آیت الله مقتدائی : آیت الله هاشمی از ارکان انقلاب  اسلامی بود

تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1395 - ساعت : 03:35

کد مطلب: 13158 چاپ به اشتراگ گذاشتن

تازه ترین دستاورد برجام؛

آیت الله مقتدائی : آیت الله هاشمی از ارکان انقلاب اسلامی بود

مازندشورا: ساری - ایرنا - رئیس شورای عالی حوزه علمیه قم گفت : آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از ارکان انقلاب اسلامی بود که نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب و تاسیس حکومت اسلامی داشت .

مازندشورا: به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله مرتضی مقتدایی چهارشنبه شب در سی و پنجمین یادواره شهدای فدائیان اسلام و ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع قائمشهر افزود : آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از مشاوران امین امام راحل بود و حضرت امام در مسائل و جلسات مختلف از ایشان مشورت می گرفت .
وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی در خط مقدم فرماندهی کل قوا را برعهده داشت ، ادامه داد : ایشان در خط مقدم همچون سرباز واقعی در حال جنگ بود چرا که ایشان علاقه وصف ناپذیری به نظام داشتند تا حفظ و پا برجا بماند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت : آیت الله هاشمی رفسنجانی اسوه صبر و استقامت بود و همین خصایل باعث شد تا ایشان در زندان شاهنشاهی شکنجه های ساواک را تحمل کنند .
آیت الله مقتدایی افزود : ایشان نقش موثری هم در خطبه های نماز جمعه برای تبیین مسایل مهم نظام اسلامی داشتند و با سخنانشان در خطبه ها مردم را برای حضور در صحنه های جنگ با دشمن آماده می ساخت.
وی ادامه داد : مرحوم آیت الله هاشمی یار دیرینه امام و رهبری بود و دشمن همواره تلاش داشت تا بین ایشان و رهبری اختلاف افکنی کند ولی موفق نشد.
رئیس شورای عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه استقامت و پایداری از صفات ممتاز مومنین است ، گفت : شهید نواب صفوی هم استقامت و پایداری را توام با مهر و محبت سرلوحه کارهایش قرار داده بود.
وی افزود : شهید نواب صفوی در سال 1332 اطلاعیه ای در روزنامه کیهان منتشر کرد و در آن نوشت اگر قانون صحیح است ، اصل دوم مکمل قانون اساس صحیح است پس شاه ، نخست وزیر و وزرا باید عملا دارای مذهب شیعه و مروج من باشند.
رئیس شورای عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه جمعیت فداییان اسلام در دهه 1320 به رهبری شهید نواب صفوی تشکیل شد ، گفت : 10 سال بعد برای حاکمیت احکام اسلامی قیام کردند و شهید نواب صفوی در سال 1334 به دست رژیم پهلوی دستگیر و اعدام شد .
آیت الله مقتدایی با اشاره به اینکه شهید نواب صفوی خواسته بود تا با چشمانی باز اعدام شود ، افزود : ایشان می خواست تا شاهد شهادت خودش باشد.
شهید نواب صفوی در سال 1303 در تهران و در خانواده ای روحانی متولد شد، وی از روحانیون مبارز و رهبر جمعیت 'فداییان اسلام' و از پیشتازان مبارزات اسلامی و مکتبی بر ضد رژیم شاهنشاهی و استعمار بود.
شهیدان سید عبدالحسین واحدی، سید محمد واحدی، سید حسین امامی، مظفر علی ذوالقدر و خلیل طهماسبی از یاران باوفای نواب صفوی بودند.
نواب صفوی پس از ترور ناموفق علاء در اول آذر 1334 بازداشت و در 27 دی به همراه مظفر ذوالقدر، خلیل طهماسبی و محمد واحدی اعدام شد.
ایت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس تشخیص مصلحت نظام عصر یکشنبه 19 دی 95، در سن 82 سالگی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش به ملکوت اعلی پیوست.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654


منبع : ایرنا - مازندران

برچسب ها : #هاشمی #اسلامی #اینکه #رهبری #رفسنجانی #افزود #اعدام #اسلام #استقامت #مقتدایی #واحدی #جمعیت #قانون #فداییان #پایداری #ذوالقدر #طهماسبی #داشتند #شهدای #خبرنگار #انقلاب #مرحوم #ادامه #شورای #شاهنشاهی #علمیه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : آیت الله مقتدائی : آیت الله هاشمی از ارکان انقلاب اسلامی بود

*

*


X https://sport45.site/