امروز یکشنبه 14 آذر 1395 ساعت 21:49:23

آرشیو ارتباط با ما ثبت نام کاندیدا

مازندشورا - مدیریت شهری و شوراهای اسلامی استان مازندران

کد مطلب : 5439 -تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مرداد 1395 -ساعت : 16:13

چاپ به اشتراگ گذاشتن

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

مصوبه‌ای که باعث بلندمرتبه سازی شد

مازندشورا: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در نشستی خبری گزارش عملکرد یک ساله این کمیسیون را به نمایندگان رسانه‌ها ارائه کرد.

مازندشورا:

بلدیه| رحمت‌الله حافظی در نشستی خبری با اشاره به کارنامه یکساله این کمیسیون گفت: شورای جایگاه سیاستگذاری دارد، نه جایگاه اجرایی و آنچه به عنوان کارنامه کاری یکساله ارائه می‌شود، حاصل سیاستگذاری و مطالباتی است که داشتیم که پیگیری مطالبات مردمی و شهروندی بوده است.وی ادامه داد: در این سالها برای مقابله با قطع درختان، افزایش جریمه قطع درختان را در شورا مصوب کردیم، هرچند در میانه راه این جریمه تعدیل شد، اما نسبت به گذشته افزایش جرایم را مصوب کردیم. همچنین افزایش کیفیت آب شرب در تابستان ۹۴ که حاصل پیگیری‌ها و تذکرات شورا در خصوص کیفیت آب در تابستان ۹۳ بود. همچنین کاهش آلودگی میوه و سبزیجات به کودهای شیمیایی، مقابله با آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب و قلع و قمع برخی از مزارع آلوده جنوب تهران، مقدمات برای ارتقای کیفیت نان از مزرعه تا سفره، برخی از فعالیت‌های این کمیسیون بوده است.
کاهش جمعیت موش پایتخت/ موش هنوز از معضلات شهری است
حافظی افزود: مقابله با جانوران موذی و اعمال روش‌های به روز و مطابق استانداردهای جهانی برای کاهش جمعیت این جانوران به طوری که بر اساس سرشماری سال ۹۳، دو میلیون ۱۰۰ موش در تهران داشتیم که در پاییز سال ۹۴ این رقم به یک میلیون و ۸۰۰ هزار موش کاهش پیدا کرد، هر چند هنوز موش یکی از معضلات جدی شهر تهران است و در مناطق ۱۵ و ۱۶ به شدت موضوع موش باعث مزاحمت شهروندان است و پیگیری خشک شدن شیرابه هفت هکتاری کهریزک، مقابله با دفن سنتی زباله‌های بیمارستانی تا آنجا که طی یک ماه آینده مناقصه اولین زباله‌سوز بیمارستانی کشور برگزار خواهد شد و دفن زباله‌های بیمارستانی در داخل سلول‌های زباله برخی دیگر از پیگیری‌های به نتیجه رسیده کمیسیون سلامت است.
وی با اشاره به پیگیری خروج صنایع آلاینده از شهر تهران گفت: کارخانه ایرفو، توقف فعالیت معادن شن و ماسه در منطقه ۱۸، استفاده سوخت گاز در نیروگاه بعثت، توقف یک خط از خطوط غیراستاندارد فعالیت کارخانه آسفالت در منطقه ۱۸ برخی از فعالیت‌های به ثمر رسیده کمیسیون سلامت است، اما ما در این رابطه با چالش‌های جدی روبرو هستیم. حمایت‌های مراجع قانونی از کارخانه‌هایی که تهدیدکننده محیط زیست شهر تهران هستند، مانند کارخانه سنگ‌خردکنی در حاشیه کارخانه سیمان که حکم پلمپ آن صادر شده، اما دیوان عدالت حکم تایید شده را لغو کرده یا کارخانه روغن نباتی قو که به دلیل فعالیت ۳۰۰ کارگر در آن و بلاتکلیفی سرانجام این کارگران همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و با وجود مذاکراتی که با تامین اجتماعی داشتیم هنوز نتیجه موردنظر حاصل نشده است.
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه در مناطق ۱۵ و ۱۶ سنگ‌بُری‌های زیادی فعالیت دارند که بر اساس قانون باید فعالیتشان متوقف شود، گفت: این صنایع برای سلامت مردم مضر هستند.
