برندینگ در گل و گیاه مورد توجه قرار گیرد

مازندشورا: رامسر - معاون وزیر و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور با اشاره به رشد صنعت گل و گیاه خواستار توجه ویژه به برندینگ در این صنعت شد.

مازندشورا:به گزارش خبرنگار مهر، حسین صفایی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی گل و گیاه در رامسر گفت: بسته حمایتی دولت از صنعت گل و گیاه، بسته ارزشمندی بوده و بایستی موردتوجه فعالان این صنعت قرار بگیرد.

وی افزود: با توجه به کمبود آب در کشور؛ سیاست اصلاح شیوه آبیاری محصولات کشاورزی در دو سال گذشته و به‌ویژه در سال ۹۶، سیاست بسیار خوبی بوده و حدود چهار هزار میلیارد تومان منابع مالی در این بخش برای فعالان صنعت کشاورزی پیش‌بینی‌شده است.

صفایی بابیان اینکه حمایت ۸۵ درصدی دولت در این بخش فرصتی ارزشمند است تا کشاورزانی که تمایل به آبیاری بهینه دارند، از آن استفاده کنند.، اظهار کرد: دولت دو پروژه پرورش ماهی در قفس در آب‌های آزاد و توسعه گل و گیاه را تحت حمایت خود قرار داده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور ادامه داد: پرداخت تسهیلات و کمک‌های مالی ۸۵ درصدی دولت برای اصلاح سیستم‌های آبی باید بتواند با سرعت در صنعت کشاورزی توسعه یابد.

وی افزود: ازجمله دیگر حمایت‌های دولت به بخش گل و گیاه این است که عرصه‌هایی که تبدیل به گلخانه می‌شوند، نیاز به اخذ پروانه زمین‌های زراعی نداشته و همچنین سازه‌های آنان از پرداخت هزینه‌های ساختمانی معاف هستند.

صفایی بابیان اینکه صنعت گل و گیاه در دنیا در ۵ دهه گذشته رشد روزافزون داشته است، تصریح کرد: ایران علیرغم دارا بودن اقلیم مناسب برای پرورش گل و گیاه و قرار گرفتن در رتبه ۱۵ تا ۱۷ جهانی اما از این فرصت بهره نگرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه تولید گل باید با نگاه صادرات همراه باشد؛ گفت: صادرات این صنعت فقط می‌تواند برای این صنعت سودآور بوده و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید مقدمات برندینگ را در صنعت گل و گیاه را جدی بگیریم.

وی اظهار امیدواری کرد؛ یکی از دستاوردهای سمپوزیوم گل و گیاه در رامسر، تأسیس نمایشگاه دائمی گل و گیاه در رامسر باشد.

کشاورزی صفایی رامسر اینکه بابیان پرداخت توسعه پرورش اظهار درصدی حمایت تعاون گذشته روستایی آبیاری اصلاح سیاست افزود فعالان نمایشگاه برندینگ صادرات