درخواست فرماندار سیمرغ برای نظارت جامع بر سرمایه گذاری ها

تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1396 - ساعت : 19:42

کد مطلب: 29494 چاپ به اشتراگ گذاشتن

درخواست فرماندار سیمرغ برای نظارت جامع بر سرمایه گذاری ها

مازندشورا: ساری - ایرنا - فرماندار سیمرغ خواستار نظارت جامع و مستمر بر روند سرمایه گذاری های ناشی از پرداخت تسهیلات دولتی ارزان قیمت شد و گفت که ضعف نظارت در این زمینه علاوه بر سرمایه گذار ، جامعه را هم متضرر می کند.

مازندشورا: به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجتبی حبیب نژاد روشن روز سه شنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی قارچ در این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت : این واحد تولیدی در حالی چهار سال پیش 13 میلیارد ریال تسهیلات دولتی دریافت کرد که آب مورد نیاز را برای فعالیت در این زمینه در اختیار نداشت .
وی افزود : اگر نظارت بر سرمایه گذاری جامع می بود و زیرساخت های مورد نیاز مورد توجه قرار می گرفت ، امروز این واحد تولیدی با مشکل مواجه نبود و در آستانه تعطیلی قرار نمی گرفت .
فرماندار سیمرغ که برای بررسی مشکلات این واحد تولیدی و رفع آنها از آن بازدید کرد ، گفت : مجموعه دستگاههای نظارتی باید نظارت دقیق بر اجرای مناسب تعهدات واحدهای بهره مند از تسهیلات دولتی داشته باشند و کلیه محدودیت و موانع تولید را رفع کنند.
وی افزود : این واحد تولیدی می تواند نمونه ای از بی توجهی به نبود بسترهای لازم باشد که سبب می شود تا بیت المال هدر رفته و سرمایه گذار دچار ضرر و زیان شود و می تواند تعطیلی کارگاه ، بیکاری کارگران و سایر طبعات اجتماعی را هم در پی داشته باشد.
** پرداخت 73 میلیارد ریال تسهیلات بسته رونق تولید
حبیب نژاد با اشاره به اهمیت مدیریت دقیق در جهت کاهش هزینه های تولید و بهره مندی از نیروهای متخصص در واحدهای تولیدی گفت : ضعف مدیریت در تولید و عدم نظارت دقیق دستگاههای متولی منجر به این شد که این واحد تولیدی علی رغم بهره مندی از 13 میلیارد ریال تسهیلات دولتی در سال 92 ، مدت 2 سال است که به صورت نیمه تعطیل درآمده است .
وی افزود : حفظ اشتغال و تولید برای واحدهای تولیدی اولویت های اصلی اقتصادی ما در شهرستان سیمرغ است و و دولت نیز با وجود محدودیت های مالی ، پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی نیمه فعال را از سال پیش به صورت جدی در دستور کار قرار داد و بخوبی هم در این زمینه عمل کرد که نتیجه آن کاهش بیکاری در کشور و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی بیشتر بوده است.
او گفت که تنها در شهرستان سیمرغ سال پیش 73 میلیارد ریال از محل بسته رونق تولید به واحدهای تولیدی تسهیلات ارزان قیمت پرداخته شد.
فرماندار سیمرغ با اعلام این که مشکل این واحد تولیدی هم در قالب بسته رونق تولید پیگیری می شود ، افزود : به طور قطع ما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید موضوع را مطرح می کنیم و در بحث تسهیلات حمایتی رونق تولید این واحد تولیدی را حمایت خواهیم کرد اما با نظارت دقیق و مستقیم اعضای کارگروه و در همین راستا ایجاد اشتغال پایدار و تولید مناسب و موثر مورد انتظار ماست.
وی با اشاره به کمیت و کیفیت بالای محصولات کشاورزی این شهرستان از جمله کیوی ، مرکبات ، توت فرنگی و ذرت ، گفت : تمامی بسترهای لازم جهت احداث کارخانه های صنایع تبدیلی در این شهرستان مهیاست و سرمایه گذاران باید از این مزیت نسبی برای سرمایه گذاری استفاده کنند.
او ادامه داد : کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان جهت ارائه خدمات مشاوره ای به واحدهای تولیدی حوزه کشاورزی تمام قد پای کارند و مدیران واحدها ضمن ایجاد تعامل دوسویه باید از تجربیات و نظرات کارشناسانه آنها جهت افزایش تولید بهره ببرند .
مدیرعامل واحد تولیدی قارچ نیز ضمن گلایه از پروسه طولانی پرداخت وام اولیه ، بروکراسی پیچیده و بازدیدهای مکرر به خبرنگار ایرنا گفت : متاسفانه گرانی و تورم ناگهانی سال 91 خسارت 6 میلیارد ریالی را برای ما به دنبال داشت و کماکان دست به گریبان کمبود نقدینگی هستیم .
وی افزود : با وجود مهیا بودن امکانات و تقاضای روزانه به مقدار سه تن قارچ ، ولی این واحد به لحاظ کمبود نقدینگی کمتر از 300 کیلوگرم تولید روزانه دارد و در جهت جبران این مشکل در سایت بهین یاب جهت بهره مندی از تسهیلات حمایتی رونق تولید اقدام به ثبت نام کردیم و با تحقق این تسهیلات به حالت فعال درخواهیم آمد.
این واحد تولیدی قارچ با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال و با ظرفیت تولید روزانه سه تن و همچنین اشتغال 20 نفر در سال 92 تاسیس شد که هم اکنون به مدت 2 سال به صورت نیمه تعطیل درآمد .
خبرنگار : مهدی باقری جامخانه ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
9778/1654

اقتصاد

سرمايه گذاري

نظارت بر تسهيلات

سيمرغ


منبع : ایرنا - مازندران

برچسب ها : #تولیدی #تولید #تسهیلات #واحدهای #نظارت #میلیارد #شهرستان #افزود #سرمایه #سیمرغ #خبرنگار #فرماندار #کشاورزی #گذاری #پرداخت #اشتغال #تعطیلی #ایرنا #روزانه #دولتی #هزینه #تعطیل #ایجاد #کارگروه #کمبود #حمایتی #نقدینگی #موانع #مناسب #دستگاههای #زمینه #بازدید #محدودیت #تواند #اشاره #بیکاری #بسترهای #مدیریت

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : درخواست فرماندار سیمرغ برای نظارت جامع بر سرمایه گذاری ها

*

*


X https://sport45.site/