تشکیل نخستین جلسه کارگروه ری
به گفته حافظی، در طی سال گذشته، کمیسیون سلامت از منطقه ۱۵ تا منطقه ۲۲ بازدید داشته و مشکلات این محلات را شناسایی و برای رفع آن‌ها می‌کند و به طور مثال در یکی از جلسات تمامی مشکلات منطقه ۲۰ که یکی از مناطقی است که بیشترین مشکل زیست محیطی را دارد در صحن بررسی شد و خروجی آن جلسه ایجاد کارگروه ویژه ری بود که قرار است روز چهارشنبه نخستین جلسه خود را تشکیل دهد.
ساز و کار مناسب برای تعیین تکلیف گزارشات حسابرسی را نداریم
رئیس کمیسیون سلامت با اشاره به موضوع حسابرسی‌ها گفت: متاسفانه ساز و کار لازم برای تعیین گزارش حسابرسی را نداریم و در این بخش رضایت لازم حاصل نشده است. همچنین طرح صیانت از باغات در کمیسیون مشترکی با حضور سه کمیسیون تخصصی در حال جمع‌بندی و تصویب نهایی است.
کاهش جمعیت مگس‌های سفید
حافظی با اشاره به وضعیت مگس‌های سفید در پایتخت گفت: در سال جاری وضعیت مگس‌های سفید نسبت به سال ۹۳ و ۹۴ بهتر بوده، زیرا طی سال‌های گذشته، وزارت کشاورزی و سازمان محیط زیست منکر وظایف سازمانی خود می‌شدند و توپ را به میدان یکدیگر پرتاب می‌کردند، اما در اردیبهشت ماه امسال کمیته مشترکی میان این سه دستگاه برگزار شد که حاصل این تصمیم‌گیری‌ها کاهش قابل توجهی در تراکم مگس‌های سفید در شهر تهران بودیم.
واگذاری ۶ سوله مدیریت بحران به فعالیت‌های غیرمرتبط
وی در ادامه با اشاره به مطالعات آزادسازی سوله‌های بحران که به بخش غیرمرتبط واگذار شده بودند، گفت: پایگاه سوله بحران پارک طالقانی در منطقه ۳ در اختیار باغ موزه دفاع مقدس قرار گرفته شده بود و در منطقه چهار پایگاه شهید عبادی به سازمان فرهنگی هنری و پایگاه شهید آبشناسان در این منطقه نیز به شهربازی کودکان اختصاص یافته بود. همچنین در منطقه ۱۲ سوله بحران به بانک شهر فروخته شده و در منطقه ۱۴ نیز سوله بحران به معاونت اجتماعی واگذار شده است. در منطقه ۱۶ نیز سوله بحران در اختیار موسسه بهشت موعود قرار گرفته است.
حافظی در ادامه این نشست، با بیان اینکه معیارهای یک شهر خوب چیست، گفت: شهر باید محل آرامش ساکنان آن باشد. فضاهای فرهنگی و تفریحی مناسب داشته باشد، اما ما در شهر تهران با چالش‌های اساسی روبرو هستیم که تمام مشکلات آن به دلیل فقدان حکمروایی شایسته شهری است. حکمروایی شایسته شهری شاخص‌هایی دارد که ویژگی نخست آن مسئولیت‌پذیری در مدیریت شهری هم در حوزه شهرداری و هم حوزه شوراست. وقتی می‌بینیم طی هشت سال گذشته در گزارش حسابرسی‌ها مشکلاتی وجود دارد که هنوز هم وجود دارد، باید هم تصمیم‌گیران (شورا) و هم مجری(مدیران شهری) پاسخگو باشند. امیدواریم لایحه مدیریت شهری، تصمیم‌گیران شهری را پاسخگو کند، زیرا تصمیمی که در ۱۰ سال گذشته و برای شهرداری ضرر و زیان بوده، باید در مراجع قانونی مورد بررسی قرار گیرد و در هر مقطعی هر تصمیمی به ضرر تهران بوده باید فرد تصمیم‌گیر دلایل خود را اعلام کند.
وی تخصص‌گرایی، شفافیت، پاک حسابی و حق اظهارنظر همگانی را از دیگر شاخصه‌های فرمانروایی شایسته شهری دانست و گفت: در موضوع پیاده‌راه ۱۷ شهریور می‌بینیم که بدون در نظر گرفتن نظر مردم اقدام به ایجاد این پیاده‌راه شد و برای آنکه به جایگاه تصمیم‌گیران خدشه‌ای وارد نشود، اجازه اصلاح آن را نیز نمی‌دهند. امیدواریم با به نتیجه رسیدن لایحه مدیریت شهری در آینده مشکلات حکمروایی شهری برطرف شود و آن زمان می‌توان شهری آرام برای مردم متصور شد و کیفیت زندگی در تهران افزایش پیدا کند.
