شورای بی زبان

تاریخ انتشار : یکشنبه 02 دی 1397 - ساعت : 16:32

کد مطلب: 51125 چاپ به اشتراگ گذاشتن

شورای شهر ساری ناتوان در اطلاع رسانی

شورای بی زبان

اختصاصی مازندشورا: گاهی مسئله ی اطلاع رسانی از خود امر واقع مهم تر می شود. یعنی آنکه اطلاع رسانی درست و به موقع می تواند از تبعات یک خبر در جامعه جلوگیری کند...

اختصاصی مازندشورا: اطلاع رسانی می تواند امضایش را بر روی امری که رخ نداده و واقع نشده است هم بگذارد. روز گذشته شایعه ای از درون جلسه شورای شهر ساری منتشر شد که اعضا تصمیم به استیضاح شهردار گرفته اند. این خبر به سرعت در سطوح رسانه ای و اجتماعی بُرد پیدا کرد؛ و جامعه به آن واکنش های منفی و در مواردی مثبت نشان داد.

آن زمان که خبر از واقعه ای که رخ نداده تا به این اندازه در میان افکار عمومی فراگیر می شود آن طور که چندین تن از اعضای شورا برای ترمیم و اصلاح باورمندی آن شایعه در جامعه مجبور به صدور تکذیبیه های مجزا می گردند؛ این رخ داد در وهله اول نشان از ضعف اطلاع رسانی در حوزه  روابط عمومی شورای شهر ساری دارد. در این چنین شرایطی وجود و حضور سخنگو برای شورا می تواند از ترویج بسیاری شایعات و اخبار کذب با هدفمندی مشخص جلوگیری نماید. حال آنکه جای تأسف دارد این اتفاق زمانی رخ داده است که انتخاب سخنگو برای اطلاع رسانی حوادث صحن شورا و مسائل مربوط به اعضا پیشتر صورت گرفته است. حال با وجود آنکه انتخاب سخنگو برای اعلام مصوبات شورا صورت گرفته، آیا بهتر نیست مجموعه اخبار مرتبط با این نهاد از یک مجرا و کانال مشخص به سمت رسانه ها هدایت شود تا این گونه اخبار ضد و نقیض منتشر نشود و از شایعه سازی ها جلوگیری شود؟

نقش روابط عمومی شورای شهر نیز در انعکاس اخبار و اطلاعات بسیار مهم می باشد. استفاده درست و بهینه از تکنولوژی های روز و کارآمد می تواند نقش مهمی در پیشگیری از شایعه سازی داشته باشد. در همین مورد اخیر آیا سایت و کانال تلگرامی شورای شهر تا چه اندازه در انعکاس اخبار شورا سرعت عمل داشتند و تا چه میزان توانستند جلوی انتشار شایعه را بگیرند؟ متأسفانه مجموعه ی شورای شهر نتوانسته است نوع اطلاع رسانی خود را با ذائقه مخاطبان خویش همسو سازد.             

همچنین از شخص رئیس کمسیون فرهنگی شورا این سئوال مطرح می شود که علت به تعطیلی کشانده شدن نشریه سارویه چه می باشد؟ به چه دلیل نشریه مکتوب شورای شهر که نقش مهمی در انتشار اخبار صحیح و موثق داشت این روزها فعالیتی ندارد؟ شنیده ها و اخبار حکایت هایی دارند مبنی بر وجود تخلفات مالی و مدیریتی درمجموعه ی نشریه ی سارویه. اگر این مسئله صحت داشته باشد چرا باید اعضای فعلی شورا از داشتن رسانه ای مکتوب محروم شوند؟ ریاست کمسیون فرهنگی شورا و شخص دکتر یوسفی برای احیای مجدد این نشریه چه کرده اند؟ همچنین اگر ضعف مدیریتی و وجود تخلفات مالی احتمالی در به تعطیلی کشاندن این نشریه نقش داشته اند به راستی مدیریت اسبق نشریه سارویه و سایر افراد متخلف که با عملکرد ضعیف خویش اسباب نابودی آن را فراهم ساخته اند امروز کجا هستند و اصلاً آیا نسبت به کارنامه مدیریتی و رسانه ای خویش در نشریه مذکور چه پاسخی دارند؟  

برای پیشگیری از سو استفاده های خبری و از بین بردن شایعه سازی و انتقال صحیح اطلاعات و اخبار آیا ضروری نیست در فضای رسانه ای موجود کمسیون فرهنگی و روابط عمومی شورا به استفاده بهینه تر از همه ابزارهای رسانه ای بی اندیشند؟ و شخص سخنگوی شورا نقش فعال تری در  این میان می بایست بر عهده بگیرد.  


برچسب ها : #شورا #ساری #شهرداری #شورای شهر #نشریه #اطلاع رسانی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : شورای بی زبان

*

*


X https://sport45.site/