انتظار شهروندان تنکابنی از شورای شهر دوره پنجم

تاریخ انتشار : سه شنبه 02 خرداد 1396 - ساعت : 16:09

کد مطلب: 23301 چاپ به اشتراگ گذاشتن

انتظار شهروندان تنکابنی از شورای شهر دوره پنجم

مازندشورا: نوشهر- ایرنا – شهروندان تنکابنی با رای خود اعضاء جدید شورای اسلامی شهر را برای چهار سال آینده مشخص کردند و انتظار دارند تا این نهاد مردمی در راستای توسعه و آبادانی شهر گام بردارد.

مازندشورا: انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تنکابن پس از یک هفته رقابت سنگین و فشرده بین کاندیداها ، با تمام فراز و نشیب های خود به پایان رسید و آقایان ناصرحیدری ، علیرضا فلاحتکار ، کامبیز گلیجانی مقدم ، تقی پزشکی آلمانی ، حمید منصورکیایی ، مصطفی اخشابی و اسحق شریعتی به عنوان اعضای اصلی و مهدی رستمی زرج آباد ، جهانبخش پورآهنگریان و محمد رضا اکبرپور ثانی به عنوان اعضای علی البدل شورا از سوی مردم انتخاب شدند.
در این دوره از انتخابات شورای شهر تنکابن که به صورت مکانیزه برگزار شد ، تعداد 55 نفر ثبت نام کرده بودند و از این تعداد 7 نفر نیز انصراف خود را اعلام نمودند.
از آنجایی که تعداد کرسی های شورای اسلامی شهر تنکابن هفت نفر می باشد و قبل از برگزاری انتخابات دو نفر از اعضای قبلی انصراف خود را اعلام نموده بودند و جایگاه پنج نفر فعلی نیز تقریبا تثبیت شده بود ، تلاش برای تصاحب دو کرسی باقیمانده بسیار دشوار به نظر می رسید.
سرانجام پس از یک هفته رقابت سالم ، بدون حاشیه و ارائه برنامه ها داوطلبان و برگزاری انتخابات در 29 اردیبهشت، اسامی منتخبین مردم از سوی فرمانداری برای چهار سال آینده اعلام شد.
اعلام نتایج انتخابات در روز شنبه سی ام اردیبهشت خبر از تثبیت چهار عضو سابق شورا یعنی ناصرحیدری ، علیرضا فلاحتکار ، کامبیز گلیجانی مقدم و تقی پزشکی آلمانی می داد و یک عضو دیگر نیز یعنی جهانبخش پورآهنگریان با چند پله نزول در جایگاه علی البدل قرار گرفت.
همچنین حمید منصورکیایی ، مصطفی اخشابی و اسحق شریعتی به عنوان اعضای جدید سه کرسی اصلی باقی مانده شورای شهر تنکابن را از آن خود کردند.
شهروندان معتقدند شهر تنکابن در سال های اخیر نسبت به سایر شهرهای استان نه تنها پیشرفت نداشته بلکه همچنان در عقب ماندگی خود غوطه ور است و این انتظار وجود دارد تا منتخبین شورای پنجم در طول چهار سال پیش رو بتوانند کمبود ها و کاستی ها را جبران و تنکابن را از ورطه فراموشی نجات دهند.
یک شهروند تنکابنی در این باره به خبرنگار ایرنا تعامل و همکاری میان اعضاء شورا را شرط لازم برای توسعه و آبادانی شهر تنکابن دانست و اظهار داشت : اگر اعضای شورا به جای باند بازی ، اختلاف افکنی و جناح بندی ، برنامه ها و اهداف خود را با همدلی و وفاق اجرایی کند مطمئن باشید تغییر وضع موجود به نفع شهروندان شکل خواهد گرفت.
محمد رضا فرهادی افزود : انتظار از اعضای جدید شورا بسیار بالا است و امیدواریم آنها بتوانند رویه موجود در شورا را تغییر دهند و مدیریت شهری را در مسیر درست هدایت کنند.
طولانی شدن روند احداث پروژه های عمران شهری ، آبگرفتگی معابر و خیابان ها در روزهای بارانی ، کمبود مراکز تفریحی و اقامتی ، عدم لایروبی نهرها و رودخانه ها ، تجمع دستفروشان در پیاده روها ، پیاده روهای نامناسب و ناهموار ، حفاری های پی در پی ، ناکافی بودن روشنایی در هنگام شب ، عدم اصلاح ورودی و خروجی کمربندی ، ترافیک و بی هویتی میادین شهری و عدم برگزاری آیین های فرهنگی از عمده مشکلات شهر تنکابن محسوب می شود.
شهروند دیگری با اشاره به ناکارآمدی شورای چهارم شهر تنکابن ، گفت : متاسفانه مردم در انتخاب اعضای شورا ، منفعت عمومی را فدای منافع شخصی خود می کنند و با انتخاب برخی افراد درصدد هستند تا به اهداف خود در شهرداری دست یابند.
حسین لطفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مطمئن هستم که رای بالای برخی اعضای قبلی شورا ناشی از اقدامات و عملکرد آنها در حوزه شهری نبوده بلکه رفتارهای عوام پسندانه چنین جایگاهی را برای آنها ایجاد کرده است.
وی با ابراز رضایتمندی نسبت به ورود برخی افراد جوان و تحصیلکرده به شورای شهر تنکابن ، اظهار داشت : ترکیب جدید شورا با وجود تغییر 50 درصدی همچنان ناهمگون است و بعید می دانم اعضای قدیم عرصه را برای فعالیت اعضای جدید باز کنند.
احمد حاجی بابایی یکی از فعالان اجتماعی فرهنگی شهر تنکابن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : متاسفانه مشکل همیشگی در عرصه مدیریت شهری ، وضعیت نابسامان مالی شهرداری تنکابن و کم درآمدی آن است و همین نقیصه اساسی، شهرداری را در اجرای پروژه های عمرانی در شهر دچار مشکل می کند.
وی با تاکید بر لزوم راه اندازی شورایاری محلات در سطح شهر تنکابن ، اظهار داشت : شورایاری ها نمایندگان محلات و مناطق مختلف شهر هستند و می توانند اولویت ها و نیاز های اساسی محلات خود را به اعضای شورا انتقال دهند تا در برنامه ریزی و بودجه بندی لحاظ گردد.
به گفته این شهروند ، شورایاری ها حلقه واسط بین مردم و نهاد شورای شهر و شهرداری اند و در جهت دهی تصمیم مدیران شهری، نقش قابل توجهی دارند و باید از این پتانسیل در بهبود مدیریت شهری استفاده نمود.
وی خاطرنشان کرد : متاسفانه تنکابن از شهرهای هم ردیف خود بشدت عقب مانده و این عقب ماندگی باید به سرعت جبران شود.
حاجی بابایی درباره اولویت کاری شورای پنجم شهر تنکابن ، تصریح کرد : ساختار عمرانی شهر ، عدم وجود پروژه های عمرانی بزرگ ، وضعیت بد شهر از نظر فضای سبز و مبلمان شهری ، وضعیت نامناسب فضاهای فرهنگی ، اتمام پروژه های نیمه تمام و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و پرهیز از روزمرگی و ارائه یک دیدگاه راهبردی می تواند اولویتهای یک شورای موفق باشد.
این شهروند خواستار تعامل و همکاری صمیمانه میان اعضای جدید و قدیم شورا در جهت ایجاد توسعه پایدار در شهر تنکابن شد.
یک کارشناس ارشد مدیریت شهری با اشاره به اهمیت و نقش شورا ها در اداره شهر و روستا گفت : نهاد شورای شهر به عنوان یک مجلس محلی که با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود از بارزترین مظاهر دموکراسی و حاکمیت مردم بر اداره امور کشور و گامی در جهت رهایی از تمرکز اداری است.
ابوالفضل اسماعیل پور درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : قانون اساسی اختیاراتی را برای شوراها تعیین نموده اما متاسفانه با گذشت چهار دوره از تشکیل شوراها، خواست ها و مشخصات تبیین شده از سوی قانون در شوراها دیده نمی شود.
وی یکی از اهداف مهم تشکیل شورا را استفاده از عقل جمعی دانست و اظهار داشت : در دوره های گذشته این مسئله مهم به فراموشی سپرده شد و همین امر باعث شد تا شوراها آن کارایی و کارآمدی لازم را نداشته باشند.
اسماعیل پور خاطرنشان کرد : اعضاء شورای اسلامی شهر باید در وهله اول از سیاسی کاری به دور باشند زیرا اولین نتیجه گرایش به سمت و سوی سیاسی کاری و دخالت احزاب و گروهها ، به حاشیه رفتن اولویت ها و فراموش شدن مسأئل شهر و شهروندان است.
وی انتخاب شهرداری کارآمد و با تجربه و جلب اعتماد از دسته رفته شهروندان نسبت به شورا و شهرداری تنکابن را از اولویت های نخست شورای اسلامی شهر تنکابن برشمرد.
به گفته این کارشناس ارشد مدیریت شهری ، متاسفانه در سال های گذشته عملکرد ضعیف شورا سبب فاصله گرفتن شهروندان با این نهاد مردمی شد به طوری که مطالبات شهروندی آنها از شورا و شهرداری به کمترین میزان خود رسید.
وی یادآور شد : ایجاد درآمد پایدار ، کاهش هزینه های جاری و تقویت زیر ساخت های شهری با توجه به اولویت بندی های صورت گرفته می تواند روند توسعه و آبادانی شهر تنکابن را تسریع بخشد.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/1602/7513/


