کار شایسته ای برای بافتهای فرسوده و تاریخی آمل صورت نگرفته است

تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 اردیبهشت 1396 - ساعت : 17:28

کد مطلب: 22917 چاپ به اشتراگ گذاشتن

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران:

کار شایسته ای برای بافتهای فرسوده و تاریخی آمل صورت نگرفته است

مازندشورا: آمل - عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: در حوزه بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی کارهای شایسته و لازم انجام‌نشده و نیاز است در این حوزه‌ها ورود جدی صورت گیرد.

مازندشورا:علیرضا ایراندوست در گفتگو با خبرنگار مهر، راه‌اندازی اتاق فکر نخبگان محلی نمونه بارزی از مشارکت شهروندان در اداره امور شهر دانست و گفت: تقویت شورایاری محلات نیز یکی از دیگر جلوه‌های مشارکت شهروندان در مدیریت شهری است که این نهاد محلی می‌تواند اثرگذاری شایسته‌ای ایفا کند.

وی تصریح کرد: شورایاری محلات می‌تواند با رصد مشکلات موجود محلات و تهیه طرح‌های اولویت‌دار، مدیریت شهری را در پیشرفت و توسعه یاری کند تا طرح‌های خوبی در سطح محلات اجرا شود.

به گفته وی، حضور مدیران شهری در جمع مردم و بررسی دقیق مشکلات و بهره‌گیری از نظرات مردمی در بهبود امور نیز از دیگر جلوه‌های مشارکت مردم در مدیریت شهری است که ضرورت دارد این امر با جدیت موردتوجه قرارگرفته و مدیران شهری در طول ایام سال در میان مردم بخش‌های مختلف شهر حاضرشده و از نزدیک پیگیر امور شوند.

این کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر آمل تصریح کرد: هر میزان بتوانیم زمینه توسعه مشارکت شهروندان عزیز آملی را در مدیریت شهری فراهم کنیم نقش بسزایی در پیشرفت و داشتن شهری زیباتر و توسعه‌یافته‌تر خواهد داشت.

عضو جامعه مهندسین مستقل آمل تصریح کرد: میان شهروندان و مدیریت شهری، فاصله و شکاف وجود دارد و این مشکل با احیای هویت محلی برطرف می‌شود که محلات قدیمی از یک‌سو و اعتباربخشی به محلات جدید به‌ویژه در شهرها و شهرک‌های مهاجرپذیر با انواع خرده‌فرهنگ‌ها از سوی دیگر، می‌توان این شکاف را از بین برد و زمینه مشارکت‌پذیری افراد و گروه‌های مختلف برای رفع مشکلات شهری و کمک به تدابیر مدیریتی را افزایش داد.

ایراندوست گفت: واقعیت این است که اکنون مطالبات مردمی از متولیان شهری در حال گسترش است و جمع‌آوری و تفکیک زباله، حفظ و ارتقای فضای سبز محلی، آموزش‌های ترافیکی، آمادگی برای مقابله با بحران و حتی رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، بی‌خانمانی و غیره در قالب این انتظارات مطرح می‌شود که راهکاری جز فرهنگ‌سازی برای آن وجود ندارد که این امر خود، به مشارکت همه‌جانبه شهروندان بستگی دارد.

عضو انجمن انبوه سازان مازندران و آمل یادآور شد: زیرساخت‌های لازم در بحث فرهنگی وجود ندارد و یک مرکز پژوهش برای جوانان و یک مرکز پرورشی و خلاقیت برای کودکان ایجاد شود که نیاز می‌رود زیرساخت‌های فرهنگی شهرمان را ارتقا دهیم.

وی افزود: پارک‌های موجود در سطح محلات به حال خود رها شدند و در محلات مختلف شهر نیز شرایط ورزش و تفریح وجود ندارد که باید اقدامات شایسته‌ای انجام شود تا این امکانات در همه مناطق فراهم باشد.

وی گفت: در حوزه ورزش بسیار ضعیف عمل شده است که برای همه ورزش‌ها دچار مشکل هستیم و باید نسبت به احداث مجتمع‌های ورزشی به‌صورت سوله‌های جداگانه اقدام شود که نیازی اساسی است.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران تاکید کرد: ساماندهی جوی‌ها و نهرهای شهر ضرورت دارد تا در آینده دچار مشکلات نشویم که این امر نیازمند توجه شایسته است و برای زمین‌ها و بافت‌های تفکیک‌شده جدید هیچ برنامه‌ای ارائه نشده است و ما حداقل می‌توانستیم برای بافت جدید برنامه داشته باشیم و در آینده نیز با توجه به محدودیت ایجادشده حریم شهر آمل اگر تصمیمی برای ایجاد استان جدید با مرکزیت آمل باشد.

وی ایجاد دروازه ورودی شهر را با توجه به قدمت کهن شهر آمل ضروری دانست و گفت:آمل با قدمت کهن تاریخی و فرهنگی خود نیاز به ایجاد فضاهای فرهنگی هنری در سطح محلات مختلف شهر دارد.

ایراندوست ادامه داد: گسترش پارک دهکده طلایی تا پل پنجم که باعث جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای جوانان شهر می‌شود و درآمد پایداری برای شهر محسوب خواهد شد که نیاز می‌رود موردتوجه قرار گیرد.

وی گفت: ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی به‌منظور کاهش بار ترافیکی به‌عنوان ضرورتی مهم و اساسی است که باید با بررسی دقیق مکان‌های اولویت‌دار نسبت به ایجاد آن اقدام شود.


منبع : مهر - مازندران

برچسب ها : #محلات #ایجاد #مدیریت #شهروندان #مشارکت #مشکلات #فرهنگی #مختلف #مازندران #ندارد #ایراندوست #تصریح #ترافیکی #فراهم #موردتوجه #زمینه #گسترش #جوانان #اساسی #آینده #اقدام #می‌رود #ضرورت #زیرساخت‌های #پیشرفت #شورایاری #جلوه‌های #می‌تواند #دانست #تاریخی #ساختمان #شایسته #شایسته‌ای #موجود #مدیران #بررسی #توسعه #مهندسی #طرح‌های #اولویت‌دار #مردمی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : کار شایسته ای برای بافتهای فرسوده و تاریخی آمل صورت نگرفته است

*

*


X https://sport45.site/