امروز شنبه 20 آذر 1395 ساعت 10:24:30

آرشیو ارتباط با ما ثبت نام کاندیدا

مازندشورا - مدیریت شهری و شوراهای اسلامی استان مازندران

کد مطلب : 4037 -تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1395 -ساعت : 12:08

چاپ به اشتراگ گذاشتن

جاوید تاکید کرد؛

کاهش ترافیک در مراکز پرجمعیت با توسعه بزرگراه‌های زیرسطحی

مازندشورا:

بلدیه| معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه نگاه طرح جامع اول شهر تهران بیشتر به توسعه شبکه بزرگراهی روسطحی تاکید داشته و تنها اشاره‌های مختصری به توسعه تونل‌های شهری دارد، گفت:  با توجه به گرایش طرح جامع اول شهر تهران به توسعه شبکه بزرگراهی در 25 سال اول افق چشم‌انداز این طرح شهری، مدیریت شهری در گذشته گرایشی به توسعه فضاهای زیرسطحی نداشته‌اند. علیرضا جاوید در گفت وگو با شهرنوشت؛ با بیان این مطلب افزود: نخستین تونل شهری تهران، تونل رسالت است که بعد از پایان افق چشم‌انداز طرح جامع اول پایتخت عملیات اجرایی آن شروع و مراحل ساخت این تونل به طول انجامید و همانطور که می‌دانید در دوره مدیریت شهری اخیر تکمیل و به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های تونلی شهر تهران در یک دهه اخیر براساس طرح جامع راهبردی و ساختاری سوم  انجام شد، ادامه داد: در واقع طرح جامع سوم شهر تهران تاکید زیادی به توسعه شبکه تونل‌های شهری به صورت زیرسطحی و توسعه بزرگراهایی در بعد تحتانی داشت.
معاون شهردار تهران با اشاره به تفاوت بین تونل شهری و بزرگراه‌های زیرسطحی به خبرنگار شهرنوشت بیان کرد: تفاوت بین تونل شهری با بزرگراه زیرسطحی در این است که در تونل شهری شروع و خاتمه آن کاملا در فضای روسطحی  تعریف می‌شود. به عبارت ساده‌تر در تونل شهری ما از یک فضای کاملا روسطحی به یک عمق قابل توجه در فضای زیرسطح شهر وارد می‌شویم که این فضا کاملا مسقف بوده و دارای سیستم تهویه مکانیکال  است. در تونل شهری خودروها بعد از طی مسیری در زیر شهر دوباره به فضای روسطحی وارد می‌شوند مانند تونل توحید، نیایش، امیرکبیر و حکیم که براساس این فضا و عملکرد تعریف می‌شوند.
وی با بیان اینکه تونل رسالت تا حدودی درقالب تونل‌های شهری تعریف می‌شود به ویژگی‌های بزرگراه‌های زیرسطحی اشاره کرد و یادآور شد: در بزرگراهای زیرسطحی که نمونه این فضا را می‌توان 2 کیلومتر ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) دانست که از خیابان آزادی تا پادگان جی ادامه دارد؛ این فضا از سطح زمین پایین‌ تر بوده و اصطلاح تراز منفی یک را برای آن در نظر می‌گیرند. بزرگراه‌های زیرسطحی کاملا به صورت یکپارچه مسقف نیستند و سقف آن به روش برش خاک و پوشاندن قسمت‌هایی از سقف ساخته می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهد توسعه بزرگراه‌های زیرسطحی در محدوده‌هایی که تراکم جمعیتی وجود دارد، در کاهش ترافیک تاثیرگذار بوده است.
به گفته جاوید؛ تهویه بزرگراه‌های زیرسطحی به صورت طبیعی انجام می‌شود.
معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه در طرح جامع سوم و طرح تفصیلی شهر تهران به توسعه بزرگراه‌های زیرسطحی و تونل‌های شهری تاکید شده است، گفت: با تصویب طرح جامع راهبردی و ساختاری سوم شهر تهران اولین تونل توحید به عنوان نخستین تونل شهری در سال 86 عملیات عمرانی آن شروع شد.
وی با بیان اینکه تونل امیرکبیر و نیایش دو تونل دیگر شهری تهران است که براساس طرح جامع و تفصیلی شهر تهران ساخته و به بهره‌برداری رسید؛ تاکید کرد: همچنین انجام عملیات عمرانی تونل شهری دیگر به نام شهدای غزه (حکیم) و کار مطالعاتی تونل شهید صیادشیرازی و شوشتری نیز به عنوان نقطه عطف توسعه فضاهای زیرسطحی نیز در سال‌های اخیر انجام شد.


منبع : بلدیه


لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : تهران - زیرسطحی - توسعه - بزرگراه‌های - اینکه - تاکید - ادامه - تونل‌های - کاملا - براساس - تعریف - می‌شوند - عملیات - روسطحی - معاون - شهردار - عمرانی - ترافیک - تهویه - توحید - نیایش - عنوان - تفصیلی - ساخته - امیرکبیر - بزرگراه - اشاره - رسالت - نخستین - فضاهای - مدیریت - بهره‌برداری - بزرگراهی - چشم‌انداز - ساختاری - راهبردی - تفاوت -

نظر شما در مورد : کاهش ترافیک در مراکز پرجمعیت با توسعه بزرگراه‌های زیرسطحی

*

*


http://mazandconf.ir/

آخرین اخبارپربازدیدها

کانال آپارات مازندشورا