امروز پنج شنبه 18 آذر 1395 ساعت 03:46:26

آرشیو ارتباط با ما ثبت نام کاندیدا

مازندشورا - مدیریت شهری و شوراهای اسلامی استان مازندران

کد مطلب : 7072 -تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1395 -ساعت : 13:23

چاپ به اشتراگ گذاشتن

در دومین نشست بررسی علمی و عملی روابط عمومی ایران مطرح شد؛

کلانشهری همانند تهران نیازمند روابط عمومی عظیم است

مازندشورا: دومین نشست از سلسله نشست های بررسی علمی و عملی روابط عمومی ایران با موضوع آینده پژوهی و چشم انداز در روابط عمومی با حضور مدیران، کارشناسان ، دانشجویان و فعالان حوزه روابط عمومی برگزار شد.

مازندشورا:

بلدیه| در این مراسم محمد رضا پارسیان- دبیر سلسله نشست های بررسی علمی و عملی روابط عمومی ایران اظهار کرد: تغییرات شتابان در محیط کسب و کار، لزوم درک بهتر از تغییرات آینده و فراتر از آن، ترسیم آینده مورد انتظار را برای سازمان ها و رهبرانشان به یک امر حیاتی تبدیل کرده به طوری که این مهم اکنون از طریق دانشی به نام «آینده پژوهی» در سطح گسترده ای در جهان و به صورتی نوظهور در ایران،در حال گسترش است.
رئیس انجمن روابط عمومی دانشکده خبر ادامه داد: با توجه به نقشی که آینده پژوهی در بهبود و افزایش اثربخشی فرایندهای تصمیم سازی و سیاست گذاری سازمان ایفا می کند، ضرورت توجه به این امر در روابط عمومی ها، بیش از پیش آشکار شده است.
وی افزود: سیاست گذاری استاندارد و بهینه ، سازوکارهای علمی برای فراهم ساختن مقدمات و مولفه های ضروری در برنامه ریزی، تصمیم گیری و تدوین راهبردهای بلندمدت است از این رو آینده پژوهی پاسخی به نیاز روزافزون بخش مدیریتی هر کشور به حساب می آید.
پارسیان با تاکید بر اینکه آینده پژوهی را می توان بخشی از فرآیند برنامه ریزی هر سازمان برای دستیابی به آینده مطلوب دانست، عنوان کرد: این امر با محاسبه الزامات و اقتضائات دنیای جدید، مسیر توسعه و پیشرفت سازمان را با بهره گیری از فرآیندهای علمی هموار می کند به طوری که ترسیم نقشه راه یکی از نتایج بارز اجرای طرح های آینده پژوهی است.
به گفته دبیر سلسله نشست های بررسی علمی و عملی روابط عمومی ایران اظهار کرد: درتصمیم گیری های راهبردی سازمان ها معمولا در مورد چشم انداز و اهداف بلندمدت تاکید بسیاری می شود که در واقع همان آینده نگری است که در این راستا نقش روابط عمومی درآینده نگری سازمان ها، بسیار مهم و تاثیرگذار است.
پارسیان خاطرنشان کرد: در دنیای پیچیده پیش رو لازم است به نقش سنتی که معمولا سازمان ها برای روابط عمومی های خود قائل هستند، اکتفا نگردد و در آینده پژوهی، حوزه وظایف روابط عمومی در راستای آینده سازی و کمک به ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان ها قرار گیرد.
رئیس انجمن روابط عمومی دانشکده خبر گفت: هدف از آینده نگری، محاسبه یا پیشگویی برخی از رویدادها یا شرایط آتی است از این رو آینده نگری به مدیر کمک می کند تا شرایط آینده را به خوبی بشناسد و برای مشکلاتی که در راه هستنند، چاره اندیشی کند.
وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی آینده نگری، کسب آگاهی درباره رخدادهای نامعلومی است که احتمالا در آینده روی خواهد داد، تصریح کرد: با توجه به تحولات سریع و متنوع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که در محیط سازمان رخ می دهد، لازم است در درون سازمان، مکانیزمی طراحی شود که بتوان به موقع تحولات را پیش بینی و راهبرد مناسبی برای مدیریت بر محیط تدوین کرد.
پارسیان عنوان کرد: جایگاه سرمایه گذاری برای آینده، روابط عمومی است و به طور کلی روابط عمومی در زمینه هایی چون کسب آگاهی درباره حوادث نامعلوم که روی خواهد داد، تحلیل اطلاعات محیطی در زمینه های مختلف، پیش بینی های عالمانه درباره تحولات محیط و اثرات آن بر سازمان، تقویت افق شناسی و برنامه نویسی برای آینده، برای سازمان فعالیت دارد.
رئیس انجمن روابط عمومی دانشکده خبر ادامه داد: از سوی دیگر باید گفت روابط عمومی ها همانگونه که می توانند آینده را بسازند از روندهای کلی حاکم بر جامعه تاثیر می پذیرند یکی از این روندها دانشی شدن جامعه و ظهور جوامع دانش بنیان در دنیای آینده است که پیامد آن ظهور روابط عمومی های دانشی یا دانش بنیان خواهد بود و نکته جالب این است که روابط عمومی ها اعم از سنتی و پیشرفته و جدید در قالب صنعت روابط عمومی یکی از شاخه های حیاتی صنایع خلاق را در جهان تشکیل خواهد داد.
وی گفت: این بدان معناست که نقش روابط عمومی ها در آینده صرفا نقش های تعریف شده محدود گذشته نخواهد بود و یکی از ارکان توسعه اقتصادی و فرهنگی و حتی سیاسی و اجتماعی کشورها خواهد بود.
