دامپینگ سیاسی در انتخابات شورای شهر ساری/ چگونه انتخابات پارلمان شهری به ابتذال کشیده شد؟

در انتخابات پیش‌رو نیز برخی با همین روش مکارانه به دنبال ارائه لیست، حمایت اداری و مالی از برخی نامزد‌های بی‌کیفیت هستند

مازندشورا: دامپینگ، بازارشکنی یا قیمت‌شکنی اگرچه مفهومی است که در حوزه اقتصاد خلق شده است اما به مرور، همچون بسیاری از مفاهیم اقتصادی دیگر، در حوزه اجتماعی و سیاسی نیز جا باز کرده است.

دامپینگ رقابتی مکارانه است برای به دست آوردن بازارها، مناصب و جایگاه‌ها، یکی از اهداف دامپینگ عرضه و فروش کالاها، خدمات یا بکارگیری افرادی است که به دلیل کیفیت نه چندان مناسب تقاضای اندکی دارند.

در حوزه اجتماعی، برخی کارفرمایان با کاهش استاندارهای کار و استخدام کارگران مهاجر با دستمزد اندک، نسبت حقوق کارگران، قیمت‌شکنی می‌کنند.

در حوزه سیاسی نیز برخی از صحنه‌گردانان با معرفی و حمایت تعداد زیادی از افرادی که اصطلاحا بنجل سیاسی هستند، به دنبال ابتذال حوزه سیاسی و انتخابات بوده و با افزایش کمیت نامزدها و افزایش سهم خود از تعداد نامزدها، مسیر ورود متخصصین و افراد توانمند را دشوار می‌سازند.

در ادوار انتخابات شوراها نیز شاهد نوعی دامپینگ سیاسی بوده‌ایم، حمایت‌های مالی، قراردادن در لیست‌ها، رزومه‌‌سازی‌های صوری و ده‌ها روش دیگر تکنیک‌هایی بود که برخی افراد پشت صحنه توانسته‌اند از طریق آن برخی نامزدهای نه چندان مطلوب و با کیفیت را به بازار انتخابات ساری عرضه نموده و بعضا کرسی مورد رقابت را نیز تصاحب نمایند.

در انتخابات پیش‌رو نیز برخی با همین روش مکارانه به دنبال ارائه لیست، حمایت اداری و مالی از برخی نامزد‌های بی‌کیفیت هستند تا این‌گونه بتوانند اولا؛ با تنزلِ شان انتخابات پارلمان شهری انگیزه چهره‌های متخصص و نخبگان واقعی برای ورود به عرصه انتخابات را به حداقل برسانند و ثانیا؛ با ایجاد رقابت کثیف، شانس موفقیت و پیروزی نامزدهای متخصص و متعهد را به صفر بکشانند تا در نهایت دلخواه آنان کرسی مورد رقابت را تصاحب نمایند

شورای شهر ساری