مازندشورا: ساری - مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: بر طبق برنامه سالانه بایستی دو هزار دفتر آی سی تی در روستاها ایجاد شود.

مازندشورا:به گزارش خبرنگار مهر، حسین مهری عصر سه شنبه در افتتاح ۹ پروژه پست استان مازندران با محوریت سیستم یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در ساری، اظهار کرد: تحول، نوآوری، اعتمادسازی، استفاده از پتانسیل بخش خصوصی، استفاده از کارآفرینی، هوشمندی سازی مکان و پست باید در دستور کار قرار گیرد.

 وی افزود: شعار امسال ما پست هوشمند در خدمت مردم رقابت، تحول و تکامل است که با اسناد بالادستی موجود می‌توانیم به این سمت حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، افزود: امیدواریم در سال ۹۶ پست متکامل را داشته باشیم، ادامه داد: در اواخر سال ۹۲ به شرکت پست آمدم آن موقع هیچ‌چیز سر جای خودش نبود و شرکت با زیان‌هایی که به بار آورده بود به مفهوم ورشکستگی رسیده بود.

مهری، با اشاره به زیان‌های به وجود آمده در شرکت پست ایران در سال ۹۲ و قبل از آن گفت: زیان به ذی‌نفعان، دفاتر پیشخوان هم به مدت ۷ تا ۸ ماه حق السهم خود را دریافت نکرده بودند، قبوض آب، برق و بازپرداخت نشده بود و شرکت لوفت هانزا هم از این شرکت مطالباتی داشت و همکاری نمی‌کرد.

وی، افزود: وضعیت شرکت در آن سال‌ها به لحاظ حقوقی بلاتکلیف بود و به مرحله واگذاری و انحلال رسیده بود و اگر این اتفاق می‌افتاد ۸ هزار نیروی پیمانی و قراردادی ما بیکار می‌شدند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت ملی پست ایران، گفت: برای فائق آمدن بر مشکلات از وزیر ارتباطات ۴۴ میلیارد تومان قرض کردیم درصورتی‌که درآمد شرکت ۲۹ میلیارد تومان و هزینه کرد آن ۴۱ میلیارد بوده است.

مهری، تصریح کرد: مشکلات و بلاتکلیفی شرکت را با نمایندگان، رئیس‌جمهوری و وزیر متبوع در میان گذاشتیم که با حمایت آنان در وضعیت شبکه تغییرات خوبی ایجاد شد.

وی در ادامه با اعلام اینکه سال ۹۵ نقطه عطفی در تاریخ پست ایران است، گفت: در سال ۹۵ این شرکت تبدیل به شرکت ملی شد و مجموعه قوانین آن به شکل کتابچه به شهرستان‌ها ارسال گردید.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، ادامه داد: با ملی شدن پست بهترین مأموریت‌ها برای شرکت تدوین شد و در برنامه ششم هم ۳ تا ۴ ماده برای پست گذاشتیم و در بحث دفاتر پیشخوان و قوانین و مأموریت‌ها نسبت به سال ۹۲ اقدامات مؤثری صورت گرفت.

مهری، اظهار کرد: در قانون اساسی ۲ مأموریت برای ما تعریف‌شده که نخست ایجاد زیرساخت‌های مربوط به تجارت الکترونیک و حضور در گلوگاه‌های وارده و صادره است، دوم؛ انجام خدمت پایه پستی برای ایرانیان با ۱۰۰ درصد خدمات است.

وی افزود: بر طبق برنامه سالانه بایستی ۲ هزار دفتر آی سی تی در روستاها ایجاد شود درعین‌حال بحث پست در کلیه فرودگاه‌ها، پایانه‌ها و گمرک (برای انجام امور حاکمیتی) در برنامه ششم توسعه دیده‌شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اعلام اینکه در اقتصاد مقاومتی به پروژهٔ مصوب داریم، ادامه داد: پروژه‌های ملی جی نف و سامانه الکترونیکی پستی، تجارت الکترونیک و لجستیک هوشمند در این دولت به مجموعه پستی ابلاغ گردید.

مهری، بابیان اینکه امروز مأموریت‌های زیادی داریم که باید اجرایی شود، ادامه داد: ۱۰۰ درصد از نامه‌رسان‌های ما به اسمارت فون مجهز هستند و همه آنان به‌صورت هوشمند کنترل می‌شوند.

وی، با اعلام اینکه تمامی سرویس‌های ما باید مبتنی بر موبایل باشد گفت: ما در پست عقب هستیم بنابراین بنا داریم به‌زودی پست من را در تهران راه‌اندازی می‌کنیم و هوشمندی سازی مکان و سرویس‌های مبتنی بر مکان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، بر لزوم اجرایی شدن اعتمادسازی، سرعت بخشی امور، کاهش هزینه‌ها و توسعه بازار از طریق پست تأکید کرد و گفت: ما هنوز در بخش‌هایی از توسعه بازار سنتی عمل می‌شود لذا نوآوری در توسعه بازار باید در دستور کار قرار گیرد.

مهری، با تأکید بر اینکه پست لجستیک باید اتفاق بیفتد، افزود: امروز پست از جهت‌گیری نامه و اسناد به سمت کالا رفته است.

وی، بابیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری شرکت در برنامه ششم در بخش لجستیک و تجارت الکترونیک دو هزار و ۴۱ میلیون تومان است، گفت: پست شرکتی است که قابلیت‌های بالایی دارد بنا داریم از کمک‌های دولتی چه در بحث جاری و سرمایه‌گذاری فاصله بگیریم درعین‌حال ۴ هزار میلیارد تومان دارایی‌های شرکت ملی پست ایران است که با این سرمایه باید کارها را پیش ببریم.

اینکه مدیرعامل افزود ادامه توسعه میلیارد تومان برنامه ایجاد داریم بازار تجارت اعلام لجستیک الکترونیک هوشمند تأکید سرمایه‌گذاری راه‌اندازی مأموریت‌ها مبتنی سرویس‌های اجرایی درعین‌حال امروز بابیان گردید گذاشتیم اعتمادسازی استفاده هوشمندی نوآوری اظهار سالانه روستاها دستور اسناد اتفاق مشکلات مجموعه وضعیت پیشخوان رسیده دفاتر قوانین