شهرداری هم منتقد می‌شود!

تاریخ انتشار : پنج شنبه 07 آذر 1392 - ساعت : 17:14

کد مطلب: 2060 چاپ به اشتراگ گذاشتن

وقتی همه خوابیم،

شهرداری هم منتقد می‌شود!

مازند شورا: این شهرداری با فروش اموال عمومی که در اختیار شهرداری بوده است، در چند سال گذشته، چه نوع فعالیت اقتصادی را توانسته است، انجام دهد که با سود حاصل از آن بتواند، در برخی مسائل حساس و حیاتی شهرستان مستقلانه ورود نماید؟

مازند شورا: سایت شهرداری جویبار، در یک حرکت انتحاری، سازمان ميراث فرهنگي، راه و شهر سازي، و استاندار وقت مهندس طاهايي و نمايندگان مجلس شهرستان را زیر تیغ نقد کشید!

به گزارش مازند شورا به نقل از جویبار نیوز، شهرداری جویبار، در پی انتشار خبری با عنوان"بی توجهي 2 ساله به مرمت پل تخريب شده قاجاري در جويبار" درباره «پل تاریخی سیکاپل» مدعی شد؛ "با تخريب اين پل راه ارتباطي 20 روستا به مركز شهر جويبار قطع شد و با پيگيريهاي مردمي و مسولان شهرستاني بازديدي از سوي  ميران كل ميراث فرهنگي ،راه و شهر سازي ، و استاندار وقت مهندس طاهايي و نمايندگان مجلس اين شهرستان و ديگر مسولان صورت گرفت هيچ اقدامي مبني بر مرمت اين ميراث كهن اين شهرستان تاكنون صورت نگرفته است. و راه ارتباطي 20 روستا به شهر با توجه به اينكه اين پل بر روي رودخانه سياهرود واقع شده است و با افزايش سطح آب قطع مي باشد."

سایت شهرداری جویبار، سایتی است خبری، یا تحلیلی و یا هردو؟!

چنان که تجربه نشان داده است، اخبار در رسانه ها با یکی از اهداف زیر منتشر می شود؛

1. اطلاع رسانی به مسئولان برای حل مشکل

2. اطلاع رسانی عمومی به مردم جهت تنویر افکار

3. هر دو مورد

 اطلاع رسانی به مسئولان را در وظایف شهرداری ها، هر چه گشتیم، چیزی نیافتیم! شما هم نگردید که یافت نشود! و جا دارد از شهرداری بپرسیم، که آیا در جویبار و استان جلسه ای، نشستی، دور همی و یا گردهمایی ریش سفیدانه ی نیست که مسئولین به این صورت، مباحث را به رسانه ها نکشانند؟

دوم؛ یقینا مردم از عمق وجود این واقعیت را احساس کرده اند و این حقیقت با گوشت و پوستشان عجین شده است! حال چرا شهرداری دل مردم را با معابر برفی اشتباه گرفته است، که نمک بر زخم آنها می پاشد، خودشان باید پاسخ دهند و اینکه اصلا جویبار معابری دارد که بشود نمک هم پاشید، به ما ارتباطی ندارد!

گزینه آخر هم، با توجه به دو موردی که گفته شد، یقینا نباید محلی از اعراب داشته باشد، البته در این بلبشو، اگر مورد سوم در جویبار درست باشد، چندان دور از ذهن نیست!

 شهرداری از انتشار این خبر چه هدفی داشته است؟

انتشار چنین خبرهایی که تاکنون کم سابقه بوده است؛ در یک سایت سازمانی که معمولا برای انتشار اخبار و فعالیت های درون سازمانی، برنامه ریزی و راه اندازی می شود، یا از روی بی اطلاعی دست اندرکاران سایت و یا از سر ناچاری باید باشد.

 ولی آنچه که در این زمینه می توان گفت؛ این است که، گویا شهرداری برای انداختن توپ در زمین مسئولان دیگر و کم کردن بار مسئولیت خود دست به انتشار این خبر زده است. خبری که با کمی کند و کاو، شهرداری را هم در ردیف کسانی قرار می دهد که در این زمینه کم‌کاری داشته اند.

حال باید دید؛ شهرداری جویبار تمام وظایفی که بر عهده دارد را به درستی انجام داده است، و در اوقات فراغت لب به انتقاد از سازمان های دیگر از طریق سایت اطلاع رسانی شهرداری جویبار گشوده است!

مثل این که در شهرستان رسم بر این هست که یا برخی از مسئولین، با یک انتقاد رسانه ها، دست به هیاهوهای بی اساس بزنند و یا برخی دیگر مشکلات مردم را به جای همفکری و چاره اندیشی دوباره به مردم بازگردانند؛ و چالشی نو بیافرینند.

کمبود اعتبارات استانی را می توان یکی از دلایل عدم رسیدگی و حل این مسئله دانست، ولی آنچه مهم هست و باید بدان توجه کرد، این هست که؛ تاکنون مسئولان شهرستان چه نقشی در قبال حل این مشکل داشته‌اند؟

شهرداری جویبار با فروش اموال عمومی که در اختیار شهرداری بوده است، در چند سال گذشته، چه نوع فعالیت اقتصادی را توانسته است، انجام دهد که با سود حاصل از آن بتواند، در برخی مسائل حساس و حیاتی شهرستان مستقلانه ورود نماید؟

مردم جویبار نباید انتظار برخورد شفاف مسئولان در زمینه عملکردهای خود را داشته باشند؛ و یا توجیه اقتصادی بعضی برنامه های تصویب شده و به اجرا در آمده را مطابق با ظرفیت شهرستان از متولیان امر درخواست نمایند؟

 مسئولان چه زمانی خود را موظف به گزارش دهی به مردم که ولی نعمتان آنان هستند می دانند؟

در پایان، جا دارد ورود شهرداری جویبار به جرگه منتقدین را گرامی بداریم و امیدواریم که تمام مسئولین ظرفیت پذیرش نقد را نیز در خود افزایش دهند.

 


برچسب ها : #شهرداری #جویبار #پل تاریخی سیکاپل #

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : شهرداری هم منتقد می‌شود!

*

*


X https://sport45.site/