امروز شنبه 20 آذر 1395 ساعت 14:16:24

آرشیو ارتباط با ما ثبت نام کاندیدا

مازندشورا - مدیریت شهری و شوراهای اسلامی استان مازندران

کد مطلب : 8291 -تاریخ انتشار : سه شنبه 04 آبان 1395 -ساعت : 17:22

چاپ به اشتراگ گذاشتن

پس از 9 سال پیگیری؛ توقفگاه بحث برانگیز اتوبوس های «رباط کریم» منتقل شد

پایان کابوس انتشار سالانه 850 تن آلاینده در هسته مرکزی تهران

مازندشورا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران گفت: با هدف پایان انتشار سالانه 850 تن آلاینده هوا در مرکز پایتخت؛ اتوبوس های شهرستان رباط کریم از میدان رازی به پایانه بزرگراه آیت ا... سعیدی منتقل شد.

مازندشورا:

بلدیه| سجاد زارع صفت وجود معضلات اجتماعی از جمله استفاده معتادان و برخی بزهکاران از اتوبوس های متوقف شده در میدان رازی، ایجاد آلودگی های گسترده زیست محیطی، صوتی و ترافیک سنگین را از دیگر مشکلات توقف اتوبوس های شهرستان رباط کریم عنوان کرد که با اعتراض های گسترده اهالی و ساکنان خیابان آیت ا... ایروانی پس از 9 سال پیگیری توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه به سرانجام رسیده است.زارع صفت با اشاره به این که مکان جدید توقفگاه خط رباط کریم با عنوان «پایانه نعمت آباد» جنب ایستگاه متروی «زمزم» در بزرگراه آیت ا... سعیدی قرار دارد؛ به هزینه  40 میلیارد ریالی این پروژه اشاره کرد و افزود: توقف اتوبوس های مذکور؛ سالانه 878 تن انواع آلاینده نظیر مونوکسید کربن، هیدروکربن، اکسید نیتروژن و ذرات معلق را در شهر به ویژه خیابان های اطراف منتشر می کرد که معادل حدود 40 درصد از آلودگی کل ناوگان اتوبوسرانی تهران بود.

او مدت زمان سفر شهروندان با این خط از مبداء شهرستان رباط کریم تا مقصد میدان رازی را حدود 110 دقیقه عنوان کرد که هم اکنون این زمان به 55 دقیقه کاهش یافته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 11تهران با تأکید بر این که براساس مطالعات انجام شده؛ بیشتر استفاده کنندگان از این خط برای مراجعه به بازار تهران و یا میدان و خیابان آزادی استفاده می کنند، تصریح کرد: مسافران پس از رسیدن به میدان رازی با استفاده از تاکسی و اتوبوس به مقصد خود می رفتند که این اقدام؛ هزینه مازادی را برای مسافران داشت و این در حالی است که پس از انتقال خط به پایانه نعمت آباد؛ افرادی که قصد عزیمت به بازار تهران را دارند می توانند از مترو و شهروندانی هم که قصد عزیمت به میدان و یا خیابان آزادی را دارند می توانند ازBRT  خط 10 استفاده کنند که هم از نظر هزینه و هم زمان به صرفه تر است.


منبع : بلدیه


لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : استفاده - میدان - اتوبوس - تهران - خیابان - هزینه - ترافیک - عنوان - آزادی - بازار - دقیقه - مسافران - عزیمت - توانند - دارند - سالانه - پایانه - شهرستان - آلودگی - توقفگاه - آلاینده - اشاره - منطقه - گسترده -

نظر شما در مورد : پایان کابوس انتشار سالانه 850 تن آلاینده در هسته مرکزی تهران

*

*


http://mazandconf.ir/

آخرین اخبارپربازدیدها

کانال آپارات مازندشورا