لابی‌ با اعضای شورای شهر برای فروش سهام شهروند
حافظی در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص رایزنی‌هایی که در ایام تعطیلات شورا با برخی از اعضا برای به جریان افتادن واگذاری سهام شهروند و شهر آفتاب به بانک شهر انجام شده، گفت: در شورای سوم مصوب شده بود که به دلایلی فروشگاه شهروند به فروش برسد، اما در شورای چهارم این موضوع ابطال و از دستور کار شهرداری خارج شد، اما به دلیل کمبود نقدینگی در شهرداری که طی چند سال گذشته رخ داده بود و ریشه آن در عدم مدیریت درست در مصرف منابع و هزینه‌های غیرضروری، عدم کنترل منابع و صرف هزینه‌های دو تا سه برابری در برخی از فعالیت‌های عمرانی، مدیریت شهری را از لحاظ بودجه دچار مشکل کرده است. مصداق این بی‌توجهی را می‌توان در  برخورد مدیران شهری به تبصره‌های اقتصاد مقاومتی که در لایحه بودجه ۹۴ و ۹۵ پیش‌بینی شده، مشاهده کرد. افزایش پرسنل شهرداری تا آنجا که حتی در مقاطعی برای پرداخت حقوق آنها نیز دچار شکل شدند، مجبور به استقراض شهرداری از بانک شهر به میزان ۵ هزار میلیارد تومان شد و برای آنکه از این بدهی رهایی پیدا کند، پیش‌بینی کردند سهام شرکت شهروند، شهر آفتاب و حتی برخی از ورزشگاه‌های سطح مناطق به فروش رود و در واقع چوب حراج به سرمایه‌های مردم زدند. این مانند این است که پدری قادر به تامین هزینه‌های زندگی نباشد و به دلیل ریخت و پاش‌ها از بانک وام بگیرد و آن وقت برای پرداخت بدهی‌ها ملک زیر پای خانواده را به فروش برساند.
رئیس کمیسیون سلامت ادامه داد: بر اساس شنیده‌ها طی دو هفته اخیر با برخی از اعضا جلساتی برگزار شده تا با لایحه واگذاری بخشی از سهام فروشگاه شهروند و شهر آفتاب موافقت شود، اما نگاه کلی در شورا مخالف این واگذاری است.
رفع مشکلات ایمنی پارک‌ها به کمک شورایاری‌ها
حافظی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص حکم پیمانکار حادثه کوهسار گفت: قاضی در دادن حکم مستقل است و شاید ما بر اساس شواهد رأی را قبول داشته باشیم یا نداشته باشیم، اما ما برای پیشگیری از حوادث مشابه پارک کوهسار با سازمان پارک ها و واحد HSE شرکت شهر سالم جلساتی را داشتیم تا افزایش ضریب ایمنی عمومی در پارک‌ها افزایش پیدا کند. همچنین از شهروندان و شورایاری‌ها درخواست کردیم هر تهدیدی در معابر عمومی‌شان از جمله پست‌های برق فشار قوی، موانعی که روی زمین است را بلافاصله به کمیته ایمنی و مدیریت بحران برای رفع مخاطره اعلام کنند.
تنها رئیس شورا با کمیسیون ویژه دولت ارتباط ندارد
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص ارتباط دولت با شورا تنها از طریق رئیس شورای شهر تهران گفت: تنها این ارتباط به رئیس شورا ختم نمی‌شود و تیمی سه نفره با کمیسیون ویژه دولت در خصوص بررسی مشکلات کلانشهرها در ارتباط است. همچنین در خصوص ارتباط شورا با مجمع نمایندگان تهران در مجلس نیز قرار است همانند گذشته این جلسات را احیا کنیم تا از ظرفیت مجمع تهران برای حل مشکلات و خلاءهای قانونی بهره ببریم. پیش از این ارتباط خوبی میان مجمع و شورا بود که در دوره‌ای این جلسات چندان فعال نبود که امیدوارم با تشکیل مجلس دهم دوباره این جلسات احیا شود.
