درآمد 60 درصد از موقوفات مازندران وقف عزاداری امام حسین(ع) می‌شود

تاریخ انتشار : جمعه 23 مهر 1395 - ساعت : 10:21

کد مطلب: 7535 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران:

درآمد 60 درصد از موقوفات مازندران وقف عزاداری امام حسین(ع) می‌شود

مازندشورا: مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: عواید بیش از 60 درصد از موقوفات استان، برابر نیات واقفان وقف عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌شود.

مازندشورا:محمدحسن بهادر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فریدونکنار اظهار کرد: برابر وقف‌نامه‌های موجود در پرونده‌های ثبتی و حسب نیات واقفان خیراندیش عواید بیش از 60 موقوفات استان صرف برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران افزود: صدور اسناد مالکیت برای موقوفات استان با هدف تثبیت مالکیت رقبات موقوفه و ساماندهی بقاع متبرکه به منظور بهره‌جویی بهتر از عواید موقوفات از جمله مهم‌ترین تکالیف اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در یک‌سال گذشته بوده که با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و در قالب کارگروهی مشترک این رسالت درحال پیگیری است و این تعامل و همدلی منشاء خیر و برکت برای اوقاف و رافع دغدغه واقفان و متولیان موقوفه بوده است.

وی همچنین گفت: کارگروه مشترک اوقاف و ثبت اسناد و املاک در 6 ماهه نخست سال با برگزاری پنج جلسه مشترک به صورت ماهانه به بررسی مسائل و مشکلات مطروحه ادارات ثبت اسناد و املاک در سیر صدور اسناد موقوفه پرداخته و نظرات مشورتی و راهکارهای قانونی خود را به منظور رفع ابهامات صدور اسناد مالکیت رقبات موقوفه به واحدهای ثبتی ارسال داشته است.

بهادر ادامه داد: با هدف دستیابی به برآیند بهتر جلسات ماهانه به میزبانی ادارات ثبت اسناد و املاک و یا اوقاف و امورخیریه شهرستان‌ها برگزار و مسائل و مشکلات موجود به صورت میدانی رسیدگی و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این مسؤول ادامه داد: در 6 ماهه آغازین سال 95 تعداد 512 جلد سند کاداستری برای 8 هزار و 365 رقبه صادر و مساحت جمع اسناد مالکیت صادره بالغ بر 72 میلیون و 264 هزار مترمربع است.

بهادر در پایان اظهار کرد: 20 کارگروه فعال در حوزه‌های مختلف در این اداره کل به طور مرتب و منظم تشکیل می‌شود که فعال‌ترین کارگروه با بیشترین خروجی متعلق به کارگروه اوقاف است.

انتهای پیام/86022/ک20/


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #اسناد #املاک #اوقاف #موقوفه #کارگروه #استان #مالکیت #موقوفات #مشترک #مازندران #بهادر #اداره #بررسی #ماهانه #مسائل #مشکلات #ادامه #ادارات #موجود #واقفان #عزاداری #رقبات #منظور #اظهار #عواید #مدیرکل

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : درآمد 60 درصد از موقوفات مازندران وقف عزاداری امام حسین(ع) می‌شود

*

*


X https://sport45.site/