مازند شورا: سید علی قاسمی صبح امروز در جمع کارکنان اداره کل، اظهار داشت: مازندران سردمدار حکومت علویان است و مردم این استان برای احیای سنت ائمه اطهار (ع) اموال خود را وقف میکنند.
وی با اشاره به اینکه در راستای سیاستهای رهبری مبنی بر خلق حماسه سیاسی به برکت آرا مردم کشور، انتخابات صورت گرفت، افزود: با این انتخاب رئیس جمهوری مبتنی بر اعتلای اعتدال با دولت تدبیر و امید در کشور شکل گرفت.
قاسمی نقش تاثیرگذاران جامعه را در اجرای اهداف دولت موثر دانست و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا مقام عالی وزارت بتواند به اهداف خود در آموزش و پرورش جامه عمل بپوشاند.
وی با بیان اینکه در روند فعالیت اجرایی در آموزش و پرورش انسجام درون سازمانی در فرایند کار تاثیر مطلوب دارد، افزود: ادبیات ما در آموزش و پرورش باید با محبت، اخوت و همدلی باشد.
قاسمی استفاده از ادبیات مناسب در تأمل با همکاران و ارباب رجوع را امری مهم در آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: ادبیات نامناسب نفرتآور است و سبب به انزوا رفتن سرمایههای جامعه میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران وجود طیفهای مختلف فکری در جامعه را امری طبیعی دانست و ادامه داد: تفکر و دیدگاههای افراد متفاوت است، اختلافات فکری باعث شناخت وسیعتر میشود اما در روند کار باید متحد و یکپارچه بود.
وی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد همه افراد با تفکرات متفاوت در فرایند کار با من همراه باشند.
قاسمی انسجام در کار را سبب همافزایی عنوان کرد و بیان داشت: بنا داریم آموزش و پرورش به رشد و بالندگی برسد و این مهم فقط با همدلی، تعهد و همافزایی میسر میشود.
وی افزایش اعتماد جامعه به جمهوری اسلامی را مهم دانست و افزود: اگر فضای کار در آموزش و پرورش به سمت نامهربانی سوق داده شود در برنامههای اداری مورد توجه قرار میگیرد.
قاسمی با اشاره به اینکه انتقادها باید سازنده باشد، گفت: دیدگاه مخالف سبب برتری نیست باید در سایه نیکی و محبت خیرخواه هم باشیم.
وی قانونگرایی را مسئله مهمی در فعالیتهای آموزشی و پرورش دانست و ادامه داد: کار در فضای آموزش و پرورش اگر با دیدگاه سیاسی باشد اصل موضوع زمینگیر میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید براینکه در فرایند اجرایی کار باید قانونمند باشیم، تصریح کرد: اسناد فرادستی مانند سند تحول بنیادی، استراتژی و برنامهها و دستورات وزیر باید به درستی اجرا شود، اگر فضای حاکمیتی قانونمند باشد به عدالت دست مییابیم.
وی بر ارتقای سطح کارشناسی در آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: برای ارتقا سطح تشکیلات باید کارهای کارشناسی صورت گیرد.
قاسمی کوچک کردن سازمانها را تفکر دولت گذشته و به نوعی عقبگرد دانست و افزود: آموزش و پرورش باید جایگاه اصلی خود را کسب کند، ما در این حوزه به دنبال شایسته سالاری هستیم.
وی با اشاره به اینکه مبنای همکاری در آموزش و پرورش بر اساس ارتقای سطح کارشناسی است، ادامه داد: اگر در مسیر کار تشخیص دادیم همکاری از توان فکری نامناسبی برخوردار است از او خداحافظی میکنیم، این نباشد که افراد فکر کنند اختلافات فکری باعث تغییرات میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران متذکر شد: آموزش و پرورش نیازمند کار حرفهای است نه فعالیتهای سیاسی، این نهاد آموزشی نباید به گونهای باشد که هرکس به گونهای بیاید از این سفره چیزی بردارد و برود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید ارتقا و توسعه یابد، تصریح کرد: با این وضعیت موجود به نکته قابل قبول و مطلوب نمیرسیم.
قاسمی اجرای سند تحول بنیادین و رسیدن به جایگاه 1404 را عاملی برای تعالی جایگاه آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: معماری سند تحول بنیادین متعلق به دولت اصلاحات است.
وی بر عزتمندی معلمان تاکید کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش مازندران باید به صورت یک خانواده در فضایی آرام و بدون مخاطره به توسعه واقعی برسد./ فارس