مدیران مدارس، رهبران آموزشی در مدرسه هستند

مازند شورا: قاسمی با بیان این که نظام آموزش و پرورش باید بتواند ارزش های والای انسانی و اخلاقی را در افراد نهادینه کند، افزود: نیاز چشم انداز تعلیم و تربیت و جامعه بشری این است که همه ما با همکاری و تعامل سعی کنیم یک قدم جلوتر برویم./ مدیر باید به عنوان رهبر آموزشی در مدرسه نقش ایفا نماید تا اهداف آموزش و پرورش به درستی انجام شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: مدیر باید به عنوان رهبر آموزشی در مدرسه نقش ایفا نماید تا اهداف آموزش و پرورش به درستی انجام شود.
 
به گزارش مازند شورا به  به نقل از  روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، سید علی قاسمی در جمع نمایندگان مدیران مقاطع تحصیلی دوره متوسطه اول و دوم استان مازندران با موضوع نقش مدیران در رفتار سازمانی و انگیزش شغلی کارکنان، که در مدرسه نمونه دولتی شفیع زاده شهرستان بابل برگزار شد، گفت: معلم اصلی ترین و مهم ترین عنصر نظام آموزشی است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران، با اشاره به اینکه یکی از ارکان مهم آموزش و پرورش مدرسه است، ادامه داد: مدرسه، فضای مدرسه، ساختمان مدرسه، ساختار اداری، مقررات و سیاست ها از ارکان مهم در آموزش و پرورش است.
 
قاسمی با بیان این که نظام آموزش و پرورش باید بتواند ارزش های والای انسانی و اخلاقی را در افراد نهادینه کند، افزود: نیاز چشم انداز تعلیم و تربیت و جامعه بشری این است که همه ما با همکاری و تعامل سعی کنیم یک قدم جلوتر برویم.
 
وی در ادامه به نقش مدیر در مدرسه اشاره کرد و تصریح کرد: مدیر باید به عنوان رهبر آموزشی در مدرسه نقش ایفا نماید تا اهداف آموزش و پرورش به درستی انجام شود.
 
این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: اگر به مسئله محیط مدرسه، تربیت بدنی و سلامت و.. دانش آموزان توجه ویژه ای داشته باشیم مدرسه شاداب و با نشاط خواهیم داشت.
 
وی، برآورده کردن انتظارات فرهنگیان و رفع مشکلات آنان را از اولویت های کاری خود دانست و اعلام کرد: تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات فرهنگیان عزیز استان مازندران بکار خواهم گرفت.
 
قاسمی از مدیران خواست تا با مشارکت مسوولین و کارشناسان اداره، سرگروه های آموزشی، انجمن اولیاء و مربیان و سایر نهادهای تأثیرگذار و همچنین با بهره گیری از روش های مدیریتی خاص خود در مدارس، در جهت ارتقاء سطح علمی منطقه و استان تلاش کنند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید از مسائل حاشیه ای دور شود، اذعان داشت: ما باید یک نظام حرفه ای طراحی کنیم و فرهنگ سازمانی خود را به سمت حاشیه نبریم و اگر به آن توجه شود آموزش و پرورش ما کیفی خواهد شد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: با تلاش هم فضای آموزش و پرورش را پر از مهر و محبت و دوستی قرار بدهیم تا به اهداف بزرگ آموزش و پرورش برسیم.

 

مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مدیران مدارس معلمان قاسمی بابل رهبران آموزشی