منبع : ایرنا - مازندران

برچسب ها : #تنکابن #شورای #اعضای #شهرداری #شهروندان #شورای شهر #متاسفانه #انتخابات #خبرنگار #اولویت #مدیریت #ایرنا #اعلام #اظهار #پروژه #شوراها #ایجاد #عنوان #افزود #شهروند #اسلامی #فرهنگی #علیرضا #تغییر #توسعه #انتظار #وضعیت #اساسی #پایدار #محلات #شورایاری #عمرانی #برنامه #اهداف #برگزاری #تعداد #رقابت #اخشابی #انصراف #بابایی #البدل #ناصرحیدری #اشاره #جایگاه #فلاحتکار #افراد #عملکرد #نموده #استفاده #خاطرنشان #تشکیل #جهانبخش #گذشته #باشند #تنکابنی #سیاسی #قانون #اسماعیل #پورآهنگریان #درآمد #تواند #کارشناس #اداره #نامناسب #پیاده #کمبود #بتوانند #جبران #فراموشی #مصطفی #حاشیه #ماندگی #همچنان #منتخبین #اردیبهشت #مانده #شهرهای #نداشته #منصورکیایی #تعامل #تثبیت #مطمئن #موجود #پزشکی #کامبیز #گلیجانی #شریعتی #آلمانی #اعضاء #همکاری #بسیار #آبادانی #دانست #ارائه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : انتظار شهروندان تنکابنی از شورای شهر دوره پنجم

*

*


X https://sport45.site/