امروز یکشنبه 21 آذر 1395 ساعت 17:14:31

آرشیو ارتباط با ما ثبت نام کاندیدا

مازندشورا - مدیریت شهری و شوراهای اسلامی استان مازندران

کد مطلب : 5344 -تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 -ساعت : 12:28

چاپ به اشتراگ گذاشتن

از پیشنهاد راه آهن برای عباس آباد گزارش می دهد

آمدن قطار سریع السیر به مرکز تهران شرط دارد

مازندشورا: راه اندازی قطار سریع السیر در پایتخت یکی از آرزوهای زمین مانده ای است که سالهاست برنامه ریزان و تصمیم گیرندگان درباره آن اظهار نظر می کنند اما در عمل تحقق آن با چالش های زیادی مواجه بوده است؛آنچنان که برخی این ایده را به رویا و خوابی شیرین برای تهران توصیف می کنند. با این حال اخیرا به دنبال حضور مدیرعامل راه اهن جمهوری اسلامی ایران در شورای شهر تهران، بار دیگر این موضوع در حاشیه رسیدگی به چالش مدیریت شهری با راه اهن مطرح شد. اما آبا این بار اتفاق تازه ای در راه است؟

مازندشورا:

بلدیه| تپه های عباس آباد گزینه جدیدی است که از سوی مدیران راه آهن مورد توجه قرار گرفته و به تازگی پیشنهاد آن هم در شورای اسلامی شهر تهران مطرح شده است؛ پیشنهادی که حکایت از تلاش برای باز شدن پای ریل های سریع السیر به این نقطه از تهران را دارد؛ اما آیا این خواب تازه ، رنگ واقعیت به خود می گیرد؟ یشنهاد راه اندازی ایستگاه راه آهن در محدوده تپه های عباس آباد مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از پیشنهاد راه اندازی ایستگاه راه آهن در محدوده تپه های عباس آباد خبر داد و گفت: با راه اندازی خطوط سریع السیر نیازمند یک ایستگاه قطار در مرکز تهران هستیم.
محسن پور سید آقایی در گفت و گو با خبرنگار «تهران سما» درباره علت طرح پیشنهاد ایجاد راه آهن در تپه های عباس آباد اظهار کرد: به محض راه اندازی خطوط سریع السیر که در حال حاضر نخستین قرار داد آن برای ساخت خط تهران _ قم _ اصفهان، بسته شده است نیازمند ارتباط مردم با خطوط راه آهن سریع السیرهستیم.
پور سید آقایی افزود: در خطوط سریع السیر ارتباط مردم با ایستگاه راه آهن باید بسیار نزدیک باشد چرا که قرار است خط سریع السیر ، مسیر تهران تا اصفهان را در مدت دو ساعت طی کند و این بدان معنا است که زمان دسترسی به ایستگاه راه آهن باید کمتر از 30 دقیقه باشد.مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: راه اندازی خط سریع السیر ایجاب می کند که یک ایستگاه برای خطوط سریع در مرکز تهران داشته باشیم به طوری که در این راستا منطقه تپه های عباس آباد، در محدوده ترمینال بیهقی و یا محدوده اطراف ایستگاه حقانی پیشنهاد شده است.
به گفته پور سید آقایی خط برقی سریع اسیر تهران از زیر زمین تا نقاط پیشنهادی کشیده می شود تا بدین ترتیب ایستگاه سوار و پیاده شدن مردم برای خطوط سریع در آن نقطه باشد .
وی افزود: بر اساس پیش بینی ها مقرر شده تا این خط سریع السیر ، مسافران مسیرفرودگاه امام خمینی (ره) را نیز سرویس دهی کند بنا بر این با این نیازها مردم باید این فرصت را داشته باشند که از مرکز شهر ،از این خط استفاده کننند.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت خط سریع السیر در تهران با خطوط مترو تعارض نخواهد داشت ، پاسخ داد: در همه شهرهای دنیا این سیستم وجود دارد به طوری که سه لایه خط مترو ، خط حومه و خط سریع السیر برقرار است به طوری که پیشنهاد خط سریع السیر نیز زیر زمین است.
آمدن قطار سریع السیر به تهران شرط و شروط دارد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران به واسطه طرح پیشنهاد کشیده شدن خطوط راه آهن تا عباس آباد از طرحی گفت که خود در جریان طرح تفصیلی آن را مطرح کرده بود.
مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار «تهران سما» در این باره گفت: در طرح پیشنهادی به دنبال آن بودیم که به جای وجود یک ایستگاه در جنوب تهران، ایستگاهی در شرق و غرب تهران نیز وجود داشته باشد تا تعداد سفرهای درون شهری برای رسیدن به ایستگاه مرکزی راه آهن در جنوب کم شود.