ارسال گزارشات حسابرسی به سازمان بازرسی کل کشور
حافظی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص سرانجام گزارشات حسابرسی گفت: ورود به موضوع حسابرسی زیرمجموعه‌های شهرداری تهران به صورتی که انجام شد برای اولین بار رخ داد و هیات رئیسه قصد داشت به روال گذشته نتایج گزارش را به شهرداری ارجاع دهد که در برابر مطالبات ما که درخواست کردیم این گزارشات به سازمان‌های نظارتی ارجاع شود، کمی تعلل شد که کمیسیون سلامت خود این گزارشات را به نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور ارسال کرد، اما اینکه پس از ارسال چگونه این موضوعات پیگیری شود، روندی برای آن تعریف نشده است و ما اطلاعی از عاقبت این گزارشات نداریم.
وی با بیان اینکه در دولت اگر وزیری از سمت خود کناره‌گیری کرد و پس از اتمام فعالیت‌ها برای موضوعی نیاز به پاسخگویی بود احضار می‌شود، گفت: باید دیوان محاسبات شهری نیز ایجاد شود تا هم اعضای شورا و هم مدیران شهری برای همیشه نسبت به عملکردشان پاسخگو باشند.
حافظی در خصوص گزارش حسابرسی مناطق شهر تهران نیز افزود: شرکت‌ها و سازمان‌ها جایگاه حقوقی خود را دارند و می‌توان گزارش حسابرسی آنها را جمع‌بندی و در خصوص آن اظهارنظر قبول، مشروط و غیرقابل اظهارنظر عنوان کرد، اما در خصوص حسابرسی مناطق ما جایگاهی به عنوان شهرداری مناطق نداریم که بتوان بر اساس آن نتیجه‌گیری کلی در خصوص حسابرسی‌ها کرد و انحرافات در حساب‌های مناطق در تلفیق خودش را نشان می‌دهد.
واگذاری میادین میوه و تره‌بار در چارچوب آیین‌نامه‌ها
رئیس کمیسیون سلامت در ادامه این نشست در پاسخ به پرسشی در خصوص حادثه روز گذشته در مقابل ساختمان شماره دو شورا گفت: این فرد غرفه‌دار یکی از میادین میوه و تره‌بار بوده که خواستار تمدید غرفه خود شده که به نظر می‌رسد دستور مساعد شهردار را نیز داشته است، اما زیرمجموعه‌ها تعلل کردند بنابراین بارها مجبور به مراجعه و پیگیری شده است که آن اتفاق افتاد. در خصوص واگذاری غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار نیز آیین‌نامه‌هایی وجود دارد که باید بر اساس آن آیین‌نامه‌ها واگذاری‌ها صورت بگیرد.
وی در خصوص اینکه گفته می‌شود این فرد دچار مشکلات روحی بوده است، تصریح کرد: در برخورد کوتاهی که با این فرد داشتم چنین چیزی مشاهده نکردم، اما افرادی که چنین ویژگی شخصیتی از این فرد اعلام کرده‌اند باید در این زمینه پاسخگو باشند و مستندات خود را ارائه کنند. اگر مستنداتی در خصوص این اظهارنظر نداشته باشند حق پیگیری و اعاده حیثیت برای این مصدوم محفوظ است.
حافظی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگاران در خصوص اینکه فردی که قربانی حادثه دیروز را دچار مشکل روحی دانسته همان مسئولی است که به یک عضو شورای شهر و رسانه‌ها گفته است که دچار انحراف فکری هستند، گفت: آن موضوع توسط ۳۰ نفر از ۳۱ عضو شورا به شهردار تهران اعلام شد و درخواست برخورد با این فرد را داشتند. قرار بر این شد که این موضوع توسط کمیسیون حقوقی شورا مورد بررسی قرار گیرد و سی دی صحبت‌های آن فرد نیز بررسی شد و بر اساس گزارش شفاهی که از رئیس کمیسیون نظارت بر حقوق شورا گرفته‌اند در این خصوص عملکرد آن مدیر زیر سوال است و این خطا در اظهارنظر رخ داده است. اردیبهشت‌ماه سال گذشته به جمع‌بندی‌های نهایی در این زمینه رسیدیم و قرار شد این موضوع در صحن بررسی شود، اما متاسفانه با تعلل در خصوص تعیین تکلیف آن از سوی این کمیسیون، این موضوع هنوز بررسی نشده است و یک سال و نیم است که نظر نهایی اعلام نشده و این ضعف در پاسخگویی است و نشان می‌دهد هیات رئیسه هم برایش مهم نیست، زیرا این موضوع را پیگیری نکرده است.