هدف روابط عمومی ها کسب، حفظ و تداوم تفاهم است
در ادامه این مراسم میرزا بابا طاهری نژاد – دبیر انجمن روابط عمومی ایران به عنوان نشست اشاره کرد و گفت: باید دید آنچه را که در محیط علمی ودانشگاه می آموزند در عمل چگونه است و اینکه چرا روابط عمومی در سازمان ها اقتدار خود را به دست نمی آورد.
طاهری نژاد ادامه داد: باید دید مشکل از کجا نشات می گیرد و اینکه مقصر مدیران هستند و یا ما روابط عمومی ها که نتوانستیم کارکرد علمی این مهم را به مدیران نشان دهیم.
دبیر انجمن روابط عمومی ایران با تاکید بر اینکه روابط عمومی یکی از اعمال از روی مدیریت است، عنوان کرد: روابط عمومی ها در هر سازمانی که فعالیت کنند اقدامات شان در 3 بستر مدیریتی، تصدی گری و خدماتی است.
وی اضافه کرد: در بستر مدیریتی اقدامات به صورت برنامه ریزی، ساماندهی، رهبری، نظارت و به کارگذاری انجام می شود این در حالی است که در بستر تصدی گری آنچه که دیگران برنامه ریزی کرده اند انجام می شود و در وهله سوم که بستر خدماتی و پشتیبانی است به بستر اول و دوم خدمات داده می شود.
طاهری نژاد بیان کرد: هنگامی که می گوییم روابط عمومی یک بستر مدیریتی است یعنی باید برنامه ریزی ارتباطی انجام شود به طوری که عمل به آن قطعی باشد.دبیر انجمن روابط عمومی ایران با تاکید بر اینکه هدف روابط عمومی کسب، حفظ و تداوم تفاهم است، خاطر نشان کرد: تفاهم به معنای درک مشترک از موضوعی است که معنای اجتماعی دارد که اعتماد نتیجه آن است.
جایگاه روابط عمومی در شهرداری تهران توسعه پیدا کرده است
معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز در این مراسم در این مراسم با بیان اینکه در مجموعه روابط عمومی شهرداری تهران در راستای علمی و عملی اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است، عنوان کرد: جایگاه روابط عمومی در شهرداری تهران توسعه پیدا کرده است و حدود هزار و 200 نفر کارشناس در حوزه روابط عمومی در این مجموعه فعالیت می کنند و این در حالی است که در مجموعه مرکز ارتباطات نیز در حدود هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند.
آرش ظفری با اشاره به اینکه کلانشهری همانند تهران روابط عمومی به این عظمت را نیاز دارد ، تصریح کرد: در همه دنیا آموزش و پرورش، آب و برق و غیره جزو شهرداری است که در شهر تهران بدون این موارد 248 قسمت در شهرداری تهران وجود دارد .
وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی در شهردار تهران دارای جایگاه است، ادامه داد: در گذشته پست مدیریت در این حوزه وجود نداشت ولی در سه سال اخیر دارای پست مدیریتی شده است و برابر شهرداران نواحی ما هستند.
معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اضافه کرد: بسیاری از روابط عمومی های ما در سال جاری ردیف بودجه دارند و این امر در شورای اسلامی شهر تهران تعریف شده است این مسئله یکی از اتفاقاتی است که در حوزه روابط عمومی رخ داده است و بر عملکرد آنها تاثیر مثبتی می گذارد.
ظفری به اقدامات علمی مرکز اتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: یکی از این اقدامات برگزاری سلسله نشست های بررسی علمی و عملی روابط عمومی ایران است و پژوهش هایی را در حوزه روابط عمومی داشته باشیم.وی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در روابط عمومی وجود دارد در حوزه مطالعه است چرا که کتاب های روز را در این زمینه وجود ندارد.
تغییرات قلب تپنه آینده است
همچنین در این مراسم علیرضا یوسفی- استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آینده نمی آید بلکه باید آن را ساخت، اظهار کرد: گام اول در آینده پژوهی تغییرات نگرش است و در واقع تغییرات قلب تپنه آینده است.
یوسفی با بیان اینکه تغییر اصولا با یک نرخ افزایش همواره در حال رخ دادن است ، تصریح کرد: پیشرفت های تکنولوژیکی عامل بسیار مهم در زمینه رخ دادن تغییرات است از سوی دیگر انتشار و پیشرفت سریع اطلاعات که با افزایش ارتباطات، تجارت و جهانی سازی توام است جهانیان را به هم نزدیکتر ساخته است.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه این مسئله می تواند گاهی اوقات خطرناک و ناخوشایند باشد، ادامه داد: زمانی که مردم درک بهتر از آینده داشته باشند فرصت های بهتری برای خلق آینده خواهند داشت و می توانند با عملکرد خود تاثیر مثبتی بر روی روند آینده داشته باشند.
وی افزود: نباید از این حقیقت نیز غافل شد که ارتباطات متداول و موجود در دنیا و دسترسی به مزایای تجارت جهانی سر آغاز عصر رقابت بی سابقه ای است که باعث می شود در افق بلندتر، بیشتر و سریعتر یاد بگیریم و از این رو می توان آینده نگری را به هنوان یک حرفه و یا حتی تجارتی عظیم شناخت.


