تاریخ تنکابن، قربانی کار غیرفنی

تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 - ساعت : 15:55

کد مطلب: 51140 چاپ به اشتراگ گذاشتن

گزارش مازندشورا از عملکرد بحث برانگیز شهرداری تنکابن در مرمت پل چشمه کیله

تاریخ تنکابن، قربانی کار غیرفنی

اختصاصی مازندشورا: مدتی شهرداری تنکابن عزم خود را برای سبک‌سازی، استحکام‌بخشی و مرمت این بنای ارزشمند جزم نمود اما بازهم داستان ادامه‌دار سوءمدیریت و کار غیرکارشناسی موجب شد تا عملکرد شهرداری همانند کور نمودن چشم در هنگام ترمیم ابرو باشد

اختصاصی مازندشورا: پل چشمه کیله تنکابن یکی از باشکوه‌ترین بناهای تاریخی استان مازندران بوده که قدمتی 85ساله دارد. این پل در ردیف آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در سال‌های اخیر به دلیل سوءمدیریت در وضعیت نامناسبی قرار داشت. پس از مدتی شهرداری تنکابن عزم خود را برای سبک‌سازی، استحکام‌بخشی و مرمت این بنای ارزشمند جزم نمود اما بازهم داستان ادامه‌دار سوءمدیریت و کار غیرکارشناسی موجب شد تا عملکرد شهرداری همانند کور نمودن چشم در هنگام ترمیم ابرو باشد. در ادامه گزارشی از اتفاقات رخ داده پیرامون عملکرد شهرداری تنکابن در پروژه مرمت پل چشمه کیله جهت مطالعه آماده شده است:

 

امید مردم تنکابن ناامید شد

شهروند خبرنگار پایگاه خبری مازندشورا از شهرستان تنکابن توضیحات و مستنداتی را ارسال نموده که در ادامه می‌آید.
این شهروند که نخواست نامش فاش شود در توضیح عملکرد شهرداری درخصوص پروژه مرمت پل چشمه کیله می‌گوید: دوماه که پروژه سنگ‌فرش این پل آغاز شده است. ابتدا مردم به امید اینکه طرح مرمت پل می‌تواند وضعیت نابسامان را بهبود بخشد، عوارض مربوط به طرح همچون ترافیک را تحمل کردند. اما پس از اتمام کار شهرداری شهروندان با نوعی از سنگ‌فرش مواجه شدند که تردد برای ماشین‌ها را با مشکل مواجه می‌کرد و نارضایتی بسیاری در این خصوص بوجود آمد.
وی افزود: با اوج گرفتن نارضایتی‌ها شهرداری تصمیم گرفت تا به نوعی سنگ‌فرش را ترمیم کند اما ابتدایی‌ترین ابزارآلات را در این بخش بکارگیری نمود که تا به امروز تنها یک متر از سنگ‌فرش پل ترمیم شده است.
عکس‌ها و فیلم‌های مرتبط با عملکرد شهرداری تنکابن در این پروژه در ادامه می‌آید:

 

 

 

آنچه شرط بلاغ بود گفته شد
آرمان ناظری کارشناس حوزه عمران و عضو نظام مهندسی معدن در گفت‌و‌گو با خبرنگار مازندشورا ضمن تاکید بر پیگیری‌های صورت گرفته و طرح این نکته که تذکرات لازم به شهرداری تنکابن ابلاغ شده بود، بیان داشت: طی نامه‌ای در آبان ماه سال جاری از شورای شهر تنکابن درخواست کردیم تا در جلسات خود از شهرداری بخواهد به ابهامات پروژه مرمت پل چشمه کبله پاسخ دهد. این ابهامات از قبیل: کارفرما (اصلی، مقیم و ...)، شرکت مهندسی مشاور که طرح را تایید نموده، پیمانکار اجرایی طرح و ... است.
ناظری افزود: از آبان سال جاری تا به امروز بارها در فضای مجازی نسبت به تخلفات شهرداری در این پروژه و کار غیرکارشناسی آن‌ها هشدار دادیم اما گوش‌ها بدهکار نبود. در شروع پروژه کارشناسان و اهل فن با نظریه برداشت آسفالت و سبک‌سازی جهت استحکام پل مخالفت کردند. از آقایان خواستیم یک پل در ایران یا جهان مثال بزنند که تردد ترافیکی خودرو داشته باشد. ولی شاهد بودیم که شهردار و مجموعه عمرانی و مشاوران ایشان تاکید بر تئوری اشتباه خود داشتند و نهایت آن را انجام دادند. در حقیقت این کار غیرفنی هیچ تاثیری در استحکام سازه نداشته و 288میلیون تومان از پول بیت‌المال خرج چنین فعالیت بیهوده‌ای شده است. وقتی طراح، پیمانکار، کارفرما و مهندس مشاور پروژه مشخص نیست چطور این فعالیت صورت می‌گیرد. وقتی مصوبه کمیته انطباق و شورای ترافیکی شهرستان جهت اجرای این پروژه نبوده است پس مصوبه شورا قانونی نیست.

 

مدیرکل دفتر فنی استانداری: عملکرد شهرداری تنکابن اصولی نبود

مهدی رازجویان مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران درخصوص این پروژه به خبرنگار مازندشورا گفت: نامه‌ای به شهرداری تنکابن نوشته شده و از آن‌ها خواستیم ظرف مدت یک هفته تکلیف این پروژه را مشخص نمایند. مردم نباید تاوان تعلل شهرداری را بدهند. سنگ‌فرش این پل برای مردم مزاحمت ایجاد کرده و عملکرد شهرداری در این پروژه اصولی نبوده است.

گزارش از: سید محمدمهدی کیا


برچسب ها : #مازندران #تنکابن #شهرداری #شهردار #استانداری #پل چشمه کیله

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : تاریخ تنکابن، قربانی کار غیرفنی

*

*


X https://sport45.site/