شهرنت‌ها رانت ویژه بانک شهر/نباید شهرنت‌ها در فضای سبز و پیاده‌راه‌ها باشد
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص حمایت‌های بانک شهر از پروژه‌های شهری گفت: ۹ درصد سهام بانک شهر مربوط به شهرداری تهران است و مابقی آن مربوط به سایر کلانشهرهاست، اما شهرداری بر اساس مراوده‌هایی که داشته هر زمان که با کمبود مشکلی مواجه بوده در قالب تسهیلات کمک‌هایی از این بانک می‌گرفته و در این زمینه رانت‌های ویژه‌ای نیز به این بانک داده شده، از جمله ایجاد شهرنت‌ها در کوچه و معابر و فضای سبز. اگر این کیوسک‌ها بخشی از مبلمان شهری است، نباید در پیاده‌روها و چمن‌ها باشد و معابر عمومی را اشغال کند. اگر هم برای کمک به شهروندان است که باید تمامی بانک‌ها از این امکان برخوردار باشند.
به اعتقاد من شهرنت‌ها باید در واحدهای تجاری مستقر شوند و بانک شهر برای خرید این فضا هزینه لازم را پرداخت کند. اگر بانک شهر کمکی به پروژه‌های عمرانی کرده سود تسهیلات خود را نیز گرفته است.
حافظی در خصوص پرسش خبرنگاری در رابطه با آلاینده بودن کارخانه سیمان گفت: در بازدیدهایی که از این کارخانه داشتیم، خروجی این کارخانه آلاینده نبود، اما مشاهده کردیم که خانه‌های اطراف آن هر روز با غبار روبرو هستند که در بازدید دقیق‌تر متوجه شدیم این غبار روزانه بر روی وسایل آنها نتیجه فعالیت کارگاه سنگ‌خردکنی است که در جنب این کارخانه قرار دارد و از ۱۱ شب تا ۵ صبح فعالیت می‌کند که این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت. دادگاه حکم به توقف فعالیت آن داده است، اما دیوان عدالت اداری حکم را لغو کرد.
اطلاعی از سلامت آب در سال ۹۵ نداریم
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در خصوص وضعیت سلامت آب پایتخت گفت: در سال ۹۳ اطلاعاتی به دست ما رسید که نشان می‌داد نیترات آب از شاخص‌های سلامت بالاتر است. این موضوع در صحن تذکر داده شد که با تکذیب نهادهای مسئول روبرو شد. ما مستندات خود را به سازمان بازرسی ارائه کردیم و آنها مجبور به پاسخگویی شدند. در سال ۹۴ وضعیت آب پایتخت بسیار بهبود پیدا کرد، اما متاسفانه در سال ۹۵ هیچ اطلاعاتی در خصوص سلامت آب وجود ندارد. همچنین آزمایشگاه‌هایی که امکان بررسی نیترات آب را دارند از بررسی نیترات آب منع شده‌اند، بنابراین ما امکان اظهارنظر در خصوص سلامت آب را نداریم. تنها شرکت شهر سالم گزارشی در خصوص سلامت آب ارائه کرده که به این گزارش اطمینانی نیست، زیرا در سال ۹۳ که بر اساس گزارشات ما ۸ منطقه نیترات آنها در محدوده غیرمجاز بود، گزارش این شرکت نشان می‌داد که آب تهران سالم است بنابراین نمی‌توان در خصوص سلامت آب در سال ۹۵ هیچ گونه اظهارنظر کرد.
اعضای شورا نماینده واقعی مردم باشند/جریان رسانه‌ای بی‌تاثیر نبوده است
