کمک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز در مازندران

مازندشورا: ساری - مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران گفت: هر ساله بالغ بر هزار میلیارد ریال مشارکت مردمی در استان داریم که شامل اهداء زمین، ساخت مدرسه و تکمیل پروژه و تجهیز مدارس است.

مازندشورا:به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین هاشمی عصر پنجشنبه در حاشیه نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مازندران در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های اینچنینی قدردانی از گوشه ای از خدمات خیرین است، اظهار کرد: همه ساله شاهد حضور مؤثر خیرین در بخش مدرسه سازی هستیم و این عزیزان با عشق و علاقه و برای رضای خدا و بدون هیچ چشم داشتی به تجلیل و تقدیر، قدم در این مهم گذاشتند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز مازندران، با بیان اینکه در حال حاضر دو نیاز اساسی در مازندران در بخش مدرسه سازی داریم، ادامه داد: یک بخش از این نیاز مربوط به مدارس تخریبی ما است و نیاز دیگر در بخش مقاوم سازی مدارس؛ که هر دو در الویت کاری ما قرار دارد.

هاشمی، با بیان اینکه برای توسعه رشته‌های فنی و مهارتی در هنرستان‌ها نیاز است امکانات و تجهیزات آن به روز شود و این رشته‌ها نیاز به تجهیزات دارد، گفت: هنرستان‌های فعلی ما به لحاظ نیروی انسانی، علم روز و تجهیزات با حد مطلوب فاصله زیادی دارد لذا مجموعه استان باید همه توانمندی‌های خود را برای تکمیل تجهیزات مدارس به ویژه هنرستان‌ها متمرکز کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ریشه اشتغال در مهارت است، افزود: ولی اکنون در این بخش نقیصه وجود دارد زیرا نه هنرستان‌ها پاسخگوی نیاز هنرجویان هستند و نه بازار می‌تواند هنرجویانی که فاقد مهارت و یا مهارت کمی دارند را جذب کند!

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران، لازمه کسب مهارت‌ها را وجود امکانات و تجهیزات در هنرستان‌ها عنوان کرد و گفت: آنچه که در ارتباط‌هایی که با مدارس، هنرستان‌ها، نیروهای اداری و آموزش و پرورش دارم می‌بینم، این است که امکانات فعلی هنرستان‌های ما به گونه ای است که نمی‌توانیم به ۲۰ درصد از اهداف هم دست پیدا کنیم!

هاشمی، بر ضرورت ایجاد یک عزم ملی و مشارکت مردمی در همه ابعاد برای امر تجهیز هنرستان‌ها تاکید کرد و افزود: البته نگاه حمایتی دولت‌ها و مجلس هم بر بحث هنرستان‌ها باید وجود داشته باشد، همانطور که مجلس جهت تأمین اعتبار برای مقاوم سازی و مدارس تخریبی موافقت کرده بایستی برای تجهیز و توسعه هنرستان‌های کشور هم در قالب عزم ملی، نگاه ویژه داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر معتقدیم بچه‌های ما باید در رشته‌هایی غیر از تجربی و ریاضی که رشته‌هایی اشباع شده هستند، تحصیل کنند بایستی نگاه کلان به تقویت هنرستان‌ها، کادر اداری- آموزشی، تجهیزات و امکانات آن باشد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان مازندران، در ادامه کمک‌های هر چند اندک مردم و اولیاء دانش آموزان را برای توسعه آموزشی اثرگذار دانست و افزود: امروز خیرین ما مروج اندیشه‌های خیرخواهانه خود شدند زیرا هر وقت از دانش آموزی می‌خواهیم که از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار مطلبی بنویسد " می‌گوید که خودش هم دوست دارد در آینده یک خیر باشد" که این فکر و اندیشه توسط خیرین به ذهن دانش آموزان رسیده که ترویج و تبلیغ این تفکر هم برای ما بسیار ارزشمند است.

هاشمی، در بخش دیگری، با اشاره به حضور خیرین در مبحث مدرسه یاری، گفت: نمونه بارز این مشارکت در استان، ایجاد " بنیاد فرهنگی آرش" است که توسط خیر نیک اندیش مهندس شاهسوارانی تأسیس شده است.

وی ادامه داد: این بنیاد سه هزار دانش آموز را در قالب ۲۰ مدرسه روستایی تحت پوشش قرار داده که جهت ارتقاء مدیریت، ارتقاء کادر اداری- آموزشی و نیروی انسانی و آموزش برای خانواده‌ها با اعزام مشاورین، کلاس‌هایی برگزار می‌کند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران، به تأمین تجهیزات از سوی بنیاد و مشارکت اولیاء و معلمان مدرسه و همسویی در این مورد اشاره کرد و گفت: شورای روستا و دهیاری‌ها محل هم برای پیشرفت مدارس تحت پوشش" بنیاد فرهنگی آرش" همکاری و ارتباط تنگاتنگی با این بنیاد دارند.

هاشمی، با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم و تبریک این ایام، گفت: "بنیاد فرهنگی آرش" در هفته معلم سال‌های گذشته با همکاری دانش آموزان، دهیاری‌ها، شورا و .... با حضور ۱۵۰۰ فرهنگی و خانواده‌های آنان، جشنی در خور شان را برای معلمان مدارس تحت پوشش برگزار کرد.

به گزارش مهر؛ ۴۷۰ هزار دانش آموز در چهار هزار مدرسه استان مشغول تحصیل هستند در عین حال بیش از یکهزار خیر مدرسه ساز در مازندران وجود دارد.

مدرسه خیرین مازندران هنرستان‌ها تجهیزات بنیاد مدارس استان مدیرعامل هاشمی ادامه فرهنگی اشاره امکانات اینکه آموزان افزود مشارکت آموزشی اداری مهارت توسعه هنرستان‌های تخریبی مقاوم اولیاء گزارش ارتقاء معلمان برگزار همکاری دهیاری‌ها تحصیل آموزش نیروی دارند ایجاد تجهیز رشته‌هایی بایستی تأمین انسانی