مدرسه ویژه افراد استثنایی در چالوس احداث می‌شود/تحصیلات رایگان برای این افراد

تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1396 - ساعت : 12:08

کد مطلب: 35087 چاپ به اشتراگ گذاشتن

در نشست ویژه خیرین کتابخانه‌ساز عنوان شد

مدرسه ویژه افراد استثنایی در چالوس احداث می‌شود/تحصیلات رایگان برای این افراد

مازندشورا: نشست ویژه خیرین کتابخانه‌ساز با حضور مسؤولان چالوس در کتابخانه مرکزی این شهرستان برگزار شد.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، نشست ویژه خیرین کتابخانه‌ساز صبح امروز با حضور مسؤولان شهرستان چالوس در کتابخانه مرکزی این شهرستان برگزار شد، طی این جلسه پیرامون خدمات ارائه‌شده و چالش‌های موجود در حوزه کتابخانه‌های شهرستان، اقدامات و نیازهای جامعه کم‌توان منطقه، بحث و تبادل نظر شد.

امام جمعه چالوس ضمن اظهاراتی در خصوص بسیج عمومی مسؤولان و خیرین در راستای رفع نیازهای فرهنگی شهرستان، از عدم نیازسنجی لازم در تهیه و تکمیل کتاب‌های کتابخانه‌های سطح شهرستان انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری ضمن تقدیر از حمایت‌های خیرین در ساخت کتابخانه ها، توجه به نیازهای فرهنگی مجموعه کتابخانه‌های شهرستان و تأمین کتب روز در موضوعات مختلف را بسیار مهم ارزیابی کرد.

فرماندار چالوس نیز در گفت‌وگو با فارس، طی اظهاراتی پیرامون اهمیت و نقش کتاب و کتابخوانی در رشد و اعتلای فرهنگی جامعه، در زمینه توجه ویژه به ایجاد کتابخانه مختص به نابینایان تأکید کرد.

محمدناصر زندی ایمن‌سازی اماکن و معابر عمومی برای استفاده نابینایان را از جمله وظایف مسؤولان در مسیر توسعه شهری عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش چالوس در بخش دیگر از این نشست خبری، ضمن تأکید بر توجه به ایجاد اماکن مستقل جهت استفاده‌های مرتبط فرهنگی، نسبت به وجود اماکن چندمنظوره حاضر در سطح شهرستان انتقاد کرد.

سلیمان عبدالهی بر یکپارچه‌سازی منابع فرهنگی مدارس نیز تأکید کرد.

در ادامه رئیس بهزیستی چالوس بر انجام اقداماتی جهت تجهیزسازی اماکن کتابخانه ها، مراکز آموزش و تحصیلی و اماکن عمومی تأکید کرد.


محمد گلچین از اقدام برای رفع نیازهای ۹۳ بیمار کم‌بینا و نابینا خبر داد و افزود: بخش اعظم نابینایان و کم‌بینایان سطح شهرستان که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، از خدمات رایگان آموزشی و تحصیلی برخوردارند.

عضو هیأت مدیره خیرین مازندران نیز طی گفت‌وگویی با فارس ضمن تقدیر از خیرین کتابخانه‌ساز، از مسؤولان خواست تا نسبت به اتمام پروژه‌های در دست انجام این مجموعه که شامل کتابخانه‌هایی در سطح شهرستان‌های چالوس و کلاردشت می‌شود، نهایت همکاری و مساعدت را داشته باشند.

مهری ردایی بر تأمین نیازهای سخت‌افزاری عزیزان نابینا، کم‌بینا و کم‌توان و بسیج عمومی برای ساخت اماکن فرهنگی و تحصیلی برای این قشر کم‌توقع تأکید کرد.

مسؤول کانون نابینایان غرب مازندران نیز همچون سایر مسؤولان بر مناسب‌سازی خیابان‌ها و معابر سطح شهرستان و به‌ویژه شهر چالوس تأکید کرد و افزود: مدارسی برای افراد استثنایی و کم‌توان به‌طور اختصاصی باید ایجاد شود.

طاهره اسلامی از امکانات حاضر در مدارس عمومی شهرستان برای افراد استثنایی انتقاد کرد.

کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس نیز طی گفت‌وگو با فارس، اقدام جهت صدور و تثبیت مالکیت کتابخانه‌ها به تملک کتابخانه مرکزی شهرستان را بسیار لازم و جدی عنوان کرد.

بهروز نقیبی صدور تملک کتابخانه‌های زیرمجموعه شهرستان را به نام شهر جایز ندانست.

رئیس کتابخانه‌های چالوس و کلاردشت طی اظهاراتی در این نشست، از توجه خیرین به مقوله کتابخانه‌سازی تقدیر کرد.

رودابه آزادیان ضمن درخواست حمایت و همدلی بیشتر از سوی مسؤولان و خیرین، توسعه فرهنگ کتابخوانی را متضمن توجه همه‌جانبه به ایجاد فضاهای علمی و عمومی کتابخانه‌ها دانست.

وی ایجاد کتابخانه ویژه نابینایان را از جمله اقدامات در دست برنامه‌ریزی و مطالعاتی عنوان کرد.

رئیس کتابخانه‌های چالوس و کلاردشت از فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر چالوس، مدیرعامل خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان، رئیس و اعضا مجمع خیرین کتابخانه‌سازی و خیرین فعال در این بخش به‌طور ویژه قدردانی کرد.

آزادیان در پایان مراسم از عزیزان کم‌بینا، نابینا و کم‌توان با اهدای هدایایی به رسم یادبود تقدیر کرد.

انتهای پیام/3141/ج


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #شهرستان #چالوس #خیرین #فرهنگی #کتابخانه #تأکید #کتابخانه‌های #ایجاد #اماکن #نیازهای #نابینایان #عمومی #تقدیر #کم‌توان #افراد #عنوان #کتابخانه‌ساز #کم‌بینا #استثنایی #تحصیلی #کلاردشت #نابینا #اظهاراتی #انتقاد #فرهنگ #عزیزان #بهزیستی #مدارس #کتابخانه‌سازی #به‌طور #کتابخانه‌ها #اسلامی #اقدام #مازندران #فرماندار #اقدامات #جامعه #خدمات #پیرامون #رایگان #مرکزی #مجموعه #تأمین #معابر #توسعه #کتابخوانی #گفت‌وگو با #بسیار #آموزش

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : مدرسه ویژه افراد استثنایی در چالوس احداث می‌شود/تحصیلات رایگان برای این افراد

*

*


X https://sport45.site/