مازندشورا:به گزارش خبرنگار مهر، محمد محبوب شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران رسانه ها را به عنوان زبان گویای شهروندان نقش بی نظیری در ساماندهی امور، مطابق با خواست و نیاز مردم مطرح کرد و ابراز داشت: نقش رسانه ها با این جایگاه به ویژه در مدیریت شهری به دلیل ارتباط مستقیم خدمات شهری با آسایش مردم، تعیین کننده تر است.
سررست معاونت فرهنگی شهرداری ساری افزود: رسانهها بهویژه مطبوعات با اتکا به ظرفیتهای خود میتوانند به تشریح و تبیین خدمات مدیریت شهری پرداخته و شهروندان را در پیشبرد اهداف شهرداری، با این مجموعه هماهنگ و همراه کند.
محبوب با بیان اینکه رویکرد برنامه ریزی معاونت فرهنگی شهرداری، بستر سازی و تحول در فرهنگ شهروندی و افزایش مشارکت شهروندی است، اظهار داشت: در صورتی که مدیران شهری بتوانند از ظرفیت رسانه ها به شکل درست بهره گیری کنند، حل مشکلات و چالش ها با سرعت بیشتری تحقق خواهد یافت.
محبوب افزود: اولویت های فرهنگی شهرداری ساری در فرهنگ شهروندی، فرهنگ سلامت، فرهنگ ورزش، تفریح و شادی، آموزش مهارت عمومی زندگی و نمادهای دینی و انقلابی برنامه ریزی و در حال اجراست.
وی با تاکید بر اینکه نقش رسانه در ساماندهی و جهتدهی یک حرکت هنجارساز و حساس کردن مردم برای آینده خود و شهرشان مطرح است، تصریح کرد: برای داشتن زیست بهتر و شهری ایده ال، نیازمند جهتدهی افکار عمومی و آگاه سازی مردم نسبت به حقوق و مسئولیت شان از طریق رسانه ها هستند.
محبوب گفت:در نگاه کلان شهردار و مدیریت شهری در کنار تمامی امورات شهرداری، در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی نیز گام های موثر برداشته می شود، رسانه ها نیز در کاربرد قلم فرهنگی و اجتماعی همراه و مشاور ما باشند.
سرپرست معاونت فرهنگی شهرداری ساری با بیان اینکه مدیریت شهری برای تعامل و همکاری با رسانهها در حوزه فرهنگی اجتماعی جلسات منظمی را تحت عنوان کارگروه رسانه با خبرنگاران و روزنامهنگاران خواهد داشت،گفت: با تعامل سازنده و کارآمد با رسانهها، به شکوفایی توسعه پایدار شهری برسیم. زیرا این رسانهها هستند که در اکثر مواقع افکار عمومی را مدیریت کرده و به چالش میکشند.