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در ادامه این جلسه در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص اینکه چرا بیشتر تذکراتی که از سوی وی در صحن شورا ارائه می‌شود به سرانجام نمی‌رسد، گفت: شش‌ماه از عمر فعالیت شورا نگذشته بود که متوجه شدم شورا نقش ماشین امضای شهرداری را بازی می‌کند و نهادی است برای به رسمیت بخشیدن فعالیت‌های شهرداری، متاسفانه نقاط ضعفی در حوزه شوراها برای تصمیم‌گیری داریم. اولین نقطه ضعف انتخاب سیاسی شهردار است. وقتی انتخاب شهردار سیاسی باشد، هر جناحی که شهردار منتخب وی فعالیت می‌کند، مجبور به دفاع کورکورانه خواهد شد و از آن سو جناح مقابل نیز ممکن است بی‌دلیل به شهردار حمله کند؛ در حالیکه باید اعضای شورا نماینده مردم باشند و به مردم پاسخگو باشند. شهرداری باید به نیازهای مردم رسیدگی کند، نه پرچم‌داری سیاسی کند بنابراین باید این جایگاه را یک جایگاه تخصصی و مردمی ببینیم.
حافظی ادامه داد: موضوعاتی که رسانه‌ای شده در اصلاح رویه‌ها بی‌تاثیر نبوده است، به طور مثال در سال ۹۳ انحراف بودجه ۵ هزار میلیارد تومان بود، یعنی لایحه بودجه شورا کنار گذاشته شده بود و بر اساس نظرات شهردار بودجه صرف شده بود. این انحراف ۵ هزار میلیاردی طی دو فوریت در صحن شورا به تصویب رسید، اما این انحراف از بودجه در سال بعدی به دلیل رسانه‌ای شدن ۹۰۰ میلیارد تومان بود که این کاهش به دلیل بیان مشکلات بود.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص لابی‌های انجام شده برای پس گرفتن امضاهای طرح کاهش اختیارات شهردار گفت: حافظی عضوی نیست که با لابی نظرش تغییر کند، بنابراین کسی با من وارد مذاکره نشده بود. این موضوع نیز در سال اول از سوی من پیشنهاد شد، اما آن زمان زمینه برای پیگیری آن مساعد نبود. من اعتقاد دارم باید تمام اختیارات شهردار در هر حوزه‌ای از آن گرفته شود و طی لایحه‌ای دو فوریتی دوباره در دستور کار قرار گیرد تا اعضای شورا بدانند چه اختیاراتی را با چه وسعتی در اختیار شهردار قرار داده‌اند و شهردار در هر دوره بر اساس نیازهای خود لایحه‌ای در این زمینه به شورا ارائه کند. در حال حاضر اختیارات یک شهردار از یک وزیر نیز بالاتر است، بنابراین ما نیاز به بازنگری در این اختیارات داریم.
حافظی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص فعالیت شبانه کارگاه‌های ساختمانی گفت: این مشکلات در شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته و در کمیسیون شهرسازی نیز در حال پیگیری است و درخواست کرده‌ایم چارچوب‌هایی برای تخریب خانه‌ها و ساخت و ساز در ایام شبانه‌روز تعریف شود.
مصوبه‌ای که باعث بلندمرتبه سازی در منطقه ۲۲ شد
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر در خصوص ساخت و سازهای بی‌رویه در منطقه ۲۲ گفت: منطقه ۲۲ یکی از چالش‌های جدی شهر تهران است که خوشبختانه وزارت مسکن و شهرسازی نیز به این موضوع ورود پیدا کرده و به دلیل حساسیت‌های موجود، محدودیت‌هایی در ساخت و ساز ایجاد کرده است. دلیل این رویه در منطقه ۲۲ یک مصوبه در سنوات گذشته است که بر اساس آن در این منطقه با هر ارتفاعی می‌توان ساخت و ساز کرد، در صورتی که برای ساختمان مجاور مزاحمتی ایجاد نکنیم و همین بند باعث به وجود آمدن این مشکلات شده است. امیدواریم با مداخله وزارت راه و شهرسازی مشکلات این منطقه به تدریج برطرف شود، به خصوص آنکه سرانه‌های خدماتی، آموزشی، فضای سبز، تفریحی و بهداشتی در این منطقه پایین است.
اصلاحات پیاده‌راه ۱۷ شهریور به شهرداری ارائه شده است
