مدیران در احیای موقوفات کم‌کاری نکنند/ شخصاً اجرای احکام قضایی موقوفات مازندران را پیگیری می‌کنم

تاریخ انتشار : شنبه 04 آذر 1396 - ساعت : 15:09

کد مطلب: 38924 چاپ به اشتراگ گذاشتن

رئیس‌کل دادگستری مازندران:

مدیران در احیای موقوفات کم‌کاری نکنند/ شخصاً اجرای احکام قضایی موقوفات مازندران را پیگیری می‌کنم

مازندشورا: رئیس‌کل دادگستری مازندران با بیان اینکه مدیران در احیای موقوفات کم‌کاری نکنند، گفت: شخصاً اجرای احکام قضایی موقوفات مازندران را پیگیری می‌کنم.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد بعد از ظهر امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال که به میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران برگزار شد، اظهار کرد: بیشتر مراسمات دینی و مذهبی از محل عواید موقوفات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مذهبی با موقوفات برپا و زنده نگه داشته شده است، افزود: بیشتر موقوفات در مازندران برای اهل بیت است و همه باید برای احیای موقوفات تلاش کنند.

رئیس‌کل دادگستری مازندران با بیان اینکه انسان با انجام وقف می‌تواند در راه خدا جهاد کند، تصریح کرد: اگر با خون خود نمی‌توانید جهاد کنید با وقف می‌توان در راه خدا جهاد کرد و به تقرب الهی رسید.

* واقفان خیراندیش با خداوند معامله کردند

تقوی‌فرد با اشاره به اینکه سرمایه یک امر شخصی است اما وقف شخصی نیست بلکه عمومی است، خاطرنشان کرد: تقسیم سرمایه یکی از پیام‌های وقف است و با وقف می‌شود با خداوند معامله کرد.

وی بیان کرد: واقفان خیراندیش با خداوند معامله کردند و سودش را همیشه می‌برند چون سود واقفان هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و همیشه جاری است.

رئیس‌کل دادگستری مازندران با بیان اینکه مال انسان‌ها فانی است و یک روزی از بین می‌رود اما با وقف هیچ‌گاه مال انسان از بین نمی‌رود چون همیشه باقی می‌ماند.

*مدیران در احیای موقوفات کم‌کاری نکنند

تقوی‌فرد با بیان اینکه اموال برای انسان استرس می‌آورد و آدم می‌ترسد که این مال از دست انسان نرود اما با وقف انسان به آرامش می‌رسد چون آن را در راه خداوند اهدا کرده است، افزود: تمام امور دنیایی استرس‌زا است امام با وقف می‌توان به آرامش رسید.

وی تاکید کرد: همه ما مدیران و مردم شاید در وقف کردن توفیق نداشته باشیم اما در نگهداری و حفظ موقوفات می‌توانیم در انجام وقف شریک باشیم و مدیران نباید در احیای موقوفات کم‌کاری کنند.

* احکام قضائی موقوفات به‌صورت جدی اجرا شود

رئیس‌کل دادگستری مازندران با بیان اینکه باید حامی وقف باشیم و حق و حقوق موقوفات را پرداخت، اضافه کرد: هر سال باید یک جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اوقاف برگزار و روند احیا و پرداخت حقوق موقوفات توسط دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود.

تقوی‌فرد با تاکید بر اینکه از اوقاف انتظار داریم در اجرای احکام قضایی موقوفات با جدیت عمل کند، اظهار کرد: اوقاف در اجرای احکام قضائی موقوفات دست نیاز به سوی کسی دراز نکند و به بنده گزارش دهید اگر اجرا نکرده‌ام به پای بنده بگذارید.

* شخصاً اجرای احکام قضائی موقوفات را پیگیری می‌کنم

وی با بیان اینکه اگر احکام قضائی موقوفات اجرا شد وظیفه است و اگر اجرا نشد ضعف بنده را می‌رساند، ادامه داد: احکام قضائی برای احیای موقوفات باید به‌صورت کامل و جدی اجرا شود.

رئیس‌کل دادگستری مازندران با بیان اینکه شخصاً اجرای احکام قضائی موقوفات را پیگیری می‌کنم، گفت: کارشناسی اجاره‌نامه موقوفات باید طبق قیمت روز محاسبه شود.

انتهای پیام/86031/غ


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #موقوفات #اینکه #احکام #مازندران #قضائی #انسان #رئیس‌کل #اجرای #احیای #دادگستری #تقوی‌فرد #پیگیری #مدیران #اوقاف #خداوند #برگزار #واقفان #همیشه #معامله #شخصاً #باشیم #می‌کنم #کم‌کاری #سرمایه #تاکید #پرداخت #به‌صورت #آرامش #نمی‌رود #هیچ‌گاه #اظهار #شورای #گزارش #قضایی #نکنند #بیت‌المال #بیشتر #می‌توان #افزود #مذهبی #خیراندیش

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : مدیران در احیای موقوفات کم‌کاری نکنند/ شخصاً اجرای احکام قضایی موقوفات مازندران را پیگیری می‌کنم

*

*


X https://sport45.site/