منبع : بلدیه


لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : عمومی - روابط - آینده - تهران - اینکه - شهرداری - تاکید - پژوهی - انجمن - تغییرات - برنامه - عنوان - ادامه - مدیریتی - مراسم - ارتباطات - اشاره - زمینه - توسعه - جایگاه - پارسیان - اقدامات - بررسی - اجتماعی - مدیریت - الملل - بسیار - مجموعه - پیشرفت - دنیای - فعالیت - تفاهم - تاثیر - تحولات - اظهار - سلسله - دانشی - دانشکده - درباره - گذاری - طاهری - افزایش - تصریح - مدیران - تداوم - خدماتی - دارای - استاد - یوسفی - دانشگاه - تجارت - باشند - مثبتی - عملکرد - معنای - جهانی - گذشته - مسئله - اضافه - مشکلاتی - افزود - تدوین - بلندمدت - محاسبه - سیاست - تصمیم - کلانشهری - همانند - ترسیم - حیاتی - معمولا - بسیاری - اطلاعات - توانند - جامعه - بنیان - فرهنگی - اقتصادی - راستای - شرایط - آگاهی - سیاسی - تعریف -

نظر شما در مورد : کلانشهری همانند تهران نیازمند روابط عمومی عظیم است

*

*


http://mazandconf.ir/

آخرین اخبارپربازدیدها

کانال آپارات مازندشورا