مازند شورا: مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: بیش از هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان در دست بهسازی است.

مازند شورا: سید علی اسد شامگاه چهارشنبه در تشریح طرح های در دست اقدام راه و شهرسازی گفت: از این تعداد حدود 600 کیلومتر راه روستایی است که در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: در راه روستایی حدود 600 کیلومتر پروژه در دست بهسازی داریم که عموما مربوط به روستایی است که بالایی 50 خانوار جمعیت دارند که آسفالت و بهسازی می شوند.

امسال 70 کیلومتر از راههای روستایی آسفالت شده‌است

وی عنوان کرد: در چند سال اخیر بیش از 300 کیلومتر از راه روستایی استان آسفالت شده است و امسال نیز 70 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

اسد یادآور شد: یک کار جدیدی که امسال نیز شروع شده است، استفاده از مشارکت مردمی برای بهسازی راههای روستایی است و تاکنون برای بهسازی 450 کیلومتر راه روستایی با مشارکت مردم استقبال شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران یادآور شد: در این راستا برای تهیه 17 هزار تن قیر و آسفالت برنامه ریزی شده است که تاکنون حدود پنج هزار تن قیر تهیه شده است.

ضریب 54 درصد آسفالت راههای روستایی مازندران

وی یادآور شد: ضریب آسفالت در استان در حوزه راه روستایی 54 درصد است درحالیکه این میزان در کشور بیش از 70 درصد است.

سید علی اسد به برخی پروژه های راهسازی استان اشاره و اضافه کرد: آزادراه تهران شمال شامل چهار قطعه است که قطعه چهارم بصورت چهارخطه در دست بهره برداری است.

وی یادآور شد: متاسفانه قطعه دو سه این آزادراه هنوز شروع شده است و قطعه یک نیز اجرا شده است.

اجرای 12 هزار کیلومتر تونل در محور هراز

اسد درباره محور هراز گفت: حدود 12 هزار و 500 کیلومتر تونل در این محور در دست ساخت است که تاکنون هشت هزار متر تونل های حفاری شده و شش تا هفت دستگاه تونل بزرگ بهره برداری شدند و بنا است 20 کیلومتر مسیر را تا خردادماه 93 بهره برداری کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به محور سوادکوه اشاره کرد و گفت: بخش اعظم چهارخطه شدن این مسیر توسط شرکت ساخت و توسعه راهها اجرا شده است.

وی یادآور شد: بیشترین گیر در این مسیر حدفاصل شیرگاه تا زیرآب است و بنا داریم تا خردادماه 93 به بهره برداری و چهارخطه شود.

اسد درباره محور آمل، چمستان - نور گفت: این مسیر 42 کیلومتر طول دارد که حدفاصل نور - چمستان تعریض شده است وشرایط مطلوب تری دارد.

اعتبار پایین کمربندی‌های مازندران

وی درباره کمربندیهای حوزه کناره استان گفت: کمربندی بابل، ساری، نور و رویان و ... از ردیف اعتباری که سقفش پایین است استفاده می شود و و توسط شرکت توسعه ساخت راهها انجام می شود.

اسد گفت: امسال حدود چهار میلیارد تومان از گیلان تا مازندران برای این طرح هها تخصیص یافته است که 10 درصد اعتبارات مصوب است و این مبالغ اثرگذار نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به آزادراه جنوبی قائمشهر -  ساری - میاندورد که 44 کیلومتر طول دارد، اشاره کرد و گفت: بنا شده تا در اجرای این طرح از مشارکت 50 درصدی دولت و بخش خصوصی استفاده کنیم و تاکنون مسائل قانونی آن مرتفع شده است و امیدواریم در سال 93 اجرایی شود./ مهر

 

حمل و نقل - راه - میاندرود - قائمشهر - راه های روستایی - راه و شهرسازی