پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های مازندران تا پایان امسال تعیین تکلیف شود

تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 خرداد 1397 - ساعت : 20:32

کد مطلب: 50970 چاپ به اشتراگ گذاشتن

استاندار مازندران:

پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های مازندران تا پایان امسال تعیین تکلیف شود

مازندشورا: استاندار مازندران گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های استان باید در سال 97 تعیین تکلیف شود.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد اسلامی بعد از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان ‏با بیان اینکه شایسته نیست استان مازندران از فقر فضای فرهنگی و هنری رنج ببرد، اظهار کرد: مطالعه کردن و فکر کردن را برای بهبود وضعیت فرهنگی استان توسعه دهیم.

وی خواستار تقویت منزلت کتاب و کتابخوانی در جامعه شد و افزود: اولویت اصلی ما توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان است و همه متولیان فرهنگی باید پای کار باشند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه سبک زندگی در برخی از مناطق استان غیرقابل قبول است، ادامه داد: اگر خواهان جامعه مترقی، پیشرفته و توسعه یافته باشیم باید به مبحث کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته باشیم.

این مسؤول با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی را باید به یک فرهنگ تبدیل کنیم، بیان کرد: ‏انس با کتاب، توان مصون‌سازی جامعه را در برابر آسیب‌ها رشد می‌دهد و غنی‌سازی فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی ‏اتفاق می‌افتد.‏

اسلامی بر تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های استان در سال جاری تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت خیران، ‏بخش خصوصی و پیگیری منابع قانونی این مهم محقق شود.‏

وی گفت: همه مردم و مسؤولان موظف هستند که به این مقوله توجه ویژه داشته باشند و باید به حوزه فرهنگ که در راس آن کتابخانه‌ها هستند توجه کنند.

 

*اجرای برنامه‌های متنوع با هدف ایجاد نشاط اجتماعی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز از اجرای برنامه‌های متنوع با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه خبر داد.

آرزو ولیپور اظهار کرد:  ۲۵ دستگاه اجرایی برای اجرای برنامه‌های هدفمند کتابخوانی انتخاب شده‌اند که به‌زودی همکاری‌هایمان را با آنها آغاز می‌کنیم.

وی پیگیری برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی استان را بطور ویژه خواستار شد و گفت: مازندران جزء معدود استان‌هایی است که دارای کتابخانه مرکزی نیست و این موضوع برای فرهنگ استان خوب نیست.

این مسؤول افزود: عملکرد استان درحوزه کارکردی، اعتباری و عمرانی چشمگیر است و با شعار نشاط اجتماعی در کتابخانه‌های عمومی، برنامه‌های مختلف را اجرا می‌کنیم که این برنامه‌های خلاقانه تاثیر فراوانی در افزایش عضو داشته است.

ولیپور گفت: در فصل بهار سالجاری، با اجرای برنامه‌هایی مانند پویش نهج البلاغه خوانی، جشنواره کتابخانه‌های منتظر، پویش عیدی کتاب، طرح "۱۱۴ سوره، ۱۱۴ کتابخانه"، طرح "کریمانه بخوانیم و مطالعه با طعم بهار، سعی کردیم بهار کتابخوانی را با ایجاد شور و نشاطی ویژه رقم بزنیم.

‏وی بیان کرد: جشنواره کتابخانه‌های منتظر با هدف ترویج گفتمان مهدویت برای نوجوانان و ‏جوانان و زنان خانه‌دار برگزار شد و طرح مطالعه با طعم بهار، سال گذشته اجرا شد که با استقبال روستاییان، امسال هم ادامه دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با بیان اینکه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره کتابخوانی مکتوب و ‏دیجیتال برای گروه‌های مختلف سنی در هفت عنوان برگزار می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته ۵۴ هزار نفر در استان در این جشنواره شرکت کردند که رتبه دوم در کشور بود و امیدواریم دستگاه‌ها حمایت ویژه‌ای ‏داشته باشند تا این جشنواره با عنایت امام هشتم نقش ماندگاری در ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته باشد.

ولیپور با اشاره به اینکه کتابخانه مستقل برای روشندلان نداریم، گفت: کتابخانه روشندلان در ساری، قائم‌شهر، بهشهر و چالوس وجود دارد که از امکانات آنها، روشندلان شهرستان‌های مجاور هم ‏استفاده می‌کنند که در سال گذشته ۶۰ میلیون تومان برای تجهیز این کتابخانه‌ها هزینه شد و اکنون برای تامین ‏کتاب‌های گویا و بریل به حمایت‌های بیشتر نیاز داریم.

به گزارش فارس، در این نشست با دستورات ویژه استاندار مازندران، درباره اتمام پروژه کتابخانه مرکزی ساری، پروژه کتابخانه مرکزی برادران لر در نوشهر، اجرای بهتر طرح مطالعه با طعم تابستان، اجرای موثرتر جشنواره کتابخوانی رضوی و تجهیز کتابخانه‌های نابینایان در استان، تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

86018/ع


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #استان #کتابخوانی #کتابخانه‌های #کتابخانه #مازندران #جشنواره #اجرای #اینکه #فرهنگ #برنامه‌های #فرهنگی #مرکزی #جامعه #مطالعه #عمومی #استاندار #پروژه #ولیپور #روشندلان #اجتماعی #گذشته #باشند #توسعه #ایجاد #مدیرکل #تجهیز #مختلف #می‌کنیم #عنوان #ترویج #منتظر #برگزار #باشیم #تکلیف #گزارش #اسلامی #تعیین #امسال #پروژه‌های #نیمه‌تمام #اظهار #خواستار #برابر #پیگیری #کتابخانه‌ها #تاکید #مسؤول #افزود #ادامه #متنوع

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های مازندران تا پایان امسال تعیین تکلیف شود

*

*


X https://sport45.site/