وی در ادامه در خصوص اینکه چرا کمیسیون نظارت مسئولیت پیاده‌راه ۱۷ شهریور را به عهده گرفته در حالی که این کمیسیون فعالیت چندانی در این سالها نداشته است، گفت: کمیسیون نظارت شورا پرونده‌های مهمی را در این سالها رسیدگی کرده، اما اعتقاد دارد این پرونده‌ها نباید رسانه‌ای شود، بلکه با یک تیم کارشناسی قوی بسیاری از پروندهای تخلفات را شناسایی و به سرانجام رسانده است. اینکه چه کمیسیونی یک موضوع را بررسی کند، تشخیص آن برعهده رئیس شوراست و موضوع پیاده‌راه ۱۷ شهریور را نیز رئیس شورا به این کمیسیون ارجاع دادند و این کمیسیون پیشنهادات خود را برای حل این مشکلات ارائه کرده که به شهرداری داده شده، منتظر خروجی عملیاتی آن از سوی شهرداری انجام شود.
هیات رئیسه انتظاراتم را برآورده نکرد
حافظی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه در سال گذشته نقدی به دو رئیس شورای شهر چهارم داشتید، آیا این انتقادات در سال گذشته برطرف شده است، گفت: آن انتظاراتی که از هیات رئیسه داشته‌ام برآورده نشده است. شاید انتظارات من فراتر از آنچه که باید بوده است، اما اعتقاد دارم در سه سال گذشته از ابزارهای نظارتی‌مان به طور اثربخش استفاده نکرده‌ایم. معتقدم دانستن حق مردم است و جلسات شورا نباید پشت درهای بسته تشکیل شود، مگر در موارد خاص که سالی یکی دو بار باشد، بنابراین باید در صحن علنی روز یکشنبه نمایندگان رسانه‌ها هم باشند و اعتقاد دارم صحن شورا در تالار ایران زمین باید برای مردم به طور زنده پخش شود. اگر چنین فضایی فراهم شود و هیچ حرف محرمانه‌ای با مردم نداشته باشیم، بسیاری از اصلاحات قابل انجام است.
به گفته حافظی انتخابات هیئت رئیسه سال چهارم شورای چهارم روز سه شنبه ۹ شهریور ماه در حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.
ارتباطی با حزب پایداری ندارم
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه تذکرات وی سیاسی و ریشه در اعتقادات حزب پایداری دارد، گفت: سوابق کاری من مشخص است. شاید به این دلیل مرا به حزب جبهه پایداری متصل می‌کنند که در مقطعی با لنکرانی وزیر بهداشت همکاری می‌کردم یا در زمان محصولی رئیس تامین اجتماعی بودم، اما هیچ کدام از این همکاری‌ها ریشه در اعتقادات سیاسی نداشته است. من به هیچ وجه ارتباطی با جبهه پایداری ندارم و من از مدیران اخراجی دولت سابق محسوب می‌شوم، آن هم به دو دلیل حمایت از طرح پزشک امین و عدم همکاری با دستوراتی که در خصوص استخدام افراد داده می‌شد یا افرادی که برای سفر به مشهد با هزینه تامین اجتماعی معرفی می‌شدند، زیرا اعتقاد داشتم پول کارگر را نباید صرف هزینه‌های غیر کرد.
هزینه حافظی برای ورود به شورای شهر چهارم
حافظی تاکید کرد: با وجود اینکه برخی هزینه‌های بالایی برای ورود به شورای شهر انجام داده و حتی شنیده‌ام ۴۰۰ میلیون از بانک شهر وام گرفته‌اند و متاسفانه رای هم نیاورده‌اند، منتها ۱۲ میلیون تومان برای حضور در شورا هزینه‌ کرده‌ام. در ۱۴ لیست نامم درج شده بود که ۵ میلیون برای کمک به یک گروه و سه میلیون برای کمک به گروه دیگری که از جانبازان و ایثارگران بودند و ۴ میلیون تومان نیز هزینه افرادی شد که در مطبم به مدت یک هفته به ۱۲ هزار پرونده بیماران تلفن کرده و به آنها اعلام کردند که من به عنوان کاندیدا در انتخابات شورای شهر حاضر هستم و اگر تمایل دارند، خود و خانواده‌هایشان به من رای دهند.


