مازند شورا: در این همایش که تعدادی از استادان دانشگاه ها، پژوهشگران و شهرداران استان های شمالی کشور حضور داشتند، دو مقاله در زمینه تاثیر الکترونیکی شدن ارائه خدمات شهرداری ها بر کاهش هزینه ها و زمان انجام کارها و بهینه شدن و سرعت بخشی به خدمات حوزه های مختلف مدیریت شهری ارائه شد.
مصوبات شورای شهر برای ارائه خدمات الکرونیکی به شهروندان آملی
خسرو ابراهیم زاده در نخستین همایش منطقه ای شهرداری و شهروند الکترونیک شمال کشور اظهار کرد: شورای اسلامی شهر آمل در تحقق یافتن هرچه سریع تر برنامه های خود در راستای الکترونیکی کردن خدمات به شهروندان اعتبارهای خوبی را در بودجه سال 93 بینی کرده است.
وی افزود: شورای اسلامی شهر آمل در دوره چهارم شورا، مرکز پژوهش های شورا را به منظور استفاده از پیشنهادهای صاحبان فکر و کارشناسان رشته های مختلف استقبال می کند.
ابراهیم زاده عنوان کرد: حدود 2 میلیارد ریال در بودجه سال 93 برای مرکز پژوهش ها اختصاص داده خواهد شد تا از طرح های پژوهشی شهروندان و افرادی که دارای ایده و فکری جدید در راستای توسعه شهری باشند، حمایت شود.
رئیس شورای اسلامی شهر آمل، از مصوبه های جدید این شورا و فراهم شدن مقدمات لازم برای افزایش خدمات الکترونیکی به شهروندان این شهر خبر داد.
وی گفت: در جلسات دوره چهارم شورا توجه ویژه ای به موضوع های الکترونیکی کردن خدمات شهرداری و سازمان های وابسته به شهروندان شده است.
توسعه خدمات الکترونیکی شهرداری آمل
شهردار آمل نیز با بیان اینکه امروزه رایانه با زندگی روزمره مردم گره خورده است، گفت : این همایش برای بهره برداری ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان توسط شهرداری ها برگزار تا برنامه جامع شهری، نقش و تاثیر نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی و شهروندان در مدیریت و تحقق توسعه پایدار شهری و ارائه راهکارهایی جهت نقش آفرینی بیشتر نهادها و شهروندان در پروسه توسعه پایدار شهری بررسی و تبادل نظر شود.
احمد امیر سلیمانی افزود: با نظر مساعد اعضای دوره سوم و چهارم شورای اسلامی شهر آمل، خوشبختانه طرح شهروند الکترونیک در تمام سطوح شهرداری اجرایی شد و اکنون برخی از خدمات حضور شهرداری از قبیل دریافت عوارض های شهرداری، پاسخ به نامه های شهروندان و خدمات دیگر به شهروندان، الکترونیکی ارائه می شود.
در این همایش، دو مقاله در زمینه الکترونیکی شدن خدمات شهرداری ها به شهروندان در جهت کاهش هزینه ها و وقت شهروندان و بیهنه شدن و سرعت بخشی به خدمات حوزه های مختلف مدیریت شهری ارائه شد.
کاهش فساد اداری در شهرداری ها
ابوذر قربانی ˈ روز چهارشنبه در نخستین همایش منطقه ای شهرداری و شهروند الکترونیک شمال کشور در آمل افزود: اجرای طرح شهروند الکترونیک، فساد اداری را به پایین ترین حد خود رسانده و تولید ناخالص ملی، کارآمدی و عدالت اجتماعی را افزایش داده است.
وی ادامه داد: شهرداری های مازندران اکنون باید برای رشد و تعالی در خدمت رسانی سریع به شهروندان به فکر راه اندازی سازمان فناوری اطلاعات باشند.
مدیرکل فن آوری اطلاعات استانداری مازندران به راه اندازی سازمان فناوری اطلاعات (فاوا) در شهرداری آمل اشاره کرد و گفت: با حمایت های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر آمل این سازمان در مدت کوتاه از زمان راه اندازی موفقیت های مهمی کسب کرد.
ارائه خدمات الکترونیک در شهرداری آمل
مدیرعامل سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری آمل هم در این همایش گفت: جایگاه مدیریت شهری در روند توسعه شهر و بهبود عوامل شهری و شهروندی نقش مهم و بسیار تعیین کننده ای دارد.
ˈابراهیم مختاری ˈ افزود: این موضوع جامعه مدیریت شهری را ناگزیر می کند، برای بهبود و تسریع در امور جامعه شهری و ارائه خدمات مناسب، به سمت بهره گیری از فناوری اطلاعات و برنامه های هوشمند گرایش پیدا کند.
وی ادامه داد: همسو با این اهداف و خواسته ها، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری آمل به عنوان نهمین سازمان وابسته به این نهاد در سال 1388 راه اندازی شد و هدف آن نیز ساماندهی امور فناورانه و فناوری اطلاعات اعم از سخت افزاری، نرم افزاری، آموزش در شهرداری و سازمان های وابسته بوده است.
مدیرعامل سازمان فن آوری اطلاعات وارتباطات شهرداری آمل گفت: این سازمان دارای 11 نیروی اصلی متخصص و 33 نیروی زیر مجموعه است که در زمینه سامانه یکپارچه شهرسازی، اتومایسیون، دوربین های مدار بسته و دیگر زمینه های فناورانه در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.
وی افزود: هم اکنون در شهرداری آمل همه درخواست های شهروندان نظیر ثبت درخواست ها، صدور انواع استعلام ، صدور پروانه و پایان کار، پرداخت عوارض نوسازی و غیره به صورت الکترونیک انجام می شود