بیش از 50 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران  نوسازی شدند

تاریخ انتشار : یکشنبه 27 خرداد 1397 - ساعت : 14:45

کد مطلب: 51061 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی مازندران:

بیش از 50 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران نوسازی شدند

مازندشورا: مدیر آب و خاک جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه بیش از 50 هزار هکتار از شالیزارهای استان از مزایای طرح تجهیز و نوسازی بهره‌مند شدند، گفت: مقرر شد در سال جاری نیز از محل فاینانس خارجی 50 هزار هکتار دیگر هم نوسازی و تجهیز شوند.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، فرزین فرهادی ظهر امروز، در حاشیه افتتاح دو طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری با بیان اینکه مدیریت آب و خاک و جهادکشاورزی استان مازندران در سال 96 طرح‌های عمده‌ای به دلیل بالا بردن راندمان مصرف و  افزایش بهره‌وری آب، در دست اجرا داشت و دارد، اظهار کرد: بخش عمده این طرح‌ها مربوط به سامانه‌های نوین آبیاری اعم از باغ‌ها و مزارع است.

 مدیر آب و خاک جهادکشاورزی استان مازندران افزود: تاکنون در مازندران بیش از 35 هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی زیرپوشش این سامانه قرار گرفت و باعث افزایش راندمان مصرف آب شده و بهینه‌سازی و بهره‌وری مصرف آب را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: در بخش لاینینگ و پوشش بتنی کانال‌‌های آبرسانی مبلغ 8.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای استان تخصیص یافت که تقریبا جذب شده است.

فرهادی با بیان اینکه 4.5 میلیارد تومان در بخش تجهیزونوسازی به مازندران تخصیص یافت، اظهار کرد: با توجه به اولویت مسائل مربوط به کشاورزی در این هفته تعداد زیادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی استان مازندران افزود: در مازندران بیش از 50 هزار هکتار از اراضی شالیزاری زیرپوشش طرح تجهیز و نوسازی قرار گرفته و تراکم زهکشی را در سطح مزارع بالا می‌برد و از کشاورزان خواهش دارم در این رابطه با مراکز خدمات جهاد همکاری کنند تا در سال 97 از محل فاینانس خارجی برای مازندران 50 هزار هکتار دیگر هم تخصیص داده شود.

وی در پایان گفت: اگر استقبال کشاورزان از این طرح خوب باشد در سال‌جاری، 15 هزار هکتار دیگر هم زیرپوشش طرح تجهیز و نوسازی قرار خواهد گرفت.

همچنین به مناسبت هفته جهادکشاورزی ظهر امروز 3 طرح  دفتر ترویج کشاورزی در روستای باغدشت و 2 طرح نوسازی با هزینه بیش از 500 میلیون تومان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر در  حاشیه این مراسم با بیان اینکه خانه ترویج کشاورزی روستای باغدشت، 17 روستای منطقه را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: در این طرح بیش از 3 هزار بهره‌بردار با 4 هزار هکتار باغ مرکبات و 976 بهره بردار با 678 هکتار شالی‌زاری و 636 بهره بردار با 560 هکتار کشت سیر می‌توانند از نظرات کارشناسان خانه ترویج استفاده کنند.

مجید جعفری افزود: هدف از افتتاح این خانه ترویج، استفاده  از روش‌های جدید و افزایش مشارکت محققان بخش کشاورزی، کمک گرفتن از کشاورزان منطقه، دسترسی آسان بهره‌برداران به کارشناس بخش کشاورزی و کم شدن مسافت طی شده کشاورزان برای انجام کارهای اداری است.

وی به طرح‌های تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در روستای ریکنده و مزار سر اشاره کرد و گفت: در طرح تجهیز و نوسازی ریکنده 16 هکتار از اراضی شالیزاری با 1.5 کیلومتر شن‌ریزی و در روستای مزارسر 27هکتار از اراضی شالیزاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

86044/ج


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #هکتار #مازندران #نوسازی #اراضی #کشاورزی #شالیزاری #جهادکشاورزی #تجهیز #روستای #استان #ترویج #کشاورزان #زیرپوشش #افزود #تومان #اظهار #بهره‌برداری #تخصیص #افزایش #شهرستان #اینکه #فرهادی #قائم‌شهر #باغدشت #ریکنده #بردار #منطقه #امروز #حاشیه #مزارع #مربوط #راندمان #طرح‌های #افتتاح #میلیارد #بهره‌وری

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : بیش از 50 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران نوسازی شدند

*

*


X https://sport45.site/