ورود بیش از 200 بال قوی مهاجر به تالاب محمودآباد

تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1395 - ساعت : 13:52

کد مطلب: 10103 چاپ به اشتراگ گذاشتن

رئیس اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد خبر داد

ورود بیش از 200 بال قوی مهاجر به تالاب محمودآباد

مازندشورا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد گفت: 200 بال قوی فریادکش با سرد شدن هوا به تالاب وزرا محله سرخ‌رود این شهرستان مهاجرت کردند.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، یاسر سالار ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب‌ها و آب‌بندان‌های شهرستان برای گذران فصل پاییز و زمستان  شاهد افزایش شکار در این مناطق هستیم که عوامل یگان حفاظت این اداره در گشت‌زنی و بازرسی‌های روزانه و شبانه خود به موفق به کشف بیش از 25 قبضه اسلحه شکاری مجاز و غیرمجاز شده و بیش از 20 نفر شکارچی متخلف در این خصوص شناسایی و دستگیر شدند.

وی همچنین از حضور بیش از 200 بال انواع قوهای فریادکش و گنگ در تالاب وزرا محله سرخرود خبر داد و گفت: سازمان محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند حفاظت و مراقبت از این موهبت‌های الهی را انجام دهد و از عموم شهروندان تقاضا دارم نسبت به حفظ جان قوها احساس مسؤولیت داشته و از شکار این پرندگان پرهیز کنند.

سالار اظهار کرد: در راستای حفظ و حراست از قوهای مهاجر ماموران یگان حفاظت این اداره در عملیاتی شبانه اقدام به جمع‌آوری بیش از 10 دام غاز و 20 رشته دام هوایی غیرمجاز با دستور مقام قضایی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد همچنین از زنده‌گیری و درمان و رهاسازی چهار بهله از انواع پرندگان شامل عقاب تالابی و دلیجه و کفچه نوک، کاکایی خبر داد و تصریح کرد: این پرندگان توسط دوستداران طبیعت تحویل این اداره شده که پس از تیمار و درمان در طبیعت رهاسازی شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش دما در استان مازندران شاهد حضور بیش از 20 هزار قطعه از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی از قبیل غاز خاکستری، فیلوش، اردک سر سبز و نوک پهن در سواحل شهرستان محمودآباد هستیم.


انتهای پیام /86038/خ20


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #پرندگان #اداره #محمودآباد #حفاظت #انواع #شهرستان #مهاجر #قوهای #درمان #رهاسازی #طبیعت #هستیم #تالاب #سالار #شبانه #غیرمجاز #همچنین

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : ورود بیش از 200 بال قوی مهاجر به تالاب محمودآباد

*

*


X https://sport45.site/