تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1396 - ساعت : 16:58

کد مطلب: 38153 چاپ به اشتراگ گذاشتن

یک پزشک طب تسکینی:

مراقبت های حمایتی کمتر مورد توجه قرار گرفته است

مازندشورا: ساری - یک پزشک طب سنتی و تسکینی معتقد است: در کشور ما کمتر به مراقبت های حمایتی و تسکینی برای درمان سرطان توجه شده است.

مازندشورا:به گزارش خبرنگار مهر، پونه پیرجانی عصر پنجشنبه در سمینار آموزشی مراقبتهای حمایتی و تسکینی در سرطان که در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۰۵ برنامه جامع کنترل سرطان ارائه داده است، اظهار کرد: برای کنترل سرطان باید به ۴حوزه پیشگیری، تشخیص به موقع،تشخیص و درمان و مراقبت های تسکینی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه در کشورما کمتر به مراقبت های حمایتی و تسکینی توجه شده است، گفت: در سال های اخیر وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه ها به این حوزه ورود پیدا کردند.

دکتر پیرجانی با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد بیماران مبتلا به سرطان نیازمند دریافت خدمات حمایتی هستند، افزود: مراقبتهای حمایتی تسکینی رویکردی برای بهبود کیفیت زندگی بیماران صعب العلاج و خانواده ان ها است.

پزشک طب تسکینی با بیان اینکه خدمات حمایتی از زمان تشخیص آغاز می شود، ادامه داد: ارائه خدمات چند رشته ای و تیمی است و تیم درمانی باید در همه زمینه ها با پزشک متخصص هماهنگ باشد.

وی با بیان اینکه مراقبین بیمار و درمانگر باید خدمات حمایتی دریافت کنند، گفت: مراقبین بیمار و درمانگران به دلیل ارائه خدمات شبانه روزی دچار خستگی و مشکلات روحی می شوند که باید این خدمات را دریافت کنند.

دکتر پیرجانی انتقال تخت بیمارستانی، کاهش بستری بیمارستان، مشاوره تخصصی را از جمله هدف طب تسکینی دانست و افزود: خدمات برای بیماران در کلینیک سرپایی، بیمارستان، منزل بیماران و آسایشگاه ها ارائه می شود.


منبع : مهر - مازندران

برچسب ها : #حمایتی #تسکینی #خدمات #اینکه #بیماران #ارائه #سرطان #تشخیص #دریافت #مراقبت #پیرجانی #بیمار #افزود #مراقبین #بیمارستان #کنترل #مراقبتهای #دانشگاه #بهداشت #درمان

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : مراقبت های حمایتی کمتر مورد توجه قرار گرفته است

*

*


X https://sport45.site/