مازندشورا: معاون فرماندار شهرستان نور، گفت: مصوبات شورای ترافیک در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این شهرستان عقیم مانده است.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سعید یزدانی صبح امروز در جلسه شورای ترافیک این شهرستان با اشاره به مصوبات قبلی شورای ترافیک و اجرایی نشدن برخی از مصوبات، خواستار پیگیری و تسریع در اجرای مصوبات برای روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات شده است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ثبت‌نام و شروع مدارس و نظر به تامین امیت جان شهروندان و دانش‌آموزان و کاهش گره ترافیکی، اجرای دوربرگردان در جلسات قبلی شورا مصوب شد که تاکنون اجرا نشد بنابراین نیاز است با تخصیص اعتبار لازم توسط شهرداری‌ها در اجرای دوربرگردان‌ها تسریع و حداکثر تا هفته دولت بهره‌برداری شود.

معاون فرماندار شهرستان نور، از عقیم بودن مصوبات شورای ترافیک در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انتقاد کرد و خواستار پیگیری موضوع از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این زمینه شده است.

این مسؤول یکی از علل سرعت غیرمجاز و تصادفات را عدم ارتباط رانندگان با تابلوها و نبود فرهنگ رانندگی و ترافیکی دانست و اظهار کرد: ایجاد موانع فیزیکی مانند سرعت‌گیرها منع قانونی دارد و تنها با ایجاد آرام سازهای استاندارد موافقت می‌شود که کمتر مانع سرعت می‌شود.

یزدانی پیشنهاد کرد؛ با جانمایی مناسب برای کاهش سرعت از طرح‌های سه بعدی در معابر استفاده شود.

معاون فرماندار نور در پایان به دلیل اقدامات خوب شهردار نور به ویژه در انتقال ایستگاه بین شهری نور ـ نوشهر از مرکز شهر و ساماندهی چهارشنبه بازار قدردانی کرد.

*70 درصد تصادفات فوتی مربوط به عابران است

رئیس پلیس راهور شهرستان نور نیز در این جلسه اظهار کرد: کنترل سرعت دغدغه اصلی ما است و یکی از عوامل کنترل سرعت و مجاب شدن راننده به کاهش سرعت، وجود دوربین پلاک خوان در معابر اصلی است که فعلا وجود ندارد.

علی نصیری افزود: سرعت کاه‌های موجود برای برخی از رانندگان تاثیری ندارد و با سرعت بالا از آن عبور می‌کنند که شاهد تصادفات حتی تصادف منجر به فوت هستیم که بیش از 70 درصد آن عابران پیاده هستند.

وی با ضروری دانستن نصب آرام‌سازها به ویژه در تقاطع‌ها خواستار اجرای طرح سه بعدی استاندار شد.

*پل‌های عابر پیاده کارایی لازم را ندارند

شهردار نور نیز در این جلسه اظهار کرد: بیشتر پل‌های عابر پیاده  با کارکرد تبلیغاتی احداث شد و به دلیل استاندارد نبودن پله‌ها و ارتفاع زیاد 22 سانتی متری کارایی لازم برای تردد عابران به ویژه کودکان و سالمندان ندارد و حتی برای جوانان سخت است.

سیدمجید موسوی افزود: ایجاد موانع در زیر پل‌های عابر پیاده اگرچه در بیشتر شهرها وجود دارد اما به‌صورت نرده آهنی زیبنده نیست  در حالی‌که کارکردهای پل نیز زیر سوال است.

وی خاطر نشان کرد: در چند سال قبل حتی در دو طرف بلوارها و اطراف پارک‌ها و بوستان‌ها برای محافظت از فضای سبز، نرده کشی بود که با توجه به انتقادات شهروندان این نرده‌ها برداشته شد و ایجاد مانع نرده‌ای مجدد منطقی نیست ولی با کاشت گل و درختچه می‌توان مانع ایجاد کرد اما مناسب سازی پل‌ها ضرورت دارد.

این مسوول با پیشنهاد نشست مشترک برای بررسی برخی از طرح‌های ترافیکی با پلیس راهور، علت اجرایی نشدن برخی از مصوبات را کمبود منابع مالی و اعتباری شهرداری ذکر کرد.

86023/ج

 

مصوبات شهرستان ترافیک ایجاد پیاده تصادفات اجرای شورای معاون اظهار فرماندار عابران ندارد ترافیکی پل‌های افزود خواستار شهردار معابر راهور کارایی کنترل طرح‌های بیشتر جاده‌ای تسریع پیگیری اجرایی یزدانی شهروندان راهداری پیشنهاد استاندارد موانع رانندگان مناسب