آئین نوروزخوانی در ساری زنده می شود

تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1395 - ساعت : 20:33

کد مطلب: 17345 چاپ به اشتراگ گذاشتن

آئین نوروزخوانی در ساری زنده می شود

مازندشورا: ساری - ایرنا - فرماندار ساری نوروزخوانی را آئین فراموش شده در شهرها و روستا ها دانست و گفت : برای حفظ این سنت، چندین گروه نوروز خوانی را در نقاط مختلف شهرستان ساری تشکیل دادیم .

مازندشورا: به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری ، احمد حسین زادگان روز سه شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر مرکز استان مازندران اظهار کرد : نوروز خوانی نوعی خبررسانی و آگاه سازی مردم از فرارسیدن بهار و نوروز باستانی و عید ملی ایران است که از دیرباز به عنوان مراسم پیش از نوروز در مازندران شناخته شده است.
وی با بیان اینکه نوروز خوانی در مازندران ویژه قشر معینی از اجتماع نبوده است ، افزود : در گذشته در آستانه عیدنوروز ، آئین نوروزخوانی در این استان فراگیر بود و صدای منادیان شادی و سرور از هر روستا و شهری به گوش می رسید .
فرماندار ساری تصریح کرد : متاسفانه امروزه در حوزه شهرهای بزرگ مازندران این آئین به فراموشی سپرده شده و فقط در حومه شهر و روستاهای دور ، گاهی صدای نوروز خوانی شنیده می‌شود .
حسین زادگان ادامه داد : برای حفظ این سنت ، چندین گروه نوروز خوانی را در نقاط مختلف شهرستان ساری تشکیل دادیم و نوروزخوانی و نمایش هفت‌سین از جمله برنامه‌هایی است که در آستانه نوروز 96 اجرا می‌شود.
وی اجرای موسیقی و برگزاری نمایشگاه عیدانه و همایش های مختلف به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن را از دیگر برنامه های شهر ساری در ایام نوروز برشمرد .
وی با اشاره به انتخاب شهر ساری به عنوان شهر برتر گردشگری در سال 95، گفت : از تمامی دست اندرکاران ستاد سفر مرکز استان که با تلاش شبانه روزی موجب کسب این عنوان شدند تشکر می کنم .
فرماندار ساری همچنین افزود : در ایام نوروز ، مدیران در حالت آماده باش بوده و اجازه مرخصی و خروج از شهرستان را ندارند .
وی ادامه داد : حضور مدیران در ستاد اجرایی خدمات سفر، باعث ارائه خدمات مناسب تر به شهروندان و گردشگران است.
حسین زادگان با بیان اینکه ثبت نام نامزدهای انتخابات از ابتدای فروردین انجام می شود، تصریح کرد: افزایش حجم کار در این بخش ، نباید باعث ایجاد کاستی در ارائه خدمات به گردشگران شود و 2 کار را باید به نحو مطلوب انجام دهیم.
** کمپ های گردشگری در ساری
معاون شهردار ساری در این نشست گفت : شهرداری ساری سه کمپ راهنمایان گردشگری در مرکز استان راه اندازی می کند که از ساختار بومی-محلی در این کمپ ها استفاده می شود .
حسن کلانتری توزیع بسته نوروزی همراه با کتابچه معرفی ساری و جاذبه های آن به دو زبان فارسی و انگلیسی را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد .
وی افزود : از امروز جشنواره تخم مرغ های رنگی در پارک ملل ساری با حضور 18 هنرمند اغاز شد .
کلانتری افزود : پاکسازی جاده های منتهی به شهر ساری به ویژه در محور کیاسر به واسطه گردشگری بودن و در مسیر کویر تا کرانه قرار گرفتن این محور، در حد امکان انجام شده است .
شهرستان ساری به دلیل متصل شدن شمال ان به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه های البرز همه ساله یکی از مقصدهای گردشگری این استان است .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده :سید محسن حسن نیا
/1899/7335


منبع : ایرنا - مازندران

برچسب ها : #نوروز #استان #گردشگری #مازندران #افزود #خوانی #خدمات #شهرستان #زادگان #حسین زادگان #نوروزخوانی #عنوان #ارائه #مدیران #گردشگران #شهرداری #کلانتری #فرماندار ساری #آستانه #اینکه #اجرایی #فرماندار #تصریح #مختلف #ادامه #برشمرد

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : آئین نوروزخوانی در ساری زنده می شود

*

*


X https://sport45.site/