تاریخ انتشار : یکشنبه 05 شهریور 1396 - ساعت : 11:17

کد مطلب: 29968 چاپ به اشتراگ گذاشتن

رئیس بنیاد مسکن نکا:

۱۷۰۰ فقره سند مالکیت مسکن روستایی در نکا صادر شد

مازندشورا: نکا - رئیس بنیاد مسکن نکا از صدور یک‌هزار و ۷۰۰ فقره سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان خبر داد.

مازندشورا:غلام علی لقمان پور در حاشیه بهره برداری از طرح های عمرانی توسعه روستایی شهرستان نکا گفتگو با خبرنگار مهرگفت: صدور سند مالکیت یکهزار و ۷۰۰ فقره به واحدهای مسکونی روستاهایی که دارای طرح هادی مصوب و در محدوده مشخص بافت روستایی قرار داشتند با قوت انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه با روند توسعه روستایی در روستاهای بخش مرکزی و هزارجریب نکا سال گذشته بیش از ۶۰۰ فقره سند مالکیت برای پنج روستای شهرستان نکا صادر شد.

رئیس بنیاد مسکن نکا با اشاره به طرح مطالعات روستایی تصریح کرد: از ۱۲۶ روستای شهرستان نکا همه ی روستاها دارای طرح مصوب مطالعاتی هستند و تنها ۱۰ روستا در این بین فاقد طرح هادی روستایی می باشند که امیدواریم به زودی طرح هادی برای این روستاها نیز مصوب شود.

به گفته لقمانپور در دولت تدبیر و امید ۵۰ روستای بخش مرکزی و هزارجریب نکا با اعتبار شش میلیارد ریال از طرح هادی روستایی برخوردار شدندکه این امر روند توسعه روستایی را در شهرستان نکا افزایش می دهد.

وی با اشاره به افتتاح یک میلیارد و ۸۹۶ میلیون تومان پروژه بنیاد مسکن شهرستان نکا در هفته دولت بیان کرد: در حوزه توسعه روستایی طرح هادی روستاهای اومال و سیاوشکلا به ارزش یک میلیارد و ۸۲۶ میلیون تومان، احداث پنج دهنه پل در روستاهای طوسکلا، شهاب الدین، ملاخیل و ارم با اعتبار ۴۵ میلیون تومان، احداث دیوار حفاظتی، پل داخل بافت، حصارکشی آرامستان روستای سوچلما با اعتبار بالغ بر ۲۵ میلیون تومان  و همچنین کلنگ زنی دهیاری ندافخیل انجام خواهد شد.

لقمانپور افزود: در پروژه آسفالت راه ارتباطی روستاهای اومال، ولیجی محله، بریجان و همچنین طرح هادی روستای اومال دو کیلومتر از این روستا با اعتبار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان انجام شد که از این میزان اعتبار ۵۳۰ میلیون تومان از بنیاد مسکن و ۷۳۰ میلیون تومان دیگر توسط اعتبارات مشارکتی و خودیاری روستایی هزینه شد.

این مسئول ادامه داد: با اجرای طرح هادی روستای اومال ۱۵ روستای شهرستان نکا به مساحت ۱۰ کیلومتر و ارزش دو میلیارد تومان عملیاتی شد.

رئیس بنیاد مسکن نکا به طرح بوم گردی و بافت سنتی در روستاهای شهرستان اشاره و بیان کرد: روستاهای زروم و فریمک به عنوان دو روستای پایلوت در طرح بوم گردی و حفظ بافت سنتی انتخاب شدند که در این طرح یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبارات بنیاد مسکن و مشارکتی روستایی هزینه شد.

وی با تأکید بر حفظ سنتی بافت روستایی در سطح روستاهای شهرستان نکا متذکر شد: جهت تقویت پتانسیل گردشگری وحفظ بافت با ارزش سنتی به دنبال تصویب ۱۰ طرح بوم گردی و بافت سنتی در۱۰ روستای بخش مرکزی و هزارجریب هستیم که درصورت تصویب قطعا روستای ارم از بخش هزاریب و روستای کلت از بخش مرکزی در دستور کار این طرح قرار می گیرند.


منبع : مهر - مازندران

برچسب ها : #روستایی #روستای #میلیون #شهرستان #تومان #روستاهای #بنیاد #میلیارد #اعتبار #مرکزی #اومال #توسعه #اشاره #هزارجریب #مالکیت #تصویب #کیلومتر #هزینه #همچنین #اعتبارات #مشارکتی #روستا #افزود #دارای #روستاها #لقمانپور #پروژه #احداث

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : ۱۷۰۰ فقره سند مالکیت مسکن روستایی در نکا صادر شد

*

*


X https://sport45.site/