مازند شورا: سید علی قاسمی، بعد از ظهر امروز حاشیه بازدید از پایگاه سنجش ساری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین اهداف طرح سنجش، بازیابی و بررسی مسائل مختلفی است که نوآموزان میتوانند با آن درگیر باشند که شامل آمادگی تحصیلی، بیناییسنجی و شنواییسنجی است.
وی افزود: دستهبندی نوآموزان که شامل دانشآموزان دیرآموز(مرزی)، عادی و دانشآموزان با هوش بیشتر است از طریق طرح سنجش امکانپذیر بوده و معلم میتواند با شناخت از دانشآموز در کلاس حاضر شود که این امر آموزش و پرورش ابتدایی را در رسیدن به اهداف آموزشی کمک میکند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره مهمترین برنامههای آموزشی در سال تحصیلی 94 ـ 93 عنوان کرد: برنامه محوری اساس کار آموزش و پرورش مازندران است و همه واحدهای آموزشی چه در سطح شهرستانی و استانی بایستی بر طبق برنامههای ابلاغی ساماندهی شوند.
قاسمی در بخش دیگری از سخنانش درباره علاقه دانشآموزان به بازیهای رایانهای به والدین هشدار داد و گفت: علاقه با بازیهای رایانهای یکی از معضلاتی است که میتواند در آموزش و یادگیری دانشآموزان خلل ایجاد کند.
وی ادامه داد: اختلال جدی که این بازیها بر قوه بینایی دانشآموزان است که به مرور زمان باعث افت تحصیلی میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ابراز داشت: در سال تحصیلی جدید، بحث آموزش خانواده با رویکرد مدیریت و نظارت بر بازیهای رایانهای مدنظر قرار میگیرد که با این اقدامات حداقل، میتوان دانشآموزان را از کاهش قوه بینایی نجات داد.
قاسمی در بحث مدارس دو شیفته بیان داشت: 97 درصد از مدارس استان تک شیفت هستند و بیشترین تجمع مدارس دو شیفت در شهرهای ساری و نکا است و این در صورتی است که مدارس دو شیفت به صورت جزیی در سطح استان وجود دارد.