احداث پارکینگ طبقاتی در بابل/ اعطای وام به رانندگان جهت تعویض تاکسی های فرسوده

اختصاصی مازندشورا: فرامرز ابوالحسنی در چند روز آینده قرار هست برای سومین دوره متوالی به عنوان منتخب مردم وارد صحن شورای شهر بابل شود.

اختصاصی مازندشورا: فرامرز ابوالحسنی در چند روز آینده قرار هست برای سومین دوره متوالی به عنوان منتخب مردم وارد صحن شورای شهر بابل شود.

در بابل ابوالحسن فرامرزی را به عنوان یک چهره ی فرهنگی می شناسند وی که سابقه ی تدریس در دانشگاه  مدارس نیز در کارنامه ی خود دارد، در طول گفت و گو بارها تاکید می کند که افتخار میکند در محلات جنوب بابل زندگی می کند.

در ادامه به گفت و گو با وی پرداختیم تا پیگیر چند معضل شهر باشیم که در ادامه می خوانید.

درابتدا لازم می دانم از مردم شهر خودم بابل تشکر کنم که در فضایی مناسب به پای صندوق های رای آمدند و این تیم را انتخاب کنند. اگر چه حس می کنم انتخابات الکترونیکی دردسرهای خاصی را به وجود آورد به گونه ای که چون شهروندان آشنایی لازم را با این نوع انتخاب کردن نداشتن شائبه هایی را ایجاد کرد که این مساله نیز قابل تامل است، تا در آینده شاهد این قبیل اتفاقات نباشیم.

ترافیک

ترافیک مقوله ای نیست که مختص یک شهر باشد. در کشور و استان شهرهای زیادی هستند که با ترافیک دست و پنجه نرم می کنند. ترافیک در بابل قابل قبول نیست. خیابان های بابل واقعا گنجایش این حجم خودرو را ندارد. اما راه حل را چطورمی توان جست و جو کرد؟ یک راه حل این است که معابر را توسعه دهیم. راه حل دیگر این است که مانع ورود مسافران به شهر شویم که به این منظور، در کمربندی شرقی پروژه ای را هشت سالی هست که آغاز کردیم که دو فاز آن را خیلی جدی پیگیری کردیم و به اتمام رساندیم اما فاز وسط آن باقی مانده و انتظار ما از شهردار فعلی به اتمام رساندن این فاز بود که متاسفانه این امر محقق نشد.

با افتتاح این پروژه خودروهایی که از شرق مازندران وارد شهر و یکی از پرترافیک ترین نقاط شهر مانند میدان کشوری نشوند. در غرب بابل هم یک روگذر طی سالهای گذشته پیگیری کردیم تا جاده ی ساحلی امیرکلا افتتاح شود.

ضمن این که زیرگذرها و روگذرهای دیگری در سطح شهر در حال پیگیری است تا لااقل فاز مطالعاتی آن در این دوره ی شهرداری به اتمام برسد و شهردار بعدی این روگذرها و زیرگذرها را وارد فاز عملیاتی کند.

راه حل سوم نیز بحث شماره گذاری ماشین ها هست، که از حوزه ی مسئولیت ما خارج است. من آمار دقیقی ندارم که به شما ارائه دهم اما سالانه خودروهای زیادی در بابل شماره گذاری می شود. البته در میدان کشوری هم زمینی خریداری شده تا بتوانیم پارکینگ طبقاتی را در این نقطه از شهر داشته باشیم. و اگر درآمد شهری در سال جاری یاری مان کند، احتمالا بحث پارکینگ ها را جدی تر پیگیری می کنیم.

جمع آوری آب های سطحی

بابل در دشت واقع شده است و شیب آنچنانی در شهر وجود ندارد تا آب های سطحی را به سمتی هدایت کند، ناگزیر هستیم با دخالت در این زمینه آب های سطحی را به سمت بابل رود هدایت کنیم. درحال حاضر کانال انتقال آب باغ فردوس در حال آماده شدن هست. البته قرار هست در زمان های بحران از سیستم جمع آوری فاضلاب های خانگی نیز  استفاده شود. امروز در مورد جمع آوری های آب های سطحی شاهد بحران نیستیم و تا حدود زیادی این مساله را به کنترل در آوردیم. شاید تنها در منطقه ی شمال بابل و شهرک 22 بهمن شاهد آب گیری معابر باشیم که انشاالله به زودی با برنامه ریزی های انجام شده این مشکل را حل خواهیم کرد.

تاکسی های فرسوده

به نظر من ناوگان تاکسی رانی بابل به خوبی به شهروندان خدمات رسانی می کند. امسال در شورای اسلامی مصوب کردیم که شهرداری بتواند، بخشی از درآمدهای خود سپرده گذاری کند و برای نوسازی ناوگان شهری و تاکسی رانی اقدام به اعطای وام نماید.

فضای سبز

سرانه ی فضای سبز باید در بابل افزایش پیدا کند. انتظار مردم این است تا شهرداری و شورا برای احداث پارک های محله اقدام لازم را انجام دهند.

ورودی های شهر

ورودی های شهر چه از سمت آمل و چه از سمت قائم شهر مناسب نیست. طرحی برای ورودی از آمل به بابل آماده شده است که انشالله حداکثر تا پایان سال بعد ورودی اصلاح شود.

مازندشورا - بابل - پارکینگ طبقاتی -