منبع : بلدیه


لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : کمیسیون - تهران - سلامت - منطقه - شورای - شهرداری - موضوع - گذشته - مشکلات - شهردار - ادامه - اینکه - فعالیت - حافظی - بررسی - باشند - پیگیری - کارخانه - ارائه - گزارش - حسابرسی - مناطق - پرسشی - گزارشات - اظهارنظر - بنابراین - میلیون - افزایش - مدیریت - همچنین - بحران - اعلام - گرفته - اعتقاد - واگذاری - ایجاد - کردیم - جایگاه - بودجه - ارتباط - داشتیم - سیاسی - فعالیت‌های - پاسخگو - هزینه‌های - رئیسه - جلسات - متاسفانه - شهریور - پیاده‌راه - اشاره - نباید - اعضای - لایحه - نداشته - تومان - زمینه - دارند - مجبور - تشکیل - شهروند - اجتماعی - می‌توان - مگس‌های - نداریم - وضعیت - مدیران - چهارم - می‌کند - درخواست - هزینه - کیفیت - پایتخت - شهرنت‌ها - تامین - انحراف - نیترات - مقابله - پایداری - ساخت و ساز - عنوان - اختیارات - رسانه‌ای - نتیجه - برگزار - سرانجام - روبرو - باشیم - حادثه - امیدواریم - رسیدگی - حکمروایی - مشاهده - پرداخت - ارجاع - شایسته - میلیارد - شهرسازی - ایمنی - معابر - امکان - بازرسی - تره‌بار - دیگری - خبرنگاری - میادین - افرادی - دستور - آفتاب - ارسال - نظارت - برطرف - پاسخگویی - تصمیم‌گیران - نهایی - وزارت - خروجی - سالها - بیمارستانی - تعیین - حسابرسی‌ها - قانونی - شهروندان - دیوان - چالش‌های - اولین - آلاینده - جمعیت - اختیار - پایگاه - مربوط - رسانه‌ها - پروژه‌های - افزود - معضلات - گرفته‌اند - جانوران - داشتم - مقابل - ساختمان - رسیده - می‌دهد - حقوقی - مساعد - آینده - مستندات - زباله‌های - تسهیلات - برخورد - خبرنگاران - جریمه - بسیاری - برآورده - اصلاحات - سیاستگذاری - مطالبات - لایحه‌ای - انتخابات - ارتباطی - رئیس شورای شهر - کارنامه - همکاری - اعتقادات - یکساله - نیازهای - مردمی - صنایع - اطلاعاتی - متوجه - تابستان - تذکرات - می‌داد - درختان - نبوده - داریم - بی‌تاثیر - نماینده - بالاتر - مزارع - صورتی - نداریمرئیس - جریان - زندگی - مشترکی - تخصصی - تکلیف - فروشگاه - تمامی - عمرانی - منابع - کمبود - مناسب - اصلاح - گرفتن - می‌بینیم - فرهنگی - شوراست - مصوبه‌ای - ویژگی - واگذار - کمیته - تصویب - جمع‌بندی - مقطعی - تصمیمی - می‌شدند - شناسایی - پیش‌بینی - نمایندگان - دوباره - هستیم - حمایت‌های - مراجع - رابطه - استفاده - نهادهای - تعریف - نظارتی - بلندمرتبه - تفریحی - عمومی - مانند - کارگر - عدالت - نخستین - کارگروه - بازدید - بگیرد - جلساتی - کوهسار - سنگ‌خردکنی - سیمان - پارک‌ها - اطلاعی -

نظر شما در مورد : مصوبه‌ای که باعث بلندمرتبه سازی شد

*

*


http://mazandconf.ir/

آخرین اخبارپربازدیدها

نه به کودک آزاری

کانال آپارات مازندشورا