مازند شورا: وظایف و اهداف سازمان میادین میوه و تره بار؛ براساس ماده (2) اساسنامه سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های كشاورزی، هدف از تشكیل این سازمان ایجاد تسهیلات لازم در امر تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده‌های كشاورزی است

مازند شورا: وظایف و اهداف سازمان میادین میوه و تره بار؛

براساس ماده (2) اساسنامه سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های كشاورزی، هدف از تشكیل این سازمان ایجاد تسهیلات لازم در امر تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده‌های كشاورزی است. این تسهیلات در جهت حمایت از تولیدكنندگان صورت میگیرد تا بتواند مسیر حركت محصولات را از تولید به توزیع با اصول صحیح هدایت كند.

برای نیل به اهداف فوق، در اساسنامه وظایفی به شرح زیر برای این سازمان در نظر گرفته شده است:

• احداث میدان مركزی میوه و تره بار به منظور تأمین تسهیلات لازم جهت معاملات میوه و تره بار و تغذیه بازارهای روز میوه و تره بار
• ایجاد سردخانه ها و انبارهای مورد نیاز در مجاورت میدان
• ایجاد و توسعه بازارهای روز میوه و تره بار، ایجاد بازارهای فروش موقتی و جایگاههای موقت و نیز گسترش میدان مركزی و بازارهای روز میوه و تره بار
• مطالعه و بررسی در مورد ایجاد صنایع و تاسیسات جنبی میدان مركزی مانند كارخانجات تولید جعبه و بسته بندی و ...
• جلب نظر واحدهای دولتی، بخش خصوصی و بانكها و همچنین همكاری با تعاونیهای مربوطه در امر تهیه و توزیع محصولات
• حفظ، نگهداری و تعمیر ساختمانها، تأسیسات و تجهیزات میدان براساس آیین نامه مالی سازمان
• تعیین سیاستهای كلی و تنظیم برنامه ها از طریق اخذ آمار و اطلاعات مربوط به ورود و خروج محصولات
• توجه به میزان عرضه محصولات و نرخ گذاری آنها از طریق كمیته نرخ گذاری


منبع: سازمان میادین میوه و تره بار

 

میوه و تره بار، میادین میوه، بازار هفتگی