انحلال سازمان عمران شهرداری بابل اقدام عجیب شورای شهر! + فیلم تحلیل مازندشورا

تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 - ساعت : 13:35

کد مطلب: 51138 چاپ به اشتراگ گذاشتن

انحلال سازمان عمران شهرداری بابل اقدام عجیب شورای شهر! + فیلم تحلیل مازندشورا

مازندشورا: متاسفانه شورای شهر بابل در اقدامی عجیب تصمیم به انحلال سازمان عمران شهرداری بابل گرفت که اخراج ده ها نفر از کارگران و کارمندان آن را به همراه خواهد داشت.

اختصاصی مازندشورا: سازمان های عمران شهرداری ها همانگونه که از اسم آن ها مشخص است به منظور تسریع و تسهیل امور عمرانی شهری با مدیریت مستقیم شهرداری ها ایجاد شده است، سازمانی که می توانند به عنوان یک بنگاه اقتصادی علاوه بر درآمدزایی مستقل، در قطع هزینه های گزاف تحمیلی پیمانکاران به شهرداری ها نقش موثری داشته باشد. بیشتر شهرداری های شهرهای بزرگ کشور با توجه به اهمیت موارد بیان شده و تاکید بر نقش اقتصادی سازمان عمران، اقدام به تشکیل و تقویت آن نموده اند.


در مازندران نیز سه شهر بزرگ استان ساری، بابل و آمل بسته به فعالیت های گسترده عمرانی شهری اقدام به تاسیس سارمان عمران کردند. سازمان عمران ساری چندی پیش به دلیل مشکلات به وجود آمده مالی و اداری تا پای انحلال پیش رفت اما با توجه به اهمیت جایگاه آن و بیم از گسیل برخی پیمانکارنماها، دوباره احیا و تقویت شد. سازمان عمران شهردای آمل نیز بر امور فنی و مهندسی تاکید قابل توجهی دار به گونه ای که چندی پیش در نمایشگاه بین اللمللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری واقع در شبستان مصلی تهران شرکت کرده و به عنوان نماینده مازندران در بین ده ها شرکت و سازمان عمرانی خوش درخشید.


سازمان عمران شهرداری بابل نیز یکی از نهادهای خود اتکای شهرستان بابل است به گونه ای این سازمان توانسته بود با ایجاد دومین کارخانه مکانیزه تولید آسفالت نیاز شهر را تا حدودی زیادی مرتفع نماید. اما دوره های مختلف شورای شهر و شهرداری بابل علاقه به تجهیز و تقویت این نهاد تاثیرگذار اقتصادی نداشتند به طوریکه سازمان عمران شهرداری بابل به مدیریت یک کارخانه آسفالت محدود شد در صورتیکه این سازمان باید به انواع ماشین آلات  و اداوت عمرانی و ساخت و ساز مجهز شود تا بتواند به عنوان یک بازوی قدرتمند از پس پروژه های شهرسازی شهر بزرگ بابل برآید.


متاسفانه شورای شهر بابل در اقدامی عجیب تصمیم به انحلال سازمان عمران شهرداری بابل گرفت که اخراج ده ها نفر از کارگران و کارمندان آن را به همراه خواهد داشت. سازمانی که به گواه بسیاری از کارشناسان ظرفیت ایجاد اشتغال مستقیم 100 نفر و اشتغال غیر مستقیم 300 نفر از جوانان بابلی را دارد باید منحل شود تا جا برای پیمانکارانی باز شود که هر سال هزینه های هنگفتی را برای انجام پروژه های شهری به شهرداری تحمیل می کنند.


حال چرا شورای شهر بابل با توجه به جایگاه تاثیرگذار اقتصادی سازمان عمران تصمیم به انحلال آن گرفته تا جا برای برخی پیمانکارنماها باز شود پرسشی است که باید به افکار عمومی پاسخ دهد


برچسب ها : #انحلال سازمان عمران شهرداری بابل اقدام عجیب شورای شهر! #انحلال سازمان عمران شهرداری بابل #شورای شهر بابل #شورای شهربابل #اخبار بابل

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : انحلال سازمان عمران شهرداری بابل اقدام عجیب شورای شهر! + فیلم تحلیل مازندشورا

*

*


X https://sport45.site/