امروز جمعه 19 آذر 1395 ساعت 01:29:36

آرشیو ارتباط با ما ثبت نام کاندیدا

مازندشورا - مدیریت شهری و شوراهای اسلامی استان مازندران

کد مطلب : 9378 -تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1395 -ساعت : 12:21

چاپ به اشتراگ گذاشتن

در صورت افزايش عمر مفيد روسازي‌هاي آسفالتي به 10 سال؛

سالانه هزار ميليارد تومان صرفه جويي مي شود

مازندشورا: مديريت شهري پايتخت به دنبال تحقق کيفيت حداکثري در پروژه‌هاي روسازي‌ آسفالتي و همچنين بيشترين ميزان رضايتمندي شهروندان از وضعيت معابر است.

مازندشورا:

بلدیه| مهندس عليرضا جاويد معاون فني و عمراني شهرداري تهران که در آيين افتتاحيه هشتمين همايش و نمايشگاه قير و آسفالت ايران سخن مي‌گفت، ضمن اعلام مطلب فوق، تضمين کيفيت و دوام روکش آسفالت براي يک دوره 3 ساله از سوي پيمانکاران طرح مرمت بزرگراه‌هاي شهر تهران را، نقطه آغازي براي افزايش عمر مفيد آسفالت در معابر شهر تهران دانست و افزود: اين امر به تدريج طي برنامه پنج ساله آتي شهرداري تهران به 5 و نهايتا 10 سال افزايش خواهد يافت تا پروژه‌هاي روسازي آسفالتي در سال 1400 هجري شمسي، با تضامين قطعي 10 ساله در زمينه کيفيت و دوام به مرحله اجرا برسند؛ ارتقاي عمر مفيد روسازي‌هاي آسفالتي به بيش از 10 سال، سالانه هزار ميليارد تومان صرفه‌جويي در هزينه‌هاي مديريت شهري را به دنبال دارد.
مهندس عليرضا جاويد، ترويج استفاده از فناوري‌هاي نوين روسازي را از ديگر راهکارهاي افزايش کيفيت معابر دانست و افزود: استفاده از آسفالت موجود در پروژه‌هاي ترميم روکش معابر و ترويج فناوري‌هاي مربوط به بازيافت گرم آسفالت مي‌تواند ضمن کاهش 50 تا 60 درصدي تناژ آسفالت مصرفي، دغدغه‌ شهروندان در زمينه ضرورت جلوگيري از سرمايه‌سوزي و هدررفتن منابع شهري را براي هميشه برطرف کند.
مهندس جاويد با اشاره به تحقق 86 درصدي زيرساخت‌هاي طراحي شده در اسناد توسعه شهر تهران، از رشد اين شاخص به مرز 93 درصد تا پايان دوره فعلي مديريت شهري خبر داد و گفت: با تحقق بخش اعظم زيرساخت‌هاي عمراني و خدماتي شهر تهران اعم از بزرگراه‌ها، تقاطع‌هاي غيرهمسطح، تونل‌ها و شبکه جمع‌آوري و هدايت آب‌هاي سطحي، تمرکز فعاليت‌هاي معاونت فني و عمراني شهرداري تهران از احداث زيرساخت‌ها به نگهداشت اين سرمايه‌هاي شهري معطوف خواهد شد.
وي امضاي تفاهم نامه همکاري ميان معاونت فني و عمراني شهرداري تهران و انجمن صنفي توليدکنندگان آسفالت استان‌هاي تهران و البرز و همچنين واگذاري امور مربوط به تشخيص صلاحيت و ارزيابي کارخانجات توليد آسفالت گرم به اين انجمن را اقدامي موفق و متکي بر مطالعات و بررسي‌هاي دقيق مديريتي دانست و افزود: گزارش‌هاي مرکز مطالعات ژئوتکنيک و مقاومت مصالح شهرداري تهران که بر ارزيابي‌ها و آزمايش‌هاي دقيق استوار است، افزايش کيفيت پروژه‌هاي روسازي معابر در نتيجه اين تدبير صحيح مديريتي را تائيد کرده است.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران، تعديل تدريجي سهم 98 درصدي قير و آسفالت در پروژه‌هاي روسازي کشور به وسيله جايگزيني ساير روشها از جمله روسازي بتني را امري قابل پيگيري دانست و با تاکيد بر امکان استفاده از روسازي‌هاي بتني يادآور شد: مديريت شهري تهران در حال اتخاذ تدابيري براي توسعه استفاده از بتن غلتکي در پروژه‌هاي روسازي، به ويژه در تونل‌ها و ايستگاه‌ها و مسيرهاي سامانه اتوبوس‌هاي تندرو است.
گفتني است هشتمين همايش و نمايشگاه قير و آسفالت ايران با هدف گردهمايي و تبادل نظر متخصصان، متوليان و نخبگان صنعت قير و آسفالت کشور، با موضوع چالش‌هاي اصلي اين صنعت و ارائه راهکارهاي اجرايي، به همت مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي و با همکاري معاونت فني و عمراني شهرداري تهران، سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و شرکت سهامي آزمايشگاه فني و مکانيک خاک برگزار شد.


منبع : بلدیه


لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : تهران - آسفالت - شهرداري - عمراني - روسازي - پروژه‌هاي - افزايش - دانست - استفاده - کيفيت - معابر - آسفالتي - افزود - روسازي‌هاي - درصدي - معاونت - مهندس - مديريت - جاويد - توسعه - زيرساخت‌هاي - هشتمين - مربوط - تونل‌ها - راهکارهاي - مطالعات - انجمن - همکاري - مديريتي - فناوري‌هاي - سالانه - عليرضا - ميليارد - تومان - نمايشگاه - زمينه - همايش - ترويج - معاون - ايران -

نظر شما در مورد : سالانه هزار ميليارد تومان صرفه جويي مي شود

*

*


http://mazandconf.ir/

آخرین اخبارپربازدیدها

کانال آپارات مازندشورا