وی افزود: اما اجرای این طرح ملزم به وجود قطارهایی با تکنولوژی به روز بود و باید خط برقی وجود می داشت و راه آهن می بایست انبار و تعمیرگاه های خود را نیز از جنوب تهران منتقل می کرد.
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران اجرای طرح ساخت ایستگاه های دیگر راه آهن در تهران در آن زمان به دلیل نبود تجهیزات به روز غیر عملی می آمد.
اما چمران نسبت به پیشنهاد جدید راه آهن برای رسیدن خط راه آهن به مرکز شمال تهران نیز عکس العمل نشان داد و گفت: اینکه قطاری به داخل شهر بیاید شرط و شروط خاص خود را دارد و برای مدیریت شهری زمانی اجرای این پروژه مشکلی ندارد که هر قطاری آورده نشود و به هر نحوی بارگذاری ریل صورت نگیرد بلکه باید این کار درست انجام شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر قطار برقی و با تجهیزات به روز دنیا به درون شهر بیاید دیگر یک سفر طولانی نیاز نیست تا شهروندان خود را به ایستگاه مرکزی راه آهن برسانند.
وی تاکید کرد: مدیریت شهری این امکان را با راه اندازی خط مترو برای فرودگاه مهرآباد دنبال کرد و طرح خط مترو برای فرودگاه امام خمینی نیز در دستور کار است بنا براین مدیریت شهری به دنبال کاهش زمان سفرها است اما نه هر قطار و ریلی و نه در هر نقطه ای از شهر .
تحقق یک طرح بر اساس واقعیت های موجود


به گزارش تهران سما، بررسی میزان تحقق راه اندازی خطوط سریع السیر در تهران هنوز با عملیاتی شدن فاصله چند ساله ای دارد. بررسی ها نشان می دهد در خصوص راه اندازی خطوط برقی در راه آهن تهران قرار است این پروژه مسیر به مسیر دنبال شود. بدین ترتیب می توان مشاهده کرد که در حال حاضر به گفته مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار داد مسیر تهران مشهد بسته شده است و البته این قرار داد هم در انتظار تامین مالی فاینانس است. اولویت مسیر بعدی هم خط تهران تبریز است و بنا براین در عمل راه اندازی خطوط کمکی به متوقف کردن حرکت پر سرو صدای قطارهای دیزلی در مسیر جنوب تهران نمی شود و مردم باید سال های سال آلودگی صوتی و محیط زیستی این قطارها را تحمل کنند. تکلیف خطوط سریع السیر هم با وجود پیشنهادات هنوز در ابهام است و معلوم نیست در آینده در تپه های عباس آباد چه اتفاقی می افتد؟


منبع : بلدیه


لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : تهران - السیر - ایستگاه - اندازی - پیشنهاد - اسلامی - عباس آباد - محدوده - جمهوری - شورای - دنبال - مدیرعامل - مدیریت - اجرای - افزود - آقایی - پیشنهادی - پروژه - بیاید - قطاری - تاکید - فرودگاه - گزارش - بررسی - براین - تجهیزات - واقعیت - کشیده - خبرنگار - ارتباط - ترتیب - خمینی - مرکزی - نیازمند - چمران - اصفهان -

نظر شما در مورد : آمدن قطار سریع السیر به مرکز تهران شرط دارد

*

*


http://mazandconf.ir/

آخرین اخبارپربازدیدها

کانال آپارات مازندشورا