پرورش همزمان اردک و کشت برنج در شالیزارهای فریدونکنار

تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1395 - ساعت : 16:10

کد مطلب: 9642 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد

پرورش همزمان اردک و کشت برنج در شالیزارهای فریدونکنار

مازندشورا: مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از پرورش همزمان اردک و کشت برنج در شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

مازندشورا:محمدرضا ضیائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: پرورش همزمان اردک و کشت برنج علاوه بر تقویت خاک، موجب جلوگیری از رشد علف های هرز می شود و علاوه بر این سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.

وی افزود: با توجه به افزایش روز افزون جمعیت دنیا و نیاز جوامع انسانی به تامین پروتئین به ویژه نوع پروتئین حیوانی اهمیت پرداختن به حل مسائل تغذیه ای دنیای آینده مشخص می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار تصریح کرد: زمانی می رسد که به دلیل رشد بیش از حد جوامع انسانی و مصرف مواد غذایی و کاهش منابع اولیه تولید با مشکلات تامین نیازمندی‌های اولیه انسانی که مهم‌ترین آنها غذا است، مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: از میان پرندگانی که برای تولید گوشت پرورش داده می شوند، اردک و غاز از جمله پرندگانی است که نگهداری و پرورش آن ها آسان تر از سایران است و ثمراتی که از این راه به پرورش دهنده می رسد از سایر پرندگان بیشتر است.

ضیایی خاطرنشان کرد: پرورش اردک در نواحی معتدل و پر باران که دارای آب‌بندان‌های طبیعی باشد بهتر و اقتصادی تر است و علاوه بر آن در مقایسه با سایر پرندگان، رشد اردک بسیار سریع و چشمگیر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی پرورش همزمان اردک و کشت برنج، مقدار انرژی ورودی به مزرعه و افزایش مقدار عملکرد کیلوگرم بر هکتار است.

وی ادامه داد: پرورش اردک در زمین کشاورزی موجب می‌شود تا این حیوان بسیاری از علف‌های هرز کوچک و ریزی که در زیر آب قرار  دارند و همچنین بذر علف‌های هرز را مورد تغذیه قرار داده و با منقار و پاهای خود در اثر هم‌زدن و جابه‌جایی گل‌ها از رشد علف‌های هرز جلوگیری کرده و تمام علف‌های هرز را ریشه‌کن ‌کند.

ضیایی افزود: فضولات این حیوان نیز برای تقویت خاک مؤثر بوده  و دیگر نیازی به استفاده از علف‌کش‌ها نیز نیست و از نظر سازگاری با محیط زیست هم مورد اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه پرورش اردک یک منبع درآمد مناسبی برای کشاورزان نیز محسوب می‌شود، گفت: در این راستا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار دوره مهارتی پرورش اردک را در روستای طوله سرا از توابع دهستان باریکرود این شهرستان برگزار کرده است.

انتهای پیام/86022/ح20


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #فریدونکنار #شهرستان #پرورش #کشاورزی #علف‌های #علاوه #همزمان #ضیایی #حیوان #افزود #سازگاری #تقویت #جلوگیری #اظهار

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : پرورش همزمان اردک و کشت برنج در شالیزارهای فریدونکنار

*

*


X https://sport45.site/