسه #حالی‌که #توصیه #داریم #بهداشت #وزارت #بگیریم #دارند #بیماری #موضوع #بهترین #بسیاری #خبرنگار #درباره #میگرنی #شیمیایی #پیاده‌روی #افزود #امروز #داروی #میگرن #دستور

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : گرفته شدن جلوی مصرف داروی شیمیایی با زالو درمانی/ زالوهای عمومی باید 4 ماه قرنطینه شوند

*

*


